در حاشیه دیوار مهربانی انزلی

لبخند دیوارهای مهربان در بندر مه‌آلود/این روزها دیوارهای سنگی هم راوی مهربانی‌ها هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،این روزها دیوارهای سنگی هم راوی مهربانی‌ها هستند. دیرزمانی از آغاز درخشش یک ایده انسان دوستانه نمی‌گذرد اما مهربانی همچون نسیم وزان است و آوازه‌اش از فراز کوه‌ها و دریاها می‌گذرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مریم ساحلی در همشهری نوشت: این روزها دیوارهای سنگی هم راوی مهربانی‌ها هستند. دیرزمانی از آغاز درخشش یک ایده انسان دوستانه نمی‌گذرد اما مهربانی همچون نسیم وزان است و آوازه‌اش از فراز کوه‌ها و دریاها می‌گذرد. حالا اندیشه به اجرا گذاشتن این فکر خوب در ذهن انسان‌های نیکوکار در نقاط مختلف ایران عزیز به بار نشسته است. زیر آسمان بندر مه آلود هم موسسه آموزش عالی مهر آیین آغازگر این کار نیک بوده است. لباس‌ها و کفش‌ها ابتدا از سوی دانشجویان و اساتید این مرکز بر دیوار آویخته شد و در ادامه، دیگران نیز با شور و شعف در این اقدام انسان‌دوستانه همگام شدند.پس از این اتفاق دلپذیر، دیواری قدیمی واقع در خیابان ناصر خسروی انزلی نیز به همت یک انسان نیکوکار به دیوار مهربانی تبدیل شد و اکنون شنیده می‌شود که شهرداری انزلی نیز تصمیماتی در این زمینه گرفته است.

۱اهمیت در نظر گرفتن مکان مناسب
بانویی را کنار دیوار مهربانی می‌بینم.او که با شوری وصف ناپذیر لباس‌هایی را که همراه آورده آویزان می‌کند،می‌گوید:فصل سرد سال از راه رسیده است و باید بیشتر به فکر پوشاک انسان‌های نیازمند باشیم. همه در خانه لباس‌هایی داریم که استفاده نمی‌کنیم، اما همین لباس‌ها می‌تواند نیاز همنوعانی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند را برطرف کند.
«زرین سرانجام» با تقدیر از آغاز این کار نیک در بندرانزلی می‌افزاید: با توجه به آب و هوای این منطقه کاش تدبیری اندیشیده شود تا لباس‌ها در یک مکان مسقف و یا کانکس قرار گیرد. بدین ترتیب هم از رطوبت هوا در امان می‌مانند و هم انسان‌های نیازمند می‌توانند لباس‌های مورد نیازشان را امتحان و با راحتی و دور از نگاه دیگران انتخاب کنند.

ذوق و سلیقه را از یاد نبریم
آنچه به دیوارمهربانی می‌سپاریم درواقع هدایایی هستند ازسوی ما برای همنوعانمان؛ پس بکوشیم تا این هدایا رابه زیباترین شکل تقدیم کنیم.
«مرضیه شمس» شهروند دیگری است که اظهار می‌کند: اهدای پوشاک به نیازمندان عملی بسیار پسندیده است. افراد بسیاری هستند که نمی‌دانند با لباس، کفش، کیف و چتری که فضای زیادی در خانه‌شان اشغال کرده اما دیگر برایشان کاربردی ندارد، چکار کنند. دیوار مهربانی فرصت مناسبی است برای این که تمرین کنیم به دیگران نیز بیندیشیم.
وی می‌افزاید: اما نکته مهمی که نباید از یاد ببریم، شست‌وشوی لباس‌ها پیش از آویختن به دیوار مهربانی است. بد نیست کفشی را که قرار است ببخشیم تمیز کنیم و واکسی هم بزنیم یا پیراهنی را که می‌بخشیم اتو کنیم. این گونه در واقع احساس بهتری در آنها که نمی‌توانند راهی فروشگاه‌های پر زرق و برق بشوند و لباس هایشان را بنا به سلیقه خود انتخاب کنند، به وجود می‌آوریم. وی همچنین گفت: چه خوب است در روند انجام آماده سازی و اهدای پوشاک، کودکانمان را نیز شرکت دهیم تا از هم اکنون فرهنگ نوع دوستی و کمک به دیگران در وجودشان نهادینه شود.

انتخاب دیوارهای مهربانی توسط شهرداری انزلی
شهرداری انزلی نیز در نظر دارد در این کار خیر سهیم باشد. مشاور فرهنگی شهرداری انزلی اظهار می‌کند: دو دیوار یکی واقع در انزلی و دیگری در غازیان برای این کار از سوی شهرداری انتخاب شده که مهیا سازی آن در آینده نزدیک انجام می‌شود. «منیره دهقان نواز» با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در این راستا و ترویج اقداماتی از این دست یاد آور می‌شود: وجود دیوارهای مهربانی در هر شهر فرصتی فراهم می‌کند تا بیشتر به یاری نیازمندان بشتابیم و در مسیر روشن یاری رسانی به همنوعان خویش قدم برداریم.

tel final1

Share