رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند

شلیک موشک‌های ایران به سمت ناو آمریکایی/ ترومن گریخت

برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که قایق های تندروی ایرانی چندین موشک را به سمت ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز شلیک کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از باشگاه خبرنگاران ،برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که قایق های تندروی ایرانی چندین موشک را به سمت ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز شلیک کرده اند.

۳۹۵۹۷۸۲_۹۲۴پایگاه اطلاع رسانی شبکه ان بی سی نیوز آمریکا (nbcnews) طی گزارشی که در این باره منتشر کرده می نویسد: ناو هواپیمابر هری اس. ترومن آمریکا از خطر موشک های ایران گریخت.

براساس این گزارش، دو مقام ارشد ارتش آمریکا روز سه شنبه به ان بی سی نیوز گفتند: هفته گذشته [میلادی] در تنگه هرمز موشک های ایرانی به سمت ناو هواپیمابر هری اس. ترومن شلیک شدند و این موشک ها تنها ۱.۵۰۰ یارد با ناو آمریکایی فاصله داشتند.

این مقامات که نامی از آنان برده نشده افزودند: روز یکشنبه و درشرایطی که ناو ترومن درحال عبور از تنگه هرمز بود –محلی که به آبهای عربی و خلیج فارس متصل است– سپاه پاسداران ایران یک آزمایش شلیک موشک را درست در نزدیکی ناو آمریکایی انجام داد.

نظامیان آمریکایی ادامه دادند: قایق های تندروی ایرانی در زمانی که ناو آمریکایی نزدیک به انتهای تنگه هرمز قرار گرفته بود، شلیک موشکی خود را آغاز کرده و چندین موشک غیر هدایت شونده را شلیک کردند.

هیل، پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، (Hill) نیز در گزارشی زیر عنوان “ایران موشک های خود را به نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکا شلیک کرد” به این موضوع پرداخته است.
براساس این گزارش، در زمان وقوع این حادثه یک ناوچه فرانسوی، یک ناوشکن آمریکایی و چندین کشتی تجاری نیز در منطقه حضور داشته اند.

به نوشته هیل، مقامات آمریکایی گفته اند که شلیک موشک به سمت ناو هواپیمابر کشورشان یک اقدام تحریک آمیز غیرلازم و ناامن بوده است. به نوشته این پایگاه خبری حدود ساعت ۱۰:۳۶ صبح روز یکشنبه بوده که کشتی های ایرانی به ناو آمریکایی نزدیک شده اند.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که ایران ساعت ۱۰:۴۵ اعلام کرده، مانوری از پیش اعلام نشده را در دست اجرا دارد. ۴۰ دقیقه بعد هشدار دیگری درباره برگزاری مانور داده شده و شلیک موشک های ایرانی به سمت ناو ترومن آغاز شده است.
این خبر هنوز واکنش رسمی مقامات نظامی ایران را درپی نداشته و توسط آنان تایید یا رد نشده است.

tel final1

Share