رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود خبر داد:

حساب دولتی فرمانداری لنگرود به دلیل عدم پرداخت حق موقوفه با دستور مراجع قضایی توقیف شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود گفت: دو حساب دولتی فرمانداری لنگرود به دلیل عدم پرداخت حق موقوفه با دستور مراجع قضایی توقیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ,حجت‌الاسلام مهدی بازدار با اشاره به توقیف حساب فرمانداری لنگرود اظهار کرد: حکم محکومیت علیه فرمانداری لنگرود به دلیل عدم‌ پرداخت حق موقوفه مرحوم «آخوند ملاشفیع» در سال ۹۲ صادر شد.

وی افزود: موقوفه مذکور قبلا‌ً به عنوان ساختمان فرمانداری لنگرود استفاده می‌شد وپس از آن ساختمان در اختیار دانشگاه پیام نور قرارگرفت و قرار بود در زمان اجرای جابه‌جایی حق موقوفه پرداخت شود که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود درباره نیت موقوفه ملاشفیع، گفت: اجرای نیت این موقوفه در راستای برگزاری روضه سیدالشهدا(ع)، کمک به نیازمندان و اطعام در آخر ماه صفر است و در دو سال اخیر از زمان صدور حکم سعی کردیم دوستانه این موضوع را به سرانجام برسانیم اما فرماندار لنگرود در این مدت همواره با نگاه بالادستی برخورد کرد.

این مسئول ادامه داد: فرماندار هر بار اعلام کرد که پرونده در دست بررسی است و یا اینکه پرونده را برای حصول نتیجه به استانداری۱۳۹۴۰۹۰۳۰۰۰۱۵۴_PhotoA فرستاده و بر اساس قانون شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در صورت مواجه با چنین محکومیت‌هایی یک سال و شش ماه مهلت قانونی برای پرداخت طلب و یا هرگونه اقدام قانونی از زمان صدور رأی نهایی را دارند.

بازدار با بیان اینکه با گذشت ۲۷ ماه از زمان صدور حکم‌ فرماندار لنگرود نسبت‌ به اجرای آن بی‌اعتنایی کرد، گفت: در این مدت فرماندار موفق به پرداخت حق موقوفه نشد.

وی با قدردانی از رئیس دادگستری، دادستان و شعبه دوم دادگاه لنگرود در زمینه احیای حق موقوفه مرحوم آخوند ملاشفیع، متذکر شد: پس از مدت زمان مقرر و عدم تمکین توسط فرماندار لنگرود، دستور مسدود شدن دو حساب دولتی فرمانداری توسط دادگاه صادر شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود ادامه داد: امروز مبلغ ۲۵۲ میلیون تومان از حساب‌ فرمانداری لنگرود بابت حق موقوفه مرحوم ملاشفیع برداشت و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به نیات واقفان عمل شود، خاطرنشان کرد: مبلغ مذکور نیز در راستای برقراری روضه سیدالشهدا(ع)، کمک به نیازمندان و اطعام نیازمندان در آخر ماه صفر هزینه می‌شود.

بازدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت نیات واقفان، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیه بازگردانده شوند و امیدواریم مسدود کردن حساب فرمانداری لنگرود برای برداشت حق موقوفه نخستین و آخرین اقدام قهریه با‌ اداره‌های دولتی برای پرداخت حق موقوفه باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در باره عدم پرداخت حق موقوفه و نارضایتی واقفان فرمودند کسانی که حق موقوفه را پرداخت نمی‌کنند تمام اعمال آنها باطل و حرام است.

این مسئول یادآور شد: اکنون موقوفه ملاشفیع در اختیار دانشگاه پیام نور قرار دارد و آنها اعلام کرده‌اند در باره موقوفه همکاری‌های لازم را دارند.

وی بزرگ‌ترین مشکل‌اوقاف لنگرود با فرمانداری این شهرستان را در زمینه عدم پرداخت حق موقوفه بیان کرد و یادآور شد: اگر تمام حقوق موقوفات که نزد مردم عامه لنگرود قرار دارد را محاسبه کنیم به اندازه مبلغ ۲۵۲ میلیون تومانی که در اختیار فرمانداری لنگرود بود، نمی‌شود.

فرمانداری لنگرود دارای سه حساب دولتی است که دو حساب آن به دلیل عدم پرداخت حق موقوفه مسدود شد.

tel final1

Share