امام جمعه موقت رشت:

فعالیت ۲۰ ساله انگلیس در گیلان برای گمراهی جوانان/قاچاق کالا بیشتر از تحریم به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند/مردم با انتخاب درست پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پوررضا با تصریح بر اینکه آل‌سعود به دنبال اسلام انحرافی است و اسلام آمریکایی را ترویج می‌کند، افزود: انگلیس نیز در این راستا از ۲۰ سال پیش در گیلان فعالیت خود را برای گمراه کردن جوانان در برخی از مناطق آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: حرکت در مسیر حقیقت و راستی بسیار ارزشمند است.

poorreza60-6139057وی حرکت در مسیر خدا را حساس و لغزنده خواند و افزود: انواع امتحان‌ها و موانع در درون فرد و از خارج در این مسیر وجود دارد و تقوا دستگیره‌ای است که موجب می‌شود نلغزیم.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه انسان‌ها باید به حق یکدیگر احترام بگذارند، گفت: بیش از تحریم‌ها قاچاق کالا به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند و باید مراقبت داشته باشیم.

وی به ماه ربیع‌الاول اشاره کرد و ادامه داد: در این ماه باید بیشتر از پیامبر (ص) بگوییم که دائم در تفکر بود و مدام به تلاش و برطرف کردن مشکلات مردم و مظلومان می‌اندیشید.

پوررضا با اشاره به اینکه با تقوا جهان پر از عدل و داد می‌شود، تصریح کرد: انسان متقی فرد آرامی نیست زیرا می‌خواهد راستی ترویج شود.

وی مشکل اساسی جامعه را تقوا دانست و گفت: خداترسی ضعیف شده و باید فریاد بزنیم تنها سیاست نیست بلکه تقوا نیز وجود دارد.

امام جمعه موقت رشت با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام مسلم قلی‌پور از جان‌باختگان رودسری فاجعه منا که هفته گذشته در قم خاکسپاری شد، خاطرنشان کرد: جنایت آل‌سعود به پایان خود رسیده و امت اسلام با شهادت آیت‌الله باقرالنمر داغدار شده است.

فعالیت ۲۰ ساله انگلیس در گیلان برای گمراهی جوانان

وی با تصریح بر اینکه آل‌سعود به دنبال اسلام انحرافی است و اسلام آمریکایی را ترویج می‌کند، افزود: انگلیس نیز در این راستا از ۲۰ سال پیش در گیلان فعالیت خود را برای گمراه کردن جوانان در برخی از مناطق آغاز کرده است.

پوررضا با بیان اینکه به‌زودی طومار آل‌سعود پیچیده می‌شود، به نکات قابل توجه در نشست ائمه جمعه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم با ولی فقیه همراه باشیم باید این ارتباط برقرار شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه قرارگاه و محل تجمع فکر کردن برای مقابله با دشمن است و دشمن می‌خواهد به بصیرت، فرهنگ و سبک زندگی جامعه آسیب برساند، امام جمعه فرمانده قرارگاه نماز جمعه است و ایمان باید در جامعه ترویج شود.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه امروز حتی عاشقان آمریکا در داخل نمی‌توانند از تفکر اقتصادی غرب دفاع کنند، تصریح کرد: تمام ثروت در اختیار ۲۰ درصد از جامعه در غرب است و این امر قابل دفاع نیست.

وی آمریکا را در ۶۰ کشور دنیا در حال جنگ خواند و خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند دهه چهارم، دهه پیشرفت و عدالت است و باید قرارگاه نماز جمعه را جدی بگیریم.

پوررضا مسیر پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) را هدف مهم دانست و یادآور شد: بشر باید نقشه راه داشته باشد و قرارگاه نماز جمعه باید راه پیامبر (ص) را تبیین کند.

وی وظیفه قرارگاه نماز جمعه را بیان حقیقت و جذب نیروی جوان از راه دل و فهم عنوان کرد و متذکر شد: ستادهای نماز جمعه باید به عنوان میزبان مردم عمل کنند و رابطه صمیمی داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت به موضوع نفوذ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بحث نفوذ بیگانگان را تکرار می‌کنند و دشمنان در تلاش هستند نفوذ کنند تا انسان مومن و استکبارستیز و سلطه‌ناپذیر از این هدف کوتاه بیاید و شعار مرگ بر آمریکا بی‌محتوا شود.

وی درباره انتخابات آینده دو مجلس شورا و خبرگان، خاطرنشان کرد: مردم با انتخاب درست پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

پوررضا با قدردانی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: کرامت افراد در انتخابات باید حفظ شود و برگزاری انتخابات تودهنی به فتنه‌گران سال ۸۸ باشد.

tel final1

Share