معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان

سال آینده ۵۰ درصد از نیاز سلولزی کشور در گیلان تولید و تامین می‌شود /دستگاه‌های گیلان گزارش قابل باور به مردم ارائه کنند/دشمنان متحد شدند تا برجام به نتیجه نرسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اصغریان در ادامه اعلام عدد و رقم غلوآمیز را سبب غیر قابل باور بودن برای شنونده عنوان کرد و افزود: نحوه گزارش‌دهی به مردم حائز اهمیت است و با غلط دفاع کردن بهترین ضربه به یک حقیقت وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,محمدحسین اصغریان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره «شناسایی الگوهای برتر ارائه گزارش و مستندسازی دستگاه‌های اجرایی گیلان» اظهار کرد: ارائه گزارش توسط دستگاه‌ها به مردم و مسئولان حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید طوری به مردم گزارش ارائه کنند که قابل درک و قابل باور باشد زیرا ترسیم آینده‌ای روشن و منطقی برای جامعه با ارائه گزارش منطقی، مستند و مستدل تحقق پیدا می‌کند.asgharianed

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با ذکر مثالی، بیان کرد: سال ۹۰ میانگین فروش نفت ایران بشکه‌ای ۱۰۰ دلار بود که ۱۳ دلار بابت هزینه تولید پرداخت می‌کردیم و مبلغ ۸۷ دلار باقی می‌ماند.

اصغریان به تولید روزانه ۲.۵ میلیون بشکه‌ای نفت ایران در سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: سال ۹۰ روزانه ۱۹۵ میلیون دلار از صادرات نفت درآمد داشتیم.

وی قیمت نفت اوپک در روز جاری را بشکه‌ای ۲۷.۵ دلار خواند و تصریح کرد: روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم و ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار درآمد کشور در این بخش است.

*کاهش سهم درآمد نفتی دولت به ۴۰ درصد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان به سهم ۶۰ درصدی درآمد نفتی در بودجه سالانه کشور اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به کاهش درآمدهای نفتی سهم این بخش ۴۰ درصد از سبد بودجه کشور را تشکیل می‌دهد.

اصغریان با بیان اینکه وقتی درآمد نفت کاهش پیدا می‌کند درآمدهای مالیاتی نیز کم می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال درآمد دولت به یک‌هشتم کاهش پیدا کرده است.

وی بودجه عمرانی کشور را ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری ذکر کرد و یادآور شد: اگر امسال اعتبارات عمرانی کشور به ۳۵ میلیارد دلار برسد بیشتر از سال ۹۰ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه منطقه با بی‌ثباتی امنیتی مواجه است، اظهار کرد: به لحاظ امنیتی دچار هزینه هستیم تا بتوانیم شرایط بی‌ثبات در منطقه را در کشور با ثبات نگه‌داریم و در این شرایط دولت پروژه‌های عمرانی را انجام می‌دهد.

اصغریان در ادامه اعلام عدد و رقم غلوآمیز را سبب غیر قابل باور بودن برای شنونده عنوان کرد و افزود: نحوه گزارش‌دهی به مردم حائز اهمیت است و با غلط دفاع کردن بهترین ضربه به یک حقیقت وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارائه گزارش باید با روش‌هایی مستندسازی شود تا برای نخبگان و مردم قابل درک باشد، بیان کرد: ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید هدفمند باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده در صنایع سلولزی استان، تصریح کرد: سال آینده ۵۰ درصد از نیاز سلولزی کشور در گیلان تولید و تامین می‌شود و ارائه گزارش‌ها در این زمینه باید هدفمند باشد.

اصغریان مستندسازی ارائه گزارش توسط دستگاه‌های اجرایی را مهم دانست و گفت: سال‌های آینده باید برای مردم مشخص شود تصمیم‌گیری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: مردم در دو مقطع هفته دولت و دهه فجر از مسئولان ارائه گزارش عملکرد می‌خواهند و با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم در اسفند ماه امسال این موضوع می‌تواند در پیامدهای داخلی و خارجی تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان، برگزاری انتخابات پر شور و با نشاط را نشان‌دهنده وحدت ملی عنوان کرد و یادآور شد: وقتی کشورهایی با جمعیت ۸۰۰ هزار یا دو میلیون نفری برای ما عرض اندام می‌کنند متوجه نیستند با ایران ۸۰ میلیون نفری مواجه‌اند.

اصغریان با اشاره به اینکه نیروهای عربستان در جنگ با یمن به هیچ عنوان حاضر نیستند جان خود را فدای این کشور کنند، اظهار کرد: پیام ملت ایران در انتخابات دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می‌شود و ایجاد روحیه امید و خودباوری در مردم و ارتقای آن در جامعه بسیار مهم است.

وی به روند اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی متحد شدند تا برجام به نتیجه نرسد و در مقابل دولتمردان در داخل تلاش می‌کنند این موضوع به نتیجه برسد و کشور از وضعیت کنونی خارج شود.

tel final1

Share