در همایش نکوداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در لاهیجان عنوان شد

مهربان:سجایای معنوی ورزش قهرمانی فراموش شده است/فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ورزش یک اصل است/ندیمی: منش پهلوانی و انسان دوستی تنها محدود به ورزش نباشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی شورای اسلامی لاهیجان تقویت فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ورزش را یک اصل ضروری و انکار ناپذیر دانست و بیان کرد: می‌بایست نسل امروز با تختی و ارزش‌های والای این پهلوان آشنا شوند و شخصی‌هایی چون تختی را همواره الگوی خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا , ابراهیم مهربان، سخنگوی شورای اسلامی لاهیجان در همایش نکوداشت مرحوم غلامرضا تختی که با حضور دکتر امیررضا خادم، معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار لاهیجان و جمعی از ورزشکاران و شهروندان در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزارشد، با تشریح ابعاد شخصیتی جهان پهلوان تختی، اظهار کرد: اخلاق و منش پهلوانی این ورزشکار موجب جاودان شدن نامش در کشور و دنیا شد.

image_800_450وی افزود: پهلوان تختی سنگ بنایی را در ورزش گذاشت که امروز حلقه مفقوده ورزش ماست و امروز از اصل ورزش که با آموزه‌های دینی همراه بوده، فاصله گرفته‌ایم و سجایای معنوی ورزش قهرمانی فراموش شده است.

مهربان شخصیت اخلاقی و پهلوانی جهان پهلوان تختی را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار برای نسل امروز دانست و گفت: امیدواریم جوانان و ورزشکاران ایران اسلامی خصوصا شهرستان لاهیجان با توجه جدی به خصلت‌های پهلوانی مرحوم تختی که برگرفته از سیره حضرت علی(ع) بوده است، همواره در اخلاق و سیره و منش پهلوانی حرف اول را بزنند.

سخنگوی شورای اسلامی لاهیجان تقویت فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ورزش را یک اصل ضروری و انکار ناپذیر دانست و بیان کرد: می‌بایست نسل امروز با تختی و ارزش‌های والای این پهلوان آشنا شوند و شخصی‌هایی چون تختی را همواره الگوی خود قرار دهند.

منش پهلوانی موضوعی است که باید در خانواده ها و جامعه شکل بگیرد

به نقل از زبان گویا، ابوذر ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، در مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی در لاهیجان که با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شده بود، در سخنانی اظهار داشت: ما همواره در تلاشیم که منطقه و کشور در امر ورزش، از نظر سخت افزاری شرایط خوبی برای استفاده جوانان و خانواده فراهم شود، اما منش پهلوانی موضوعی است که باید در خانواده ها و جامعه شکل بگیرد.

image_800_450 (2)ندیمی گفت: آنچیزی که که انسان را تعریف می کند، عقل و نوع تربیت آن است.

وی افزود: در دین مبین اسلام هم سفارش شده است که انسان در راستای رسالت انسانی خود، چه وظایفی را بر عهده دارد و باید دارای چه کیفتی از معرفت و احسان گردد.

این مسئول تصریح کرد: کسی که نسبت به سایر هم نوعان خود، بی تفاوت باشد، از انسانیت بویی نبرده است.

ندیمی گفت: انسان دوستی و منش پهلوانی تنها در ورزش خلاصه نشده است، بلکه این جامعه است که این صفات نیک را به ورزشکاران منتقل می نماید، تختی یکی از اشخاصی بود که ابعاد شخصیتی وی، بیش از آنکه در گود ورزش باشد، در اجتماع بود.

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این که نام و یاد تختی همچنان بر سر زبان هاست و مردم درچنین مراسماتی حضور پر شوری دارند، نشان دهنده این موضوع است که ، جامعه می تواند پهلوان بسازد و پهلوانان نیز می توانند جامعه ساز باشند.

ندیمی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود که منش پهلوانی و انسان دوستی در تمامی ابعاد جامعه گسترش یابد و تنها محدود به ورزش نباشد.

tel final1

Share