حمید رسایی پس از حضور در فرمانداری

من و وکیل مهدی هاشمی به این نتیجه رسیدیم که دفاع از هاشمی رفسنجانی و انتقاد از او، هر دو موجب ردصلاحیت افراد می‌شود

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی دیارمیرزا رسایی نوشته است:بنده را به استناد بند ۵ ماده ۲۸ قانون انتخابات یعنی بخاطر سوءشهرت درحوزه انتخابیه ردصلاحیت کرده. یعنی من بعد از دو دوره نمایندگی مجلس، سوءشهرت پیدا کرده ام یعنی مشهور به فسق و فجورم! مانده ام آخوندی که مشهور به فسق وفجور است چرا خلع لباس نشده است!

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی دیارمیرزا حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که توسط هیات اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس رد صلاحیت شده است این روزها در شبکه های اجتماعی و سایت شخصی خود روایت های جالبی از پیگیری دلیل رد صلاحیتش می نویسد.

رسایی در اینستاگرام خود نوشته:

رسایی در کنار ابوالمعالی

رسایی در کنار ابوالمعالی

 داخل دفتر فرمانداری تهران هستم. هیچ کس اینجا نیست جز مسئول دفتر فرماندار که طبعا مقام پاسخگو نیست.
مطابق نامه فرماندار به شماره ۱۰- م ر – ۱۴۵ تاریخ۹۴/۱۰/۱۵که در آن چند غلط و تکرار کلمات وجود دارد، هیأت اجرایی، بنده را به استناد بند ۵ ماده ۲۸ قانون انتخابات یعنی بخاطر سوءشهرت درحوزه انتخابیه ردصلاحیت کرده. یعنی من بعد از دو دوره نمایندگی مجلس، سوءشهرت پیدا کرده ام یعنی مشهور به فسق و فجورم! مانده ام آخوندی که مشهور به فسق وفجور است چرا خلع لباس نشده است!
ذیل نامه فرماندار نوشته شده که مطابق مصوبه مورخ۷۸/۸/۲۲ مجمع تشخیص مصلحت نظام، با درخواست کتبی، دلایل و مدارک ردصلاحیت به اطلاع شما خواهد رسید.
بنده هم روز گذشته طی نامه ای رسمی ازفرمانداری خواستم تا اسناد و مدارک سوءشهرتم راارائه دهند.
اما از دیروز تا امروز، هنوز پاسخی داده نشده واساسا کسی نیست تا پاسخگو باشد درحالی که طبق قانون، مثل اعضای هیات نظارت، اعضای هیات اجرایی هم باید حداقل یک نفر دراینجا مستقر میکردند تا پاسخگوی مردم باشد.
الان که فرمانداری هستم، آقای ابوالمعالی – همان وکیل محترم آقای مهدی هاشمی که بدون سوءشهرت الان درزندان است – هم وارد دفتر فرماندار شد.
بعداز چاق سلامتی، ازایشان پرسیدم: شما وکیل کسی هستید؟
گفت: نه، رد صلاحیت شده ام!
– به استناد کدام بند؟ یعنی شما هم سوءشهرت داشتید؟
– نه خیر، من را به استناد بند ۱ماده ۲۸ رد کرده اند.
– بند۱ ماده۲۸ که مربوط به داشتن شرط التزام عملی به اسلام ونظام جمهوری اسلامی است. یعنی از نظر دولت وهیأت اجرایی آن، شما التزام عملی به اسلام و نظام ندارید؟
– ظاهرا همین است!
بعد هم خیلی جدی گفت: هر چه فکر می کنم، تنها جرمم، قبول وکالت دفاع ازآقای هاشمی وفرزندان ایشان است.
لبخند تلخی زد وگفت: جالبه که دفاع ازهاشمی ازنظر این دولت وهیأت اجرایی، یعنی عدم التزام به اسلام و نظام!
گفتم: شاید استعلامات شما ازمراکز چهارگانه منفی بوده؟
گفت: خیلی از چهره های سیاسی ای که هیأت اجرایی آنها راتأیید کرده، پرونده محکومیت دارند واسامی آنها را گفت.
دیدم اطلاعاتش از من کاملتر است!
گفتم: ظاهرا مهمترین سوءشهرت من هم نطقها، مصاحبه ها و یادداشت ها وتیترهای ۹دی درباره هاشمی وفرزندان اوست.
بعداز کمی صحبت، هردو به این نتیجه رسیدیم که در دولت تدبیر و اعتدال، دفاع از هاشمی رفسنجانی و انتقاد از او، هردو موجب ردصلاحیت افراد میشود.
حالا وقتی فردی به نام هاشمی رفسنجانی، دفاع یا انتقاد ازاو موجب ردصلاحیت میشود، رد و تایید صلاحیت خودش چه میکند

همچنین وی امروز در کانال تلگرام خود نوشته است:

گشتیم نبود، نگرد نیست
جمعه ۱۸ دیماه ۹۴ / امروز صبح (ساعت ۹) هم به فرمانداری رفتم تا بلکه مسئولی مطابق قانون انتخابات پاسخگو باشد. اما این روز هم مثل روزهای قبل، خبری از هیأت اجرایی (مجری دولتی) انتخابات نبود. فقط چند نفر از هیأت نظارت (ناظرین شورای نگهبان) در محل فرمانداری حضور داشتند و به ارباب رجوع پاسخ می دادند.
ضبط تلگرامم را روشن کردم و از هر کس که در فرمانداری مستقر بود، سراغ اعضای هیأت اجرایی دولت را گرفتم، گفتند کسی نیست. نگهبان فرمانداری بود، حراست بود، دبیرخانه بود اما آن کسی که باید باشد، نبود! گفتند حتی دفتر فرماندار هم کسی نیست، هیچ مسئول دولتی اینجا نیست.
مطابق قانون انتخابات از تاریخ ۱۶ دی ماه تا ۱۹ دی ماه، تمام کاندیداهایی که توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شده اند، دو کار می توانند انجام دهند:
۱. از هیأت اجرایی دلایل و مستندات رد صلاحیتشان را مطالبه کنند.
۲ . به هیأت نظارت که زیر نظر شورای نگهبان است، اعتراض کنند.
مطابق قانون انتخابات و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به امضای بزرگتر این دولت (هاشمی رفسنجانی) به موجب این قانون، کلیه مراجع رسیدگی کننده صلاحیت داوطلبان در انتخابات مختلف موظفند «صرفاً بر اساس مواد قانونی و بر اساس دلایل و مدارک معتبر که توسط مراکز مسؤول قانونی به مراجع اجرائی و نظارتی ارسال شده است» به بررسی صلاحیت داوطلبان بپردازد و چنانچه صلاحیت داوطلبی را رد کردند، باید علت رد صلاحیت او را با ذکر مواد قانونی مورد استناد و دلایل مربوط، به صورت کتبی به داوطلب ابلاغ نمایند.
طی سه روز گذشته هر بار که به فرمانداری مراجعه کرده ایم، هیچ کس از اعضای هیأت اجرایی حضور نداشته اند. دفتر اطلاعات درب فرمانداری پاسخش به مراجعه کننده ها این است: امروز کسی نیست، بروید به هیأت نظارت اعتراض کنید.
این در حالی است که شاید کسی با دیدن مستندات قانونی نخواست اساسا اعتراض کند و منصرف شد! علاوه بر این، اعتراض کردن مترتب بر این است که داوطلب بداند چرا رد صلاحیت شده و نسبت به آن اعتراض کند.
این کمترین شرط قانونی و حقوق شهروندی است که حداقل باید یک نفر از اعضای هیأت اجرایی در فرمانداری مستقر باشد و به ارباب رجوع پاسخ بدهد!
جالب بود امروز به یکی از کاندیداها گفته بودند برو فردا بیا، معترض بود و با عصبانیت می گفت وقتی نمی دانم دلیل رد صلاحیتم چیست، به چه اعتراض کنم؟ می گفت الان سه روز است همین را می گویند و من اصلا فردا تهران نیستم.
بنده خدا که از صبح آنجا بود، خسته شد و رفت. البته راست می گفت، طبق قانون اگر کاندیدایی، کتبا درخواست ارائه مدارک رد صلاحیتش را ارائه بدهد، ظرف یک روز هیأت اجرایی باید به او پاسخ بدهد.
عوامل فرمانداری به من هم گفتند حاج آقا شما هم برو هیأت نظارت اعتراض کن، قال قضیه را بکن. خندیدم و گفتم: اولا آنهایی که رفتند فقط کاندیدا هستند اما من در حال حاضر هم کاندیدا هستم هم نماینده مردم و وظیفه دارم این قانون شکنی را بررسی کنم. ثانیا من اگر آدمی بودم که به این راحتی ول کن قانونی شکنی های عده ای می شدم که هیأت اجرایی دولت بی دلیل رد صلاحیتم نمی کرد. گفتم نمی روم اما می نویسم…
این را که گفتم، پچ پچ های عوامل حراست فرمانداری شروع شد که بعد از چند دقیقه علیرغم اینکه می گفتند هیچ مسئولی در فرمانداری نیست از دفتر معاون فرماندار و رئیس ستاد انتخابات فرمانداری تهران (آقای ناصر بخت) تماس گرفتند که معاون فرماندار شما را به اتاقش دعوت کرده …

مشروح مذاکراتم با معاون فرماندار را در پست بعدی بخوانید جالب تر از همه اینهاست….
پ ن : دوستان زیادی تلفن می زنند و پیام می دهند که نهایتا چه می شود، ما نگرانیم و … دوستان عجله نکنید چون نهایتا مطابق قانون مسیر طی می شود. بنده هم در وقت قانونی (که تا فردا بعد از ظهر است) به هیأت نظارت انتخابات (شورای نگهبان) اعتراضم را ارائه می دهم اما قبل از آن باید مسیر قانون طی شود و آقایان پاسخ دهند./
دوستانی که این متن را می خوانند، آنقدر برای دیگران ارسال کنند تا برسد به رئیس دولت قانونمدار تدبیر و امید یا وزیر کشور تا زودتر پاسخ استعلام فرمانداری تهران را بدهند.

tel final1

Share