در دیدار فرمانده مرزبانی کشور با استاندار گیلان

فرمانده جدید مرزبانی استان گیلان معرفی شد/مرزبانان به صورت مقتدرانه حافظان امنیت در مرزهای استان هستند/فضای امنیتی موجود در مرز آستارا خوب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر امروز در دیدار فرمانده مرزبانی کشور با وی گفت : امنیت مطلوب مرزها یکی از خواسته های مهم وزیر کشور است که در گیلان به خوبی انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،استاندار عصر امروز در دیدار فرمانده مرزبانی کشور با وی گفت: امنیت مطلوب مرزها یکی از خواسته های مهم وزیر کشور است که در گیلان به خوبی انجام می شود.

IMG_4968نجفی در این دیدار با اشاره به اهمیت مرزهای زمینی و دریایی گیلان افزود: مرزبانان به صورت مقتدرانه حافظان امنیت در مرزهای زمینی و دریایی استان هستند.

وی به حجم بالای مناسبات ایران با کشور آذربایجان اشاره و خاطر نشان کرد : تشکیل کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان و سفر هیئت ایرانی به این کشور در ارتقاء سطح روابط بسیار تأثیرگذار بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: ارتباطات کنونی  ۲ کشور در ۲۰ سال اخیر در بهترین سطح خود قرار دارد.

وی بر ضرورت توسعه‌ی امکانات موجود در مرز آستارا  با توجه به ارتباطات مناسب کنونی تأکید و تصریح کرد: با هوشیاری، دقت و درایت مرزبانان در حال حاضر فضای امنیتی موجود در مرز آستارا خوب است.

وی وجود امنیت در مرزها را باعث حضور قوی ایران در دیپلماسی دانست و افزود: حضور قوی نیروهای مسلح و نیز مرزبانان در مرزهای کشور باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا شده است.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اهمیت افزایش ضریب امنیت مرزها در برنامه های وزارت کشور گفت: یکی از خواسته های وزیر کشور از استانداران مدیریت مطلوب مرزها است و خوشبختانه استان گیلان امن ترین مرزهای کشور را دارد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور نیز در این دیدار ایران را کشوری وسیع و دارای همسایه‌های بسیار عنوان کرد و گفت : نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان دارای اقتدار است و امنیت و مدیریت داخلی موجود در کشور خود به خود اقتدار مرزها را افزایش داده است.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: در کشورهای همسایه ایران تهدیدات آشکار و پنهانی وجود دارد که با درایت مرزبانان در حال رصد است.

فرمانده مرزبانی کشور ارتقاء آمادگی عملیاتی، ارتقاء تعاملات و کاهش آسیب پذیری را ۳ حوزه ی مهم در مرزبانی عنوان و تصریح کرد : در حال حاضر در مرزهای کشور درگیری عملیاتی نداریم و از مرزها مراقبت می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور به حرکت خوب وزیر کشور در ورود به بحث مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت : گیلان یکی از مناطقی است که هیچ گونه مشکل امنیتی در مرزهای این استان وجود ندارد.

وی پایانه‌های مرزی را نقطه تلاقی ۲ کشور و بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود : پیرو درخواست استاندار گیلان درخصوص کمک به ارتقای  پایانه مرزی و گمرک آستارا روز پنجشنبه از منطقه بازدید و بررسی ویژه خواهم کرد.

سردار رضایی مرزبانی را مسئول برقراری کامل امنیت در کل پایانه‌ها عنوان و تصریح کرد : باید به سمتی برویم که پایانه‌ها امنیتی نشود اما تدابیر امنیتی اتخاذ گردد.

وی افزود : مرز آستارا یک مرز ترانزیتی است و در آینده رونق خوبی خواهد گرفت.

در پایان این دیدار ضمن قدردانی از سرهنگ یوسف مرتضوی، سرهنگ کیاست سپهری به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان گیلان معرفی شد.

همچنین نشان و تندیس مرزبانی از سوی سردار رضایی فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی کشور به نجفی استاندار گیلان اهداء شد.

IMG_4970 IMG_4974 IMG_4984 IMG_4986 IMG_4990 IMG_4996tel final1

Share