نماینده مردم اردکان در مجلس خبرداد

مذاکره رسمی رییس مجلس با شورای نگهبان/تشکیل کارگروهی برای بررسی اعتراض نمایندگان رد صلاحیت شده/ مسئولان نظام دغدغه برگزاری انتخاباتی در شان ملت ایران را دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی لاریجانی رییس مجلس قرار است با اعضای شورای نگهبان درمورد نمایندگان رد صلاحیت شده انتخابات آتی گفت وگو کند و در این راستا کارگروهی نیز تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی لاریجانی رییس مجلس قرار است با اعضای شورای نگهبان درمورد نمایندگان رد صلاحیت شده انتخابات آتی گفت وگو کند و در ایimage603700ن راستا کارگروهی نیز تشکیل می شود.

محمدرضا تابش گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از اعضای شورای نگهبان درخواست خواهد کرد تا کارگروهی برای استماع نمایندگان معترض تشکیل شود. ما امروز با رییس مجلس در این زمینه صحبت کردیم و تشکیل این کارگروه منوط به مذاکره رسمی رییس مجلس با شورای نگهبان است. آقای لاریجانی قول این رایزنی را داد و گفت در حال صحبت درباره این موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد مکانیزمی مشخص می شود که تا حرف معترضان به شورای نگهبان برسد و این نهاد می تواند دلایل آنها را بشنود.
نماینده مردم اردکان در مجلس نهم تاکید کرد: همه مسئولان نظام از جمله رییس جمهوری و رییس مجلس دغدغه برگزاری انتخاباتی در شان ملت ایران را دارند و این همان دغدغه ای است که رهبر معظم انقلاب دارند و همواره تاکید کرده اند مشارکت گسترده مردم باعث جلوه انتخابات شود.
تابش خاطرنشان کرد: با مشارکت همه جانبه باید تنوع سلایق نامزدهای انتخابات را داشته باشیم ولی اخباری که از حوزه های انتخابیه و شهرستان ها به دست می آید نشان می دهد این تعادل و توازن برقرار نیست و در بسیاری از حوزه ها فقط طیف خاصی می توانند نامزد شوند.
وی اظهار امیدواری کرد: در این فرصت ۲۰ روزه اجازه داده شود مکانیزمی فراهم و اعتراض نمایندگان رد صلاحیت شده در شورای نگهبان رسیدگی شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: رییس جمهوری نیز وظیفه مشابه شورای نگهبان را برعهده دارد چراکه مسئول نظارت بر اجرای قانون اساسی است، از این رو موضوع را پیگیری می کند.
تابش اظهار امیدواری کرد که شورای نگهبان به دور از فضاسازی ها بتواند کار قانونی خود را انجام دهد و موارد ردصلاحیت شده از موضوع مورد نظر مطلع شوند.
وی تاکید کرد: مطمئن هستم بسیاری از افرادی که ردصلاحیت شده اند اگر مکانیزمی به کار گرفته شود و با افرادی که پرونده آنها را بررسی می کنند، گفت و گو کنند، تایید صلاحیت می شوند.

tel final1

Share