حسین انتظامی در جمع اصحاب رسانه گیلان

رسانه ها در برگزاری باشکوه انتخابات نقش دارند/اخلاق را رعایت کنید/سایت های غیرمجاز اگر به دنبال فعالیت قانونی نباشند فرقی با شب نامه های الکترونیک ندارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سایت های غیرمجاز نباید منتشر شوند ,اظهار کرد:همواره سایت های غیرمجاز را تشویق به اخذ مجوز و فعالیت بر مدار قانون کرده ایم تا انها در چارچوب قانونی به فعالیت خود ادامه دهند وگرنه فرقی با شبنامه های الکترونیک ندارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با مدیران مسئول و سردبیران رسانه های استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت در خصوص علت لغو مجوز تعدادی از نشریات گفت: فرآیند اعلام وصول نشریات از یکسال پیش الکترونیکی شده است و این دسته از نشریات به دلیل عدم اعلام وصول الکترونیکی مجوزشان لغو شده چون از منظر معاونت مطبوعاتی و هیات نظارت بر مطبوعات ملاک انتشار یک نشریه اعلام وصول است .
photo_2016-01-15_16-29-02به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت,  معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:آن دسته از نشریاتی که علی رغم انتشار به دلیل عدم ثبت پرونده و اعلام وصول پروانه های آنها لغو شده است در سامانه جامع رسانه‌های کشور www.erasaneh.ir در کنار اسم نشریه ماده ۱۶ را نیز ذکر کنند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود.

انتظامی با بیان اینکه تمام تغییرات نشریات و حتی تبدیل وضعیت‌ها نیز از طریق سایت جامع رسانه‌های کشور صورت می‌گیرد تصریح کرد: تمام تغییرات نشریات ظرف مدت ۲ ماه انجام می‌شود و فقط تغییر مدیر مسئول و صاحب امتیاز زمان بر است که آن هم در مدت زمان چهار تا پنج ماه انجام می‌شود.

سیاست ما بیمه کردن خبرنگاران است

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد سیاست‌ بر تضمین امنیت شغلی خبرنگاران تاکید کرد و افزود: سیاست عمومی وزارت ارشاد بیمه کردن خبرنگاران است و بنده تنها معاون مدیران مسئول نیستم بلکه معاون خبرنگاران هم هستم و باید پیگیر دغدغه های آنها نیز باشم.

وی ادامه داد: در آخرین یارانه پرداختی اعلام شد هر رسانه و نشریه‌ایی که لیست بیمه‌ای نداشته باشد از سوی دولت حمایت نمی‌شود.

انتظامی یادآور شد:مطابق با قانون روزنامه، هفته نامه و دوهفته نامه‌های سراسری، روزنامه و هفته‌نامه‌های استانی باید خبرنگاران خود را بیمه کرده تا یارانه دریافت کنند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از یارانه دریافتی مطبوعات باید در راه بیمه خبرنگاران هزینه شود , تصریح کرد:نشریات از معافیت تامین اجتماعی تا سقف پنج نفر برخوردار هستند، و اگر آن نشریه بیش از پنج نفر را هم بیمه کرده باشند معافیت تامین اجتماعی لغو نمی‌شود و در همین زمینه در حال انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان تامین اجتماعی جهت ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی نشریات، تصریح کرد: در این طرح برای بیمه خبرنگاران ۶ امتیاز در نظر گرفته شده است.

انتظامی با تاکید بر اینکه بر استاندارد شدن روزنامه ها اصرار داریم , اظهار داشت: اگر روزنامه ای بگوید تاثیرگذار است اما نیروی کار آن تنها ۲ نفر باشد و یا اینکه تنها یک ورق چاپ کند, نمی توان به آن روزنامه گفت و آن چیزی که چاپ شده روزنامه نیست و نام دیگری دارد.

رسانه ها در برگزاری باشکوه انتخابات نقش دارند/اخلاق را رعایت کنید

photo_2016-01-15_16-29-49معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهارات خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق توسط رسانه ها اظهار کرد:از رسانه ها می خواهم که قانون انتخابات و همچنین قانون مطبوعات را به دقت مطالعه کنند.

انتظامی با بیان اینکه رسانه ها به اندازه مجریان در برگزاری یک انتخابات شکوهمند تاثیرگذار هستند, یادآور شد:رسانه ها می توانند باعث بی آبرویی یا شکوهمندی انتخابات شوند.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری رسانه ها از احزاب بیشتر است , تصریح کرد:اگر کسی بی اخلاقی کند و ما حرف های او را انتشار دهیم باعث ایجاد فضای غیر  اخلاقی می شویم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سایت های غیرمجاز نباید منتشر شوند ,اظهار کرد:همواره سایت های غیرمجاز را تشویق به اخذ مجوز و فعالیت بر مدار قانون کرده ایم تا انها در چارچوب قانونی به فعالیت خود ادامه دهند وگرنه فرقی با شبنامه های الکترونیک ندارند.

tel final1

Share