در دیدار هیئت تجاری ،اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی جمهوری چک با استاندار گیلان مطرح شد:

بررسی فرصت های سرمایه گذاری در گیلان/اعلام آمادگی سرمایه گذاران جمهوری چک برای حضور در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در دیدار هیئت تجاری ،اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی جمهوری چک با استاندار گیلان ، فرصت های سرمایه گذاری در گیلان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان،در دیدار هیئت تجاری ،اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی جمهوری چک با استاندار گیلان، فرصت های سرمایه گذاری در گیلان بررسی شد.IMG_8012

در این دیدار که برخی از مدیران استان نیز حضور داشتند و حدود سه ساعت به طول انجامید محمدعلی نجفی با ابراز خرسندی از دیدار با هیئت بلندپایه  اقتصادی جمهوری چک گفت: گیلان در بخش های مختلف عمرانی، صنعت، راه آهن، کشاورزی، صنایع غذایی و کشتیرانی آماده همکاری در راستای توانایی های موجود برای سرمایه گذاری است.

وی به اظهار علاقمندی کشور جمهوری چک برای  اطلاع از پتانسیل های گیلان برای سرمایه گذاری اشاره و تصریح کرد: با فضایی که پس از موفقیت های کشورمان در بحث برجام ، برداشته شدن تحریم ها و آماده شدن بانک های خارجی برای فاینانس و گشایش ال سی ایجاد شده است شرایط برای انجام سرمایه گذاری و انتقال دانش تکنولوژی به داخل کشور بسیار مطلوب است.

استاندار گیلان به ابراز تمایل هیئت سرمایه گذاری جمهوری چک برای ورود به پروژه های راه آهن، محیط زیست، زباله سوز و آب و فاضلاب اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با سفری که هیئت  سرمایه گذاری به گیلان خواهند داشت در راستای تحقق این مذاکرات گامهای موثری برداشته شود.

وی به تأکید رئیس جمهور در خصوص تسریع در اجرای پروژه مهم راه آهن رشت آستارا با توجه به اهمیت آن و اقتصادی بودنش اشاره کرد و افزود: آمادگی لازم در انجام مذاکرات با شرکت زیرساخت و بازدید از مسیر پروژه راه آهن رشت به آستارا به طول ۱۶۵ کیلومتر که تکمیل کننده راه نستراک است برای سرمایه گذاری از سوی جمهوری چک وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: سد پلرود نیز یکی از سدهای در حال اجرا است که در راستای توسعه ی بخش های آبی استان قابلیت سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

وی گیلان را استانی با طبیعتی بکر، زیبا و توریستی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که استان از آن رنج می برد بحث تولید زباله و مسائل زیست محیطی آن است که البته در حال حاضر اقدامات مختلفی در تفکیک از مبدأ و نصب زباله سوز آغاز شده است.

استاندار گیلان به تولید محصولاتی همچون برنج،بادام زمینی، فندق،چای، زیتون، میوه های سردرختی، مرکبات،کیک و کلوچه و آبزیان و ماهیان خاویاری اشاره و تصریح کرد: گیلان می تواند در صورت اعلام آمادگی کشور چک نسبت به صادرات محصولات استان برای تأمین نیاز آنان اقدام کند.

در این نشست رئیس اتاق بازرگانی چک و ایران  ضمن تبریک برداشته شدن تحریم های جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شرایط جدید و ظرفیت ها ،فرصت ها و محصولات موجود در استان گیلان، اتاق بازرگانی جمهوری چک ارتباط خود را با استانداری گیلان تقویت می کند.

یان کاوان این مذاکرات را در راستای تبادل نیازها بین دو کشور و ارتقای سطح تعاملات اشاره و خاطرنشان کرد: کشور جمهوری چک یکی از بزرگترین و معروفترین سازنده های لوکوموتیو در دنیا است که می توانیم در در بخش های مختلف پروژه ریلی رشت به آستارا سرمایه گذاری کنیم و برای ادامه ی مذاکرات فنی و پیشنهاد فاینانس در این خصوص تیم مشترک تشکیل می شود.

یان کاوان از ابراز تمایل تجار و بازرگانان کشورش در خصوص آغاز سرمایه گذاری در بخش های نیروگاهی،محیط زیستی و ریلی گیلان خبر داد و افزود: این اطمینان را به مسئولان گیلانی می دهیم که در بخش های مختلف از شروع تا بهره وری با پتانسیل بالا آماده سرمایه گذاری هستیم و در مقابل خواهان جذب محصولات و تولیدات کشاورزی آن استان برای تأمین نیازمندیهای کشورمان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی چک و ایران  افزود: از وجود شرکت های بسیار باتجربه چک در زمینه های محیط زیست، تصفیه آب، انرژی های تجدیدپذیر، حمل و نقل، راه آهن،‌ معدن، صنایع داروسازی، توربین های آبی، پتروشیمی و صنایع نفت و گاز  و صنایع غذایی بهره می بریم که می تواند زمینه ساز افزایش همکاریها میان دو کشور باشد.

در هیئت تجاری و اعضای اتاق بازرگانی جمهوری چک، صاحبان شرکت های محیط زیستی، ساخت نیروگاه، لوکوموتیو، ریل، واگن، قطارهای دیزلی و برقی و صنایع غذایی حضور داشتند که در بخش های مختلف با معرفی تولیدات و دستاوردهای خود به مذاکره با هیئت گیلانی پرداختند.

tel final1

Share