شکایت رسایی به شورای نگهبان+عکس

حمید رسایی متن شکایت خود به هیأت نظارت شورای نگهبان را در اینستاگرام منتشر کرد.

به گزارش سرویس رصد فضای مجازی دیارمیرزا حمید رسایی متن شکایت خود به هیأت نظارت شورای نگهبان را در اینستاگرام منتشر کرد.

rasaei-155x100در نامه رسایی به شورای نگهبان آمده است: «هیات اجرایی فرمانداری تهران، اینجانب را مستند به بند ۵ ماده ۲۸ #رد_صلاحیت کرده است. مطابق قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام مورخ ۲۲/۸/۷۸ هیات های اجرایی موظفند بر اساس دلایل و مدارک معتبر که توسط مراکز مسئول قانونی (استعلام از مراکز چهارگانه) که به مراجع اجرایی و نظارتی ارسال شده، به بررسی صلاحیت ها بپردازند و اگر صلاحیت کاندیدایی را رد کردند، با ذکر مواد قانونی، باید دلایل مربوطه را به داوطلب ابلاغ کنند. متاسفانه علیرغم مراجعه مکرر اینجانب در تاریخ های ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ دی ماه، هیات اجرایی فرمانداری تهران حاضر به ابلاغ دلایل ردصلاحیت اینجانب به بنده نشدند!

بر اساس اظهارات صریح فرماندار تهران و معاون وی (رئیس ستاد انتخابات تهران) پاسخ استعلام از مراکز چهارگانه درباره اینجانب مثبت بوده است. همچنین صراحتا عنوان می کردند که نکته ای در پرونده شما وجود ندارد تا آن را به شما ابلاغ کنیم! بلکه فقط اعضای هیات اجرایی تصمیم گرفتند تا رای به صلاحیت ندهند! اصرار آقایان این بود که اگر شما به شورای نگهبان اعتراض کنید، آنها حتما صلاحیت شما را تایید خواهند کرد! پاسخ بنده این بود که به چه چیزی اعتراض کنم وقتی نمی دانم دلیل ردصلاحیتم از نظر هیات اجرایی چه بوده تا به آن اعتراض کنم.

علاوه بر این، از هفت شرط قانونی، بنده مستندا به برخوردار نبودن از بند ۵ ماده ۲۸ (عدم سوءشهرت) از طرف هیات اجرایی دولت ردصلاحیت شده ام و معنی آن این است که پس از نظر این هیات اینجانب واجد شش شرط دیگر از جمله واجد بند ۱ (التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی) بوده ام. سئوال این است که چطور کسی که به احکام و آداب اسلام التزام عملی دارد و آن را رعایت می کند، سوء شهرت داشته است؟ متاسفانه احتمالا به دلیل مواضع سیاسی اینجانب، هیأت_اجرایی فرمانداری مامور به این اقدام بوده و اختیاری از خود نداشته است.»

rasaeiUntitled

Share