شهردار فومن مطرح کرد:

عدم وجود مدیریت واحد شهری یک خلاء در کار است/وضع این می شود که ما می سازیم و متعاقبا دیگران خراب می کنند/پل خشتی و حمام قدیمی می تواند به هویت شهری فومن کمک کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار فومن افزود: به بسیاری از دستگاه ها اجرایی نامه زدیم که در طی سال اگر کار عمرانی دارند به شهرداری اطلاع دهند تا ما نیز تعامل داشته باشیم. آنهایی که اطلاعات خوبی نمی دهند در نهایت وضع این می شود که ما می سازیم و متعاقبا آنها خراب می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار فومن با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اشکال عمده ما عدم وجود مدیریت واحد شهری است, اظهار داشت:این مساله یک خلاء است زیرا در برنامه ۵ ساله توسعه کشور این موضوع پیش بینی شده بود ولی اجرایی نشد .

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن , abasgholi2nlsxهوشنگ عباسقلی زاده  با بیان اینکه مدیریت شهری دارای تعاریف و ویژگی خاص است ,اظهار کرد:مدیریت شامل هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی در انجام دادن کارها  برای رسیدن به اهداف است که مدیریت شهری شاخه ای از مدیریت می باشد.

 وی برنامه ریزی دقیق و افزایش مشارکت شهروندان را ضروری خواند و تاکید کرد:مشارکت شهروندان سبب رشد اقتصادی شهر  شده و  رضایتمندی مردم را فراهم می آورد ضمن اینکه از بسیاری از مشکلات نظیر فقر , بیکاری  و تخریب محیط زسیت نیز جلوگیری می کند.

شهردار فومن خواستار برنامه ریزی دقیق تر در فومن شد و گفت: یک مدیر باید نقاط ضعف و قوت شهر خود را بشناسد و در صدد تقویت  نقاط قوت و بر طرف نمودن نقاط ضعف باشد.

عباسقلی زاده با اشاره به اینکه مدیریت شهری نباید محدود به مواردی از قبیل خدمات رسانی و پروژه های عمرانی و … باشد گفت: باید جهت دهی فعالیت شهری و ترسیم چشم اندازها در راستای رسیدن به توسعه پایدار باشد.

وی مهمترین رویکرد خود را به عنوان شهردار فومن شناخت نقاط ضعف و قوت شهر فومن برای تقویت رقابتی بین شهرها  و ساماندهی شهر خواند و اظهار کرد :برای رسیدن و تحقق اهداف نیاز به حمایت دستگاه های مختلف داریم.

 شهردار فومن افزود: به بسیاری از دستگاه ها اجرایی نامه زدیم که در طی سال اگر کار عمرانی دارند به شهرداری اطلاع دهند تا ما نیز تعامل داشته باشیم. آنهایی که اطلاعات خوبی نمی دهند در نهایت وضع این می شود که ما می سازیم و متعاقبا آنها خراب می کنند.

عباسقلی زاده تاکید کرد: توسعه زیرساخت ها نیاز مردم است و تلاش می کنیم با اخذ درآمد حفاری ها سریعتر بازسازی انجام شود.

وی اضافه کرد:برای اینکه معضل آب گرفتگی در محله دخانیات، خیابان بسیج ، مولوی و خیابان کاشانی حل شود نیاز به کانال تاسیسات است که مطالعات آن انجام شده و پس از برگزاری مناقصه و با شروع کانال کشی مشکلات مردم  کمتر می شود.

شهردار فومن افزود: فومن برای اینکه بتواند از تاریخ خود دفاع کند نیازمند هویت است. فرقی نمی کند که ما کار کنیم یا میراث فرهنگی و گردشگری  ،اما باید المانها و فضاهایی برای عرضه به گردشگر داشته باشیم که پل خشتی و حمام قدیمی شهر می تواند به هویت شهر کمک کنند و شهرداری طرحی خوبی برای آن دارد.  .

 عباسقلی زاده گفت: با حفظ و نگهداری این بنای تاریخی می توانیم , فومن را به عنوان یک شهر با قدمت تاریخی بالا به گردشگر و مسافر خارجی  معرفی کنیم.

شهردار فومن تاکید کرد؛همیشه پول و اعتبار حرف اول را می زند و ما برای کارهای عمرانی نیاز به پول و اعتبار داریم و من تمام تلاشم را می کنم تا اعتباراتی به شهرستان فومن بیاورم.

وی به رکود حال حاضر در بخش ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: تعداد پروانه صادر شده شهرداری در سال جاری  ۴۰ درصد خواند و گفت: این در حالی است که بیشترین پول ما دربیشترین بخش هزینه های جاری شهرداری از این بخش تامین می شود

عباسقلیزاده در پایان اظهار امیدواری کرد که مشکلات عمرانی شهر به زودی برطرف شود و  در این راه به نیاز به همکاری و همدلی شهروندان فومنی تاکید کرد.

tel final1

.

Share