زندانیان ایرانی و آمریکایی مبادله شدند+اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز شنبه (۱۳۹۴/۱۰/۲۶) اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری در چهار چوب مبادله زندانیان آزاد شدند. به نقل از «تابناک»، خبرهای تأیید نشده، حاکی از آن است که چهار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز شنبه (۱۳۹۴/۱۰/۲۶) اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری در چهار چوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

۵۶۱۳۹۵_۷۹۷به نقل از «تابناک»، خبرهای تأیید نشده، حاکی از آن است که چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی در زندان های ایران در قبال چند ایرانی در زندان های امریکا مبادله شده اند.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که یکی از زندانیان آزاد شده جیسون رضائیان است. بعضی از رسانه های غربی از جمله واشنگتن پست خبر آزادی جیسون رضائیان را تأیید کرد.

جیسون رضائیان از سوی دادستانی تهران به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و قراردادن آن در اختیار افراد غیرصالح متهم شده بود.

جیسون رضائیان،امیر حکمتی، سعید عابدینی و نصرت الله خسروی زندانیان آمریکایی-ایرانی هستند که آزاد شده اند. شنیده ها حاکی است شش نفر از زندانیان ایرانی در بند امریکا با این ۴ نفر مبادله شده اند.

طبق توافق به احتمال زیاد ۱۲ شهروند ایران نیز که در آمریکا به دلیل نقض تحریم ها در زندان هستند آزاد می شوند.
تکمیلی

براساس این مبادله، ۱۴ نفر از ایرانیانی که به درخواست پلیس امریکا تحت تعقیب اینترپل قرار دارند دیگر تحت تعقیب نخواهند بود/هفت نفر دیگر از زندانیان ایرانی که نیز دوران محکومیت خود رادر آمریکا می گذرانند،پس از آزادی از قرنطینه (دوران تحت نظر) معاف خواهندبود

سعید عابدینی»، «امیرمیرزا حکمتی»، «جیسون رضاییان» و نصرت الله خسروی اسامی چهار زندانی که امروز آزاد شدند.

بر همین اساس هفت ایرانی که در بند زندان های آمریکا بودند آزاد خواهند شد و بر اساس این مبادله چهارده نفر از ایرانیانی که به درخواست پلیس آمریکا تحت تعقیب اینترپل قرار دادند دیگر تحت تعقیب نخواهند بود.

هفت نفر دیگر از زندانیان ایرانی نیز که دوران محکمیت خود را در آمریکا می گذارند پس از آزادی از قرنطینه معاف خواهند بود.

* یک منبع آگاه دیگر  اسامی زندانیان مبادله شده دوتابعیتی از ایران را جیسون رضائیان، امیرحکمتی، سعید عابدینی و سیامک نمازی و زندانیان ایرانی را نادر مدانلو، بهرام مکانیک، خسرو افقهی، آرش قهرمان، تورج فریدی، نیما گلستانه، علی صابونچی اعلام کرد

اسامی زندانیان ایرانی:

نادر مدانلو: او دورگه ایرانی- آمریکایی است و حدود ۵۰ سال دارد. او به انتقال تجهیزات ماهواره‌ای به ایران متهم و مجبور به گذراندن ۸ سال زندان است.

بهرام مکانیک: تاجر میلیاردر ایرانی که سالها در هیوستون فعالیت تجاری داشت ۶۹ ساله است. وی متهم است حدود ۲۸ میلیون قطعه حساس الکترونیکی به ارزش ۲۴ میلیون دلار را از شرکت هایی مختلف خریده و با انتقال آنها به ترکیه و تایوان قصد داشت آنها را به ایران بفرستد.

خسرو افقهی: وی حدود ۷۰ سال سن دارد و با بهرام مکانیک و تورج فریدی همکار است. او نیز به معاملات تجاری غیرقانونی در راستای نقض تحریم‌های ایران متهم شده است.

آرش قهرمان: مردی ۴۰ ساله که دوران محکومیت ۶.۵ ساله خود را می‌گذراند. او مدرک مهندسی دریایی دارد و و سابق بر این در شرکت‌های دریایی ایران کار کرده است. قهرمان به ارسال تجهیزات فنی آمریکایی به دوبی برای انتقال به ایران متهم شده است. اقدام وی نقض کننده تحریم‌های آمریکا قلمداد شد.

تورج فریدی: این تاجر ۴۶ ساله از همکاران بهرام مکانیک بود و به تخلفات مشابهی متهم شده است.

نیما گلستانه: «نیما گلستانه» متهم به فعالیت‌های سایبری علیه آمریکا را با هدف مبادله با «فتح‌الله گولن» ،به مقامات این کشور تحویل داده است.

علی صابونچی : او در اواسط ۳۰ سالگی قرار دارد و در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به صادرات غیرقانونی قطعات صنعتی به ایران مشغول بود. صابونچی به گذراندن ۲ سال زندان محکوم شد

Share