شهردار رشت :بودجه پیشنهادی سال ۹۵ شهرداری نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای مدت ۴ سال از سال ۹۵ الی ۹۸ تنظیم و برای تصویب به شورا ارائه شد.  دکتر ثابت قدم در خصوص خلاصه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۵ شهرداری رشت اظهار داشت: شهرداری رشت از ۵ منطقه و یک ستاد مرکزی و سازمان های تابع ان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای مدت ۴ سال از سال ۹۵ الی ۹۸ تنظیم و برای تصویب به شورا ارائه شد.
۲۰۱۵۱۱۲۶۱۲۱۲۲۹_sabet508 دکتر ثابت قدم در خصوص خلاصه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۵ شهرداری رشت اظهار داشت: شهرداری رشت از ۵ منطقه و یک ستاد مرکزی و سازمان های تابع ان تشکیل شده، که پس از انجام مطالعات و بررسی های لازم بودجه پیشنهادی چهارسال آتی خود را در واپسین روزهای دی ماه سال جاری در موعد مقررو قانونی به شرح ذیل تنظیم و جهت تصویب تقدیم شورا نموده است.
> وی تصریح کرد: شهرداری رشت درراستای ارائه بودجه پیشنهادی خود برای سال ۹۵ با احتساب بودجه سازمان های تابع ۹۷۸ میلیارد تومان پیشنهاد نموده که برای تصویب به شورا تحویل داده شد .
> شهردار رشت خاطرنشان کرد: بدون احتساب بودجه سازمانها ۸۸۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری می باشد که از کل مبلغ فوق ۱۹۰ میلیارد تومان جهت هزینه های جاری و ۶۹۸ میلیارد تومان برای هزینه های عمرانی در نظرگرفته شده است.

 دکتر ثابت قدم با تاکید بر اینکه ۵۵ درصد بودجه سال ۹۵ نقدی و مابقی غیرنقدی است یادآور شد: از کل بودجه سال ۹۵ مبلغ ۴۸۹ میلیارد تومان غیرنقدی و ۳۹۹ میلیارد تومان نقدی می باشد.
این مسئول با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی بودجه پیشنهادی نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: بودجه تنظیمی سال ۹۵ دربرگیرنده برنامه های عملیاتی برای مدت ۴ سال از سال ۹۵ الی ۹۸ با هزینه ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان تنظیم شده ، که از این مبلغ ۱۰۴۰ میلیارد تومان برای هزینه های جاری و ۴۹۶۰ میلیارد تومان برای هزینه های عمرانی در مدت چهارسال درنظرگرفته شده است.
شهردار رشت در خصوص مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های کلان اظهار داشت: پیش بینی شهرداری رشت علاوه بر درآمد و هزینه های یادشده، در راستای همکاری و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری برای احداث و راه اندازی خطوط قطار شهری ۹۸۱ میلیارد تومان ، سرمایه گذاری در املاک شهرداری برای احداث نمایشگاه بین المللی به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان و نیز سرمایه گذاری از طریق تامین مالی صندوق زمین و مسکن بانک ها ، جهت ساماندهی مشاغل مزاحم و نیز ایجاد مشاغل پایه ای با اعتبار تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومان می باشد.
دکتر ثابت قدم در پایان خاطر نشان کرد : سهم بودجه عمرانی شهرداری از کل بودجه با احتساب تورم احتمالی بانک مرکزی در سال ۹۵ بالغ بر ۶۹۸ میلیارد ، در سال ۹۶ نیز ۹۶۰ میلیارد ، سال ۹۷ بالغ بر ۱۴۷۰ میلیارد و در سال ۹۸ این میزان به ۱۸۳۲ میلیارد تومان می رسد که در حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز بودجه جاری این سالها می باشد .

Share