رضا کاظمی تکلیمی

شیخ ما شهید شد

امروزه حاکمان جور برای بقا و ماندگاری حکومت خویش از هیچ حد برای محکومیت مخالفان فروگذار نمی کنند. رژیم وهابی، سلفی و پدر خوانده تروریست ها و جنایتکاران در زادگاه پیامبر بزرگوار اسلام و در خانه امن الهی و در حریم یار در چند دهه گذشته به عنوان یک کنشگر وابسته به قدرت های جهانی رفتارهایی را از خود بروز می دهند که محصول و ثمره آن جز توسعه و گسترش آشوب، ناامنی و پیچیده کردن منطقه خاورمیانه نیست

شیخ ما شهید شد

taklimi-300x225قتل و کشتن انسان ها، عملی شنیع و ناباورانه است. اما اگر کشتن انسان ها صرفاً به خاطر نوشتن، سخن گفتن و ابراز عقیده باشد، عملی جنایتکارانه و غیر قابل اغماض است. شیخ«نمر باقر النمر» با عمامه سفید و ریش خاکستری که یک سخن او می توانست خیل عظیمی از جمعیت اقلیت محروم و محصور شرق عربستان را به آتش فشانی گداخته تبدیل کند و خرمن رژیم آل سعود را بسوزاند. براساس رأی قوه قضاییه حکومت تکفیری، سلفی و وهابی آل سعود به خیل شهداء آزادی خواه جهان پیوست. شیخ ما یکی از برجسته ترین مخالفان و منتقدان حاکمیت اقتدار گرای مرتجع سعودی بود. او بیش از هشت بار به دلیل جانب داری از مردم و انسان های مستاصل از جور و ظلم حکومت غاصب آل سعود و مشارکت و سازماندهی تظاهرات آرام، مسالمت آمیز و صلح جویانه مزه تلخ دستگیری، زندان و حصر ماموران آل سعود را چشید. شیخ دنیا دیده، که به عنوان یک بازیگر سیاسی با اهمیت صرفاً در حوزه جغرافیای شرق عربستان که ثروت و درآمد سرشار آل سعود به علت غنای ذخایر نفتی از آن سرچشمه می گرفت، شهرت یافته بود؛ ولی به علت حمایت مقتدرانه و دفاع جانانه از وضعیت بد اقتصادی تحمیل شده به مردم به ویژه جوانان بیکار و یا جویای کار به شهرت منطقه ای و بین المللی نیز رسید.
جرم شیخ ما اصلاحات اساسی در ساختار حکومت و حکومتگری و عدم تبعیض ناروا در مشارکت آحاد جامعه فارغ از نوع عقیده، مذهب، دین و جنسیت به منظور برپایی قسط، عدل و دموکراسی بود. حکومت به ظاهر مدرن پادشاهی عربستان که زرق و برق آن ناشی از درآمدهای کلان نفتی و گازی است، که در درون آن تعفن سنن و آداب قرون وسطایی و عرب جاهلیت موج می زند. دیوان کیفری ویژه عربستان جرم شیخ ما را در الفاظی همچون فتنه، فتنه گری، عدم بیعت با پادشاه کشور اعلام نموده است و تنها راه و راهکار رهایی و آزادی شیخ مقاوم، صبور و قاطع را از سیاه چال های آل سعود درخواست عفو و بیعت با ملک سلمان و خادم الحرمین می داشتند. شهر« العوامیه» در استان « القطیف» در شرق عربستان که سنگ بنای انقلاب اسلامی و زادگاه شیخ شجاع و جسور شیعیان ۱۵ درصدی از ۳۱ میلیون جمعیت آن کشور سال هاست تاوان مچ اندازی با حاکمان وهابی و سلفی را با تقدیم خون فرزندان برومند و مقاوم خویش می دهد. عربستان سعودی از تروریست های افراطی و تکفیری و با هزینه کرد میلیارد دلاری و با بنیان گذاری تجهیز و حمایت از گروه های جنایتکارانه اعم از طالبان، القاعده، داعش ، النصره در افغانستان، پاکستان، سومالی، یمن، لیبی، سودان، ازبکستان، سوریه، لبنان، عراق و بحرین امنیت و آسایش ملت های منطقه و جهان را سلب می کند و از سوی دیگر با مشت آهنین، انسان ها را که جز سخن خدا سلاح و ابزاری برای دفاع مظلومیت خویش ندارند به مسلخ گاه می برد.
سقوط سلسله حکومت عثمانی و چند پارگی آن توسط کشور های پیروز در جنگ جهانی اول رقم خورد و نطفه تلخ و زایش سخت آن حکومت های آدم کش، کودک کش و جور در فلسطین اشغالی با اقلیتی یهودی صهیونیستی از یک سو و از طرفی دیگر خاندان وهابی آل سعود در شبه جزیره عربستان که دو بال و کانون شرارت های منطقه ای که همچنان با تسویه حساب های مذهبی، دینی، امروزه زنان، مردان و کودکان یمن، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و بحرین را به خاک و خون کشانده اند. اتهامات مخالفان سیاسی و دگراندیشان حکومتی در الفاظی همچون اقدام علیه امنیت و محاربه با خدا و ولی خدا و سرکشی و عدم بیعت با امیر مسلمین با مجازات اعدام با شمشیر و صلیب کشیدن آزادی خواهان در انظار عمومی از واقعیت های میدان و سختی هایی است که سال ها، اقلیت فراموش شده شیعه بر دوش می کشند. دردآور آن است که امروزه جهان و سازمان های مدعی حقوق بشر به حصر ها، زندان ها، اعدام گاه های گروهی، گردن زدن ها و سوزاندن انسان های فرهیخته و آزادی خواه عادت کرده اند و ظالمان نیز هیچ ابایی از جنایت و کشتار مظلومان و مبارزان حقیقی ندارند.
امروزه حاکمان جور برای بقا و ماندگاری حکومت خویش از هیچ حد برای محکومیت مخالفان فروگذار نمی کنند. رژیم وهابی، سلفی و پدر خوانده تروریست ها و جنایتکاران در زادگاه پیامبر بزرگوار اسلام و در خانه امن الهی و در حریم یار در چند دهه گذشته به عنوان یک کنشگر وابسته به قدرت های جهانی رفتارهایی را از خود بروز می دهند که محصول و ثمره آن جز توسعه و گسترش آشوب، ناامنی و پیچیده کردن منطقه خاورمیانه نیست. رژیم آل سعود با داشتن ذخایر فراوان ارزی و وفور نعمت های خدادادی به علت سرسپردگی و دست نشاندگی در تمامی فعالیت های منطقه ای و جهانی اعم از نظامی، سیاسی و اقتصادی خصوصاً در کاهش قیمت نفت ید طولایی دارد و به جای پاسخ به مطالبات بحق و مشروع با رادیکالیز کردن، حاکمیت فردی و تقابل با جریان های اعتدال گرا در بدنه حاکمیت خویش و کشورهای منطقه شعله های نا آرامی را نه تنها در کشور خویش بلکه کل منطقه افزایش داده است. رویکرد جنگ طلبانه و اجرای توطئه غربی- عربی برای به یغما بودن ثروت و منابع خدادادی مردم منطقه به ثمن بخس فروختن عرض و ناموس مسلمین و تقابل و دامن زدن به جنگ فرقه ای خصوصاً شیعه و سنی و تشکیل ائتلاف های منطقه ای و جهانی صرفاً برای مقابله با مکتب تشیع و ایران اسلامی است. تشکیل مثلث تحزبی با همکاری ترکیه و قطر برعلیه دولت و ملت سوریه، عراق و اعطای بیش از ۴۰ میلیارد دلار کمک مالی، تسلیحاتی در اختیار گروه های تروریستی داعشی، النصره و جیش الاسلام در سوریه، حملات مداوم، بی امان و وحشیانه ۱۰ ماهه ائتلاف عربستان به مردم محروم، مظلوم و بی دفاع یمن رژیم قبیله ای و مستبد آل سعود را با بن بست جهانی و منطقه ای روبرو کرده است. رقابت میان حاکمان عربستان و تقابل دو قبیله بزرگ« السدیری» و « الشمری» و ناتوانی در مهار بحران های اجتماعی داخلی و استفاده از ابزارهای خشونت نشان می دهد رژیم قرون وسطایی و جاهلی عربستان نیازمند تحول اساسی و بنیادین است. تاریخ نشان می دهد شیعیان عربستان و بحرین فعالیت های سیاسی و مذهبی مسالمت آمیز را بر رویکرد و فعالیت های زیر زمینی ترجیح داده اند. برخورد نابخردانه حکومتگران فرقه ای و قبیله ای عربستان و شدت عمل و اعدام رهبر اپوزسیون شیعیان در آینده استراتژی انقلابیون عربستان را ترسیم خواهد کرد.

رضا کاظمی تکلیمی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share