سخنان انتقادی و ارشادی آیت الله قربانی در نماز جمعه

تسویه‌ حساب شخصی را نباید در صلاحیت‌ها دخالت داد/نامزدها نباید بی‌حساب رد صلاحیت شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی با اشاره به اینکه شنیده می‌شود برخی از افراد انقلابی رد صلاحیت شدند، تصریح کرد: تسویه‌ حساب شخصی را نباید در رد صلاحیت‌ها دخالت داد و در این امر «تجمد» نداشته‌باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات و غوغاسالاری رژیم آل سعود و هم‌پیمانان این رژیم در تحریم علیه ایران اسلامی اظهار کرد: امتحان و آزمایش یکی از سنت‌های همیشگی الهی است.

ghorbani_1216وی آزمایش را فلسفه آفرینش انسان عنوان کرد و افزود: بر اساس فرموده قرآن؛ خداوند مرگ و زندگی را آفرید تا انسان را آزمایش کند و انسان شایسته مشخص شود.

امام جمعه رشت آزمایش خداوند را برای به‌منصه ظهور رساندن توانمندی انسان خواند و بیان کرد: با امتحان مشخص می‌شود انسان تا چه اندازه برای رسیدن به الله یا شیطان گام بر می‌دارد.

قربانی با بیان اینکه ناخالصی‌های انسان با آزمایش مشخص می‌شود، تصریح کرد: نشیب و فراز زندگی خالص بودن انسان را مشخص می‌کند.

وی مال و فرزندان را وسیله امتحان انسان ذکر کرد و گفت: انسان از خداوند باید بخواهد او را از امتحان‌های گمراه‌کننده حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ایران اسلامی در مقطع تاریخی بزرگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۸ سال دوران جنگ را به ما تحمیل کردند و هنوز شهدای دوران دفاع مقدس در شهرها تشییع می‌شوند.

قربانی یادآور شد: اگر رزمندگان، خانواده شهدا، مردم و دولت آن رنج‌ها را تحمل نمی‌کردند اکنون این عزت را نداشتیم که ۱+۵ در مقابل ایران مذاکره کنند و از هفته آینده تحریم‌ها برداشته‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران در امتحان‌ها نمره ۲۰ گرفته‌است، اظهار کرد: ملت ایران مردمی انقلابی هستند و جمهوری اسلامی ایران ام‌القرای دنیای اسلام محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال اشاره کرد و افزود: شرکت پرشور در انتخابات حائز اهمیت است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مردم در انتخابات باید شرکت کرده و افراد اصلح را انتخاب کنند.

*برخی افراد انقلابی رد صلاحیت شدند/تسویه‌ حساب شخصی را نباید در صلاحیت‌ها دخالت داد

قربانی شرکت در انتخابات را فریضه دانست و بیان کرد: افرادی که برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کردند نباید بی‌حساب رد صلاحیت شوند.

وی با اشاره به اینکه شنیده می‌شود برخی از افراد انقلابی رد صلاحیت شدند، تصریح کرد: تسویه‌ حساب شخصی را نباید در رد صلاحیت‌ها دخالت داد و در این امر «تجمد» نداشته‌باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تأیید افراد شایسته و امین تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم جذب حداکثری داشته‌باشیم ضمن اینکه انتخاب نامزدها از طرف مردم باید در راه خدا باشد.

قربانی شایستگی، امین و خادم به انقلاب و رهبری را از ویژگی‌های نامزدهای اصلح دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم باید به جانبازان اخلاص ورزند، آبروی اسلام را حفظ کنند و اگر بر این مبنا در انتخابات رأی دهیم پیروز هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آرای انتخاب نامزدها نباید بر اساس اصولگرا و اصلاح‌طلب باشد، یادآور شد: آرای مردم باید بر اساس شایستگی نامزدها باشد و در این وقت شایستگی در امتحان الهی در دنیا و آخرت مشخص می‌شود.

*شایستگی ایران اسلامی دشمنان را وادار به خضوع کرد

امام جمعه رشت به اجرای برجام از هفته آینده اشاره کرد و افزود: بسیاری تلاش کردند توافق مذکور صورت نگیرد و ایران اسلامی منزوی شود اما منطق و شایستگی‌های جمهوری اسلامی ایران دشمنان را وادار به خضوع کرده‌است.

قربانی با بیان اینکه پول‌های بلوکه‌شده ایران با اجرای برجام آزاد می‌شود، اظهار کرد: می‌خواستند با کاهش قیمت نفت ما را به زانو درآورند اما ایران اسلامی قدرتمندتر از همیشه در صحنه باقی مانده‌است.

وی حمله به سفارت عربستان را توسط برخی افراد مشکوک دانست و بیان کرد: رژیم آل سعود به بهانه مذکور تلاش کرد رابطه خود و هم‌پیمانانش را با ایران اسلامی قطع کند اما بسیاری از کشور‌ها به آن توجهی نکردند و کشورهای جیبوتی و بحرین که با پول این رژیم زنده هستند دنباله‌روی این رژیم شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه عربستان با ایجاد درگیری جدید بین ایران و آمریکا می‌خواست برجام را تعطیل کند، تصریح کرد: رفتار دولت ایران موجب شد رفتار دیگران عملی نشود و این رفتار منطقی مقبول واقع شده‌است.

قربانی با قدردانی از تلاش دولت روحانی به‌ویژه وزیر امور خارجه، گفت: سخنان تند و بی‌تقوا علیه مسئولان بیان شد اما دولتمردان با صبر و بردباری توانستند به مرحله اجرایی برجام برسند.

*پاسداران عزیز، عزت ایران اسلامی را حفظ کردند

امام جمعه رشت با قدردانی از هوشیاری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: خیال کردند می‌توانند به حریم جمهوری اسلامی ایران وارد شوند اما نیروی دریایی سپاه مانند باز شکاری آنها را احاطه کرد و وزیر امور خارجه آمریکا چهار مرتبه با وزیر امور خارجه ایران تماس گرفت.

وی تصریح کرد: پاسداران عزیز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عزت ایران اسلامی را مانند گذشته به ما عنایت کردند.

*۳۰ میلیارد تومان مطالبات چای‌کاران گیلان پرداخت شود

قربانی به وضعیت کشاورزان چای‌کار در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: می‌دانیم دولت در مضیقه است اما ۳۰ میلیارد تومان مطالبات باقیمانده چای‌کاران باید پرداخت شود و از محمدعلی نجفی استاندار گیلان می‌خواهیم در این زمینه اقدام‌های لازم را انجام دهد، ضمن اینکه تسهیلات به‌زراعی باغ‌های چای پرداخت شود تا چای‌کاران برای آماده‌سازی وارد باغ‌ها شوند.

tel final1

Share