در اعتراض به اعدام شیخ نمر

سفارت عربستان در تهران در آتش سوخت/دستگیری برخی از عوامل حمله به سفارت +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مردم تهران عصر روز شنبه در اعتراض به اعدام شیخ نمر با تجمع مقابل ساختمان سفارت عربستان این اقدام را محکوم کردند وبخشی از سفارت عربستان را به اتش کشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از میزان ،در پی اعتراضات مردم تهران بخشی از سفارت عربستان به اتش کشیده شد.
۱۴۵۱۷۷۶۵۵۴۸۴۶_nadimi-18 مردم تهران عصر روز شنبه در اعتراض به اعدام شیخ نمر با تجمع مقابل ساختمان سفارت عربستان این اقدام را محکوم کردند.

این اعتراض که تا پاسی از شب و بامداد صبح یکشنبه ادامه داشت، جمعی از شهروندان تهرانی با تجمع مقابل ساختمان سفارت عربستان در این شهر اقدام حکومت آل سعود را در اعدام آیت الله نمر محکوم کردند.

معترضان به اعدام شیخ نمر و ۴۷ نفر از شیعیان در عربستان زیر بارش باران با سر دادن شعارهایی جنایت آل سعود را محکوم کردند.

معترضان که از جنایت عربستان به خشم آمده بودند، باوجود مقاومت پلیس ضد شورش درب کنسولگری را شکسته و وارد آن شدند.

گفتنی است، تجمع کنندگان در مقابل سفارت عربستان، پس از آتش زدن بخشی از سفارت و شکستن درب ورودی، برای لحظاتی وارد محوطه سفارت شدند.

گفتنی است، ساختمان سفارت آتش گرفته است.

  دستگیری برخی از عوامل حمله به سفارت عربستان

رییس پلیس پایتخت از بازداشت شماری از نیروهای خودسر حمله کننده به سفارت عربستان خبر داد.

سردارحسین ساجدی نیا در این باره گفت: حوالی ساعت ۲۲:۲۰ شنبه شب عده ای از نیروهای خودسر رو به روی سفارت عربستان تجمع کرده و مدتی بعد اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت ساختمان سفارت کردند.

وی با بیان این که در پی این اقدام خسارت هایی به ساختمان سفارت وارد شد، گفت: ماموران پلیس از همان دقایق اولیه با این اقدام مقابله کردند تعدادی از ماموران ما نیز زخمی شدند.

ساجدی نیا با ببان این که تعدادی از نیروهای خودسر حمله کننده به سفارت دستگیر شدند، افزود: عده قلیلی هم وارد سفارت شدند که ماموران پلیس اقدام به خارج کردن این افراد کردند.

به گفته ساجدی نیا در حال حاضر اوضاع در اطراف سفارت عربستان آرام است و ماموران پلیس تا هر زمان که لازم باشد، در محل حضور خواهند داشت.

رییس پلیس پایتخت از شهروندان خواست اعتراضات خود را از شیوه های قانونی پیگیری کنند.

 

tel final1

Share