رئیس کانون کارآفرینان گیلان

مرکز مشاوره کارآفرینی در گیلان تاسیس می‌شود/با قوانین ناکارآمد موجود سرمایه گذاری به کندی صورت می‌گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحیمی با بیان اینکه ورشگستگی‌‌های یک کارخانه یا یک واحد تولیدی را نباید تنها به سو مدیریت ربط دهیم چرا که حاشیه‌های وجود دارد که می‌باید بدان توجه کامل داشت، تصریح کرد: در ایران هیچ گونه جذبه‌ایی برای سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان،رئیس کانون کارآفرینان گیلان از تاسیس مرکز مشاوره کارآفرینی برای نخستین بار در گیلان همزمان با دهه فجر خبر داد.(گزارش تصویری)

photo_2016-01-13_18-00-09  افشین رحیمی، رئیس کانون کارآفرینان گیلان امروز(۲۲ دی) در نشست خبری بازدید کاروان خبری دهه فجر گیلان از شرکت تولیدی آرایشی و بهداشتی صامت تک خزر نیوساد رشت اظهار کرد: کارآفرینی یکی از مقوله‌های برون رفت از مشکلات و موانع بیکاری در کشور است.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل از مشکلات همه مردم است گفت: با همکاری و هم‌دلی و با تدوین قوانین درست و فراهم کردن فضای مناسب کاری می‌توان زمینه اشغال ایجاد کرد.

رحیمی اذعان کرد: کارآفرین کسی است که بتواند با ایجاد نوآوری و خلاقیت زمینه اشتغال دیگران را فراهم کند.

وی با بیان اینکه سود بالای بانک‌‌ها ایجاد اشتغال را در کشور کاهش داده است گفت: فرصت برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور وجود دارد اما این کارافرینی نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد.

رئیس کانون کارآفرینان گیلان از تاسیس مرکز مشاوره کار آفرین برای نخستین بار در گیلان همزمان با دهه فجر خبر داد و خاطر نشان کرد: مشاورن این مرکز مشاوره لازم جهت رفع هر گونه مشکل و ابزارهای ایجاد شغل و کار آفرینی را به افراد علاقمند ارائه خواهند داد.

وی تصریح کرد: جهت توسعه کارآفرینی در استان منتظر وضعیت برجام هستیم چرا که با مشخص شدن برجام، ارتباط بانکی ایران با بانک‌های دنیا گسترش خواهد یافت و رابطه تجاری مطلوب‌تری برقرار می‌شود.

photo_2016-01-13_17-59-58رحیمی افزود: با مشخص شدن وضعیت برجام فرصت کار آفرینی و وضعیت کسب و کار بهتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قانون کار مناسب در کشور وجود ندارد چرا که در قانون فعلی فقط بین کارگر و کارفرما تعیین تکلیف می‌شود و دیگر جوانب سرمایه گذاری و مشکلات سد راه کار آفرینی مطرح نشده است.

رئیس کانون کارآفرینان گیلان اذعان کرد: اکنون کشور نیازمند قانون بزرگتر و فراتر از قانون کار فعلی است تا تمام جوانب کاری ایجاد شغل را دربر داشته باشد.

وی با تاکید بر روند کند اخذ اعتبارات از بانک‌ها تصریح کرد: متاسفانه بانک‌های ایران در مورد اشتغال همکاری مناسب را ندارند گویی از کشور دیگری هستیم درحالیکه ما از یک آب و خاک هستیم و این بحران بیکاری و تحریم‌ها مربوط به همه اقشار جامعه است و همه تاحد توان باید دست به دست هم دهند تا مشکلات و موانع بیکاری و اشتغال را برطرف کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: همه ما جزو یک خانواده هستیم وجهت برطرف کردن طوفان بیکاری باید همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ورشگستگی‌‌های یک کارخانه یا یک واحد تولیدی را نباید تنها به سو مدیریت ربط دهیم چرا که حاشیه‌های وجود دارد که می‌باید بدان توجه کامل داشت، تصریح کرد: در ایران هیچ گونه جذبه‌ایی برای سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد.

رئیس کانون کارآفرینان گیلان اظهار کرد: قوانین ناکارآمدی در ایران وجود دارد که اگر به سمت کارآمدی هدایت شود، می‌تواند زمینه فعالیت سرمایه گذار خارجی را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر با قوانین ناکارآمد موجود زمینه فعالیت سرمایه گذار داخلی به کندی صورت می‌گیرد جرا که سودی برای سرمایه گذار نخواهد داشت.

رحیمی گفت: متاسفانه در ایران وضعیت کار در برخی کارخانجات و مراکز دیگر بر اساس حضور است و باید بین کارگری که خوب کار می‌کند و کارگری که فقط حضور فیزیکی دارد، تفاوت وجود داشته باشد زیرا بین کسی که خوب کار می‌کند با کسی که فقط حضور دارد تفاوت‌های بارزی وجود داردو باید کیفیت کار در تولیدات مد نظر و توجه قرار گیرد.

رحیمی اذعان کرد: بدون همکاری رسانه‌ها و انعکاس مشکلات و موانع تولید رسیدن به توسعه پایدار امکان پذیر نخواهد بود چرا که رسانه‌ها، مشکلات و انتقادات را مطرح می‌کنند و برای برطرف کردن موانع کارآفرینی و مدیریت در این بخش تدابیری اندیشیده خواهد شد.

گفتنی است، کاروان خبری ستاد دهه فجر در ششمین سفر خود از شرکت داروسازی کاسپین تامین و شرکت سوسیس و کالباس کامپوره بازدید کرده و از تزدیک با طریقه تولید آنها آشنا شدند.

tel final1

Share