رئیس کل دادگستری گیلان

رسانه‌ها حرمت نگه‌ دارند/احراز صلاحیت‌ها تا روز انتخابات استمرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل دادگستری گیلان با هشدار به نامزدهای احراز صلاحیت‌شده، خاطرنشان کرد: احراز صلاحیت‌ها حتی تا روز انتخابات استمرار دارد و اگر نامزدها رفتاری خلاف قانون انجام دهند نباید انتظار احراز صلاحیت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , ششمین جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم گیلان امروز در سالن اجتماعات دادگستری گیلان تشکیل شد.(گزارش تصویری)

احمد سیاوش پور در جلسه مذکور با بیان اینکه سربلندی و شکوه ایران اسلامی مدیون شهدای عزیز است اظهار کرد: جانفشانی شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس و تاکنون سبب عزتمندی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی شده است.

*مقاومت ملت ایران سبب غلبه بر زورگویان

siavashpoor7872وی پایداری و مقاومت ملت ایران را سبب غلبه بر زورگویان عنوان کرد و افزود: اجرای برجام با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان بر پایه قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی در مقابل دشمن سرسخت تحقق پیدا کرده است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه دشمن به‌ راحتی حاضر به مذاکره نبود، تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند از این موضوع‌ها خشنود نیستیم و باید به اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های داخلی اتکا داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری گیلان موضوع آموزنده در اعمال تحریم‌ها را شناسایی نقاط ضعف کشور خواند و بیان کرد: باید تلاش کنیم دشمن از روزنه اقتصادی نتواند کشور را زیر فشار بگذارد.

*هیئت‌های اجرایی و نظارت طبق قانون اظهار نظر کردند

وی در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال اشاره کرد و گفت: هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان تلاش بسیاری انجام دادند و طبق قانون اظهار نظر کردند.

سیاوش‌پور با اشاره به قضاوت سخت هیئت‌های اجرایی، نظارتی و شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: مصلحت جامعه و نظام باید با رعایت حق‌الناس انجام شود.

رئیس کل دادگستری گیلان ورود نامزدها در انتخابات را با شهامت خواند و یادآور شد: امیدواریم نیت تمام آنها که وارد عرصه انتخابات شدند خدمت به نظام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از فرآیند انتخابات طی شده است، اظهار کرد: بخش دیگری از انتخابات باید طی شود و مقام معظم رهبری دو نکته حضور گسترده مردم با عقیده، مذهب و دین مختلف را توصیه فرمودند ضمن اینکه حق‌الناس امری مهم در توصیه‌های ایشان است.

سیاوش‌پور بر تطبیق رفتارها با نگاه مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: حق‌الناس در حفظ و شمارش آرا و توزیع امکانات عادلانه برای تمام نامزدها حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه مرجع احراز صلاحیت‌ها شورای نگهبان است، بیان کرد: محور فعالیت نامزدها، مسئولان و مردم قانون است و همه باید از آن تبعیت داشته باشیم.

وی احراز صلاحیت‌ها را دارای دامنه گسترده‌تری از تشخیص صلاحیت‌ها دانست و تصریح کرد: ممکن است فردی در جاهای دیگر و مدیریت‌ها بتواند خدمت کند و رد صلاحیت شده باشد که باید به قانون احترام بگذارد.

سیاوش‌پور با توصیه به نامزدهای رد صلاحیت شده یا عدم احراز صلاحیت، اظهار کرد: نامزدها انسان‌های فهیمی هستند و نباید براساس التهاب‌های هیجانی واکنش نشان دهند.

*احراز صلاحیت‌ها تا روز انتخابات استمرار دارد

IMG_7877siavashpoorرئیس کل دادگستری گیلان با هشدار به نامزدهای احراز صلاحیت‌شده، خاطرنشان کرد: احراز صلاحیت‌ها حتی تا روز انتخابات استمرار دارد و اگر نامزدها رفتاری خلاف قانون انجام دهند نباید انتظار احراز صلاحیت داشته باشند.

وی بر مراقبت و جلوگیری از تحریک دیگر نامزدها توسط افراد احراز صلاحیت‌شده تاکید کرد و گفت: با احترام و متانت نسبت به دیگر رقبای انتخاباتی عمل شود تا جامعه تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها تحت هیچ شرایطی نباید دین و آخرت خود را برای دنیای دیگران معاوضه کنند، یادآور شد: توصیه می‌کنم اداره‌های شهرستانی در فضای انتخاباتی ورود نکنند.

رئیس کل دادگستری گیلان بر جلوگیری از استفاده امکانات اداری دستگاه‌ها برای نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و افزود: قانون فعالیت انتخاباتی در خارج از وقت اداری را منع نکرده اما این امر مرز ظریفی است و برخی مواقع قابل تشخیص نبوده و موجب تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود.

وی خواستار دقت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در برگزاری انتخابات شد و بیان کرد: دشمن به‌دنبال روزنه است و به همت دستگاه‌های مربوطه در این عرصه مایوس شده است.

*ارتقای سطح آگاهی مردم از وظایف دستگاه قضا است

سیاوش‌پور بر اطلاع‌رسانی چارچوب‌های انتخاباتی توسط دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم از قوانین وظیفه دستگاه قضا است.

رئیس کل دادگستری گیلان کنترل رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی را سخت خواند و گفت: رسانه‌ها اخلاق دینی را مد نظر داشته باشند.

وی رفتار وزین اصحاب رسانه را مهم دانست و یادآور شد: رسانه‌ها نباید شرایط تلاطمی در جامعه ایجاد کنند و حرمت‌ها را نگه‌دارند.

tel final1

Share