امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه

غیبت را می‌بخشم ولی تهمت و بهتان را نخواهم بخشید/هرگز وسوسه حضور در انتخابات را نداشتم/سکوت من زمینه شایعات را بیشتر فراهم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه افزود: سکوت ما در ارتباط با این موضوع زمینه شایعات را بیشتر فراهم کرد و متأسفانه برخی از دوستان ما که به ما دسترسی هم داشتند، بجای پرسش و استعلام از خود من، حرف‌های نادرست و بی‌اساس و اطلاعات غلط و یا دروغین را از طریق شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی انتشار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آستان خبر , حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد ساجدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به فرارسیدن روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت اظهار داشت: برای مردم شهرستان مذهبی آستانه‌اشرفیه نهم دی یک مناسبت تاریخی دیگر در انقلاب دارد که تداعی‌کننده  قیام میلیونی مردم علیه طاغوت و نظام شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ است که تعدادی از عزیزان ما در جریان این قیام به دست دژخیمان رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

وی افزود: مناسبت اصلی این روز در سطح کشور مربوط به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ است که برخی از چهره‌ها و نمودهای آن حتی قبل از برگزاری انتخابات در تبلیغات و مناظرات تلویزیونی از سوی کاندیداها آشکار شد که درهرصورت اشتباهات و تخلفات اشخاص مختلف باعث شد که یک التهاب و ناآرامی در کشور به وجود بیاید و این وضعیت چند ماه به طول بیانجامد و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد که ممکن است هنوز برخی از آن‌ها باقی‌مانده باشد.

رهبر در جایگاه پدر همه ملت و ورای همه جریان‌های سیاسی است

حجت-الاسلام-ساجدی-۱۵۰x110امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه تأکید کرد: باید کاری کنیم که اختلافات و کدورت‌هایی که خواه‌ و ناخواه در جامعه پیش می‌آید، درصحنه عمومی جامعه و نظام هم باید به نحوی این موارد را فیصله دهیم و کاری کنیم که این تجربه تلخ تکرار نشود و مهم‌تر از تکرار این تجربه تلخ این است که باید به نحوی تدبیر و برنامه‌ریزی شود که خدای‌نکرده این مناسبت تاریخی و احیاناً مراسمی که برای آن برگزار می‌شود بار دیگر دستاویزی برای ایجاد اختلاف و تسویه‌حساب سیاسی نشود.

وی با اذعان به اینکه تنها راه‌حل اساسی پایبندی به قانون اساسی است اظهار داشت: در اختلاف‌نظرهای سیاسی و جناحی باید به رهنمون‌های رهبری توجه شود و مواضع ایشان برای همه افراد و گروه‌های سیاسی فصل الخطاب باشد چون رهبر در جایگاه پدر همه ملت و ورای همه جریان‌های سیاسی است.

ساجدی تصریح کرد: با توجه به تجربیات گذشته در انتخابات پیشرو باید دقت زیادی شود و مجریان انتخابات، مراجع نظارتی، کاندیداها و طرفداران آن‌ها باید به‌درستی موازین قانونی را رعایت کنند و به اصول اخلاقی پایبند باشند و علاوه بر این‌همه افراد باید از مواضع قانون عمل کرده و از تهمت دوری کنند و برای مثال برخی از مراجع نظارتی مانند فقهای شورای نگاهبان که خود هم در انتخابات حضور دارند به‌گونه‌ای رفتار نکنند که خود در مظان اتهام قرار گیرند.

من غیبت را می‌بخشم ولی تهمت و بهتان را نخواهم بخشید

وی درباره صحبت‌های مطرح‌شده پیرامون حضور خود در انتخابات خبرگان رهبری تصریح کرد: در بدو حضورم در شهرستان آستانه‌اشرفیه به بنده از ناحیه افراد مختلف برای ثبت‌نام در مجلس خبرگان مراجعه شد که خوشبختانه علی‌رغم موقعیت‌های زیادی که در طول سال‌های گذشته حتی از اوایل دهه ۶۰ برای ورود به انتخابات داشتم، هرگز وسوسه حضور در این عرصه را نداشته و تا امروز اقدامی در این زمینه نکردم.

ساجدی با اشاره به دلایل عدم حضور خود در انتخابات خبرگان رهبری بیان کرد: با توجه به مراجعه اقشار مختلف جامعه و ابراز محبت آن‌ها برای حضور بنده در عرصه انتخابات اخیراً تأملی کردم و نهایتاً به این تصمیم رسیدم که ثبت‌نام نکنم و یکی از مهم‌ترین دلایل عدم حضور بنده در انتخابات، تصدی امامت جمعه در این شهر است که برای من از هر کاری اولویت بیشتری دارد و نمی‌خواستم در رفت‌وآمد فعالیت‌های انتخاباتی تمرکزم را از انجام‌وظیفه بر این کرسی مهم از دست بدهم.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه افزود: سکوت ما در ارتباط با این موضوع زمینه شایعات را بیشتر فراهم کرد و متأسفانه برخی از دوستان ما که به ما دسترسی هم داشتند، بجای پرسش و استعلام از خود من، حرف‌های نادرست و بی‌اساس و اطلاعات غلط و یا دروغین را از طریق شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی انتشار دادند.

وی تأکید به اینکه بنده قصد دفاع از خود را ندارم گفت: تأکید من بر این مسئله اخلاقی است که چرا گاهی کاری کرده و سپس برای حلالیت اقدام می‌کنیم.

خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه من غیبت را می‌بخشم ولی تهمت و بهتان را نخواهم بخشید زیرا آثار آن قابل‌بخشش نیست گفت: وقتی حرفی را به دیگران زده و در سطح عمومی انتشار داده‌اید آیا آثار تهمت با یک حلالیت طلبیدن از بین خواهد رفت؛ کسی که یک‌عمر اعتبار و آبرو جمع می‌کند و با یک دروغ و حرف بی‌معنا با آبروی او بازی می‌شود که نباید در مورد چیزی که به آن علم و اطلاع ندارید در آنجا موضع‌گیری کرد و از دوستان انقلابی ما چنین انتظاری نمی‌رود.

ساجدی با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) در ۱۷ ربیع‌الاول، ۵۳ سال پیش از هجرت و ولادت امام صادق (ع) ابراز امیدواری کرد که تمامی مسلمانان جهان با تأسی از سیره ائمه اطهار (ع) در راستای ترویج اخلاق نیکو، صبر و حلم و مدارا با مخالفان در جامعه گام بردارند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه به فرارسیدن روز ایمنی برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در پنجم دی‌ماه اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولین باید با جدیت در ساخت‌وسازهای شخصی، اماکن مسکونی و تجاری اهتمام ویژه‌ای داشته و ضوابط کارشناسی را به‌صورت قانونی رعایت و بر اساس استانداردها به انجام برسانند تا در زمان بروز بلایا و حوادث طبیعی شاهد خسارت به مردم و بیت‌المال نباشیم.

وی با تأکید بر مراقبت از منابع طبیعی به‌منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز بلایای طبیعی بیان کرد: با حفظ منابع طبیعی می‌توان از شدت خسارات در بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه کاست.

ساجدی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام راحل در سال ۱۳۵۸ گفت: باید تدابیر همه‌جانبه‌ای در زمینه سوادآموزی اتخاذ شود تا دیگر شاهد وجود افراد محروم از نعمت سواد به‌خصوص کودکان در جامعه نباشیم.

tel final1

Share