با حضور حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی و جمعی از علمای گیلان

دفتر مرجعیت دینی و علمی‌ آیت‌الله‌ ‌جوادی آملی در رشت افتتاح شد/ بخش قابل‌توجهی از جامعه که خود را دیندار می‌دانند به مرجعیت توجهی ندارند

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌ گفت: جایگاه مرجعیت آسیب‌هایی از درون و بیرون دارد و باید از آن حفاظت کرد و بخش قابل‌توجهی از جامعه که خود را دیندار می‌دانند به مرجعیت توجهی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، دفتر مرجعیت دینی و علمی‌ آیت‌الله‌ ‌جوادی آملی شب گذشته پس از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی‌آملی، رئیس بنیاد علوم و حیانی اسرا، نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام تقلید، علما و مسئولان و آیت‌الله رودباری و دیگر علمای گیلان افتتاح شد.

مسئول دفتر آیت‌الله جوادی آملی در آیین گشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت‌الله جوادی آملی با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: علم و دانش از ابتدای خلقت انسان مطرح بوده و نخستین انسان آدم و معلم او خداوند است.

حجت‌الاسلام حجت قلی‌زاده، بی‌سوادی اصحاب را دغدغه پیامبر (ص) عنوان کرد و افزود: سلمان فارسی جایگاه ویژه‌ای نزد پیامبر (ص) داشت.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) و امام علی (ع) از مکنونات قلبی سلمان فارسی آگاهی داشتند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین ثروت علمی غنی ما را در قرن‌های متمادی از بین بردند.

رئیس بنیاد علوم و حیانی اسرا، به تولد آیت‌الله جوادی‌آملی در سال ۱۳۱۲ اشاره کرد و گفت: آیت‌الله جوادی آملی مروج دین خدا در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به آیت‌الله جوادی‌آملی نور معنوی در عرفان و فقه عنایت کرده‌است، خاطرنشان کرد: آیت‌الله جوادی‌آملی ۴۰ جلد تفسیر قرآن نوشته‌است.

پیشرفت علم مرهون تلاش علما است

۱۴۲۴۶۹۴۷۴۵_hejazi1حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی اظهار کرد: انسان دارای دو بعد روانی و جسمانی است.

وی با بیان اینکه هر کدام از ابعاد روانی و جسمانی دارای رفتار غیرارادی هستند، افزود: برخی از اعمال جسم اختیاری بوده که شامل افکار و اعتقادات، صفات و ملکات و نیز افعال و حرکات است.

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به اینکه اعتقادات درونی بر رفتار انسان تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: عالم علم دین را فقیه می‌گویند و فقه شیعه، فقه پویا بوده و هر لحظه در حال تکامل و رشد است.

وی با تصریح بر اینکه فقه شیعه با شرایط زمان و مکان رشد می‌کند و پویا می‌شود، گفت: با پیشرفت علم و زمان فقیه، شیعه رشد می‌کند و این امر مرهون تلاش علما است.

حجازی با اشاره به اینکه علما تنها در عرصه علمی شاخص نیستند، تصریح کرد: این علما در دیگر امور شاخص هستند زیرا فقها وارث پیامبر (ص) هستند و با بالاترین مسایل دینی انسان سروکار دارند و مقام فقها از یک‌هزار عابد بالاتر است.

وی با بیان اینکه فقیه باید اختیاردار نفس باشد و در عرصه دین تلاش کند، یادآور شد: فقیه باید فرمان‌بردار خداوند باشد و بر عوام واجب است از این فقها اطاعت کنند.

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان دایر کردن دفتر مراجع در نقاط مختلف را سبب خیر و برکت دانست و خاطرنشان کرد: همنشینی با علما عبادت است.

آیت‌الله بهجت فقیه عارف و کامل ولایی بود/ مرجعیت زندگی مردم در جامعه را ساماندهی می‌کند‌

۱۳۹۴۱۰۲۹۰۰۰۹۰۶_PhotoAحجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی در مراسم گشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی آیت‌الله جوادی آملی در شهر رشت با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: گیلان دارای مفاخر بسیاری است و درود خداوند بر این افراد که در گسترش شعائر الهی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه مرجعیت را باید به درستی برای جامعه اسلامی تبیین کنیم، افزود: از دوران امام عصر (عج) ارجاع مردم به علما را داریم و مرجع کسی است که فقیه باشد و جایگاه دینی خود را از دین بگیرد.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌ با اشاره به اینکه آیت‌الله بهجت فقیه عارف و کامل ولایی بود، تصریح کرد: آیت‌الله بهجت صراط مستقیمی بود که در دوران غیبت به او توجه داشتند.

وی گفت: مراجع دارای شأن بالایی هستند اما جایگاه علم، تقوا و ولایتمداری آیت‌الله بهجت ویژه است.

به گفته جوادی‌آملی، آنچه که امروز جامعه شیعی اسلامی و جهانی به مرجعیت توجه می‌کند برای این است که مسیر مستقیم را از این جایگاه می‌گیرند.

وی با تصریح بر اینکه مرجعیت در عصر غیبت مهم‌ترین رکن دیانت است، یادآور شد: حجت از آن انسانی است که فقیه، وارسته، آگاه و شجاع بوده و شئونات انسانی که افراد به آن نیاز دارند را عهده‌دار باشد.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌، استخراج تمدن نوین اسلامی را مهم دانست و ادامه داد: از ساحت مرجعیت باید علوم مختلف منتشر شود.

وی قرآن و ولایت را اصل مهم دانست و گفت: باید مدل‌هایی از اسلام را از قرآن و عترت استخراج کرد تا مورد نیاز دنیای امروز باشد.

جوادی‌آملی با بیان اینکه مرجعیت برای تمام افراد است، تصریح کرد: باید به‌‌طور کامل مرجعیت را تفسیر کنیم زیرا دین راهی مستقیم برای تمام افراد ایجاد کرده‌است.

وی گفت: جایگاه مرجعیت آسیب‌هایی از درون و بیرون دارد و باید از آن حفاظت کرد و بخش قابل‌توجهی از جامعه که خود را دیندار می‌دانند به مرجعیت توجهی ندارند.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء‌ دین را دارای مبانی دانست که آن را جاودان می‌کند و گفت: از مردم باید کثرت تفکر و اندیشه والا بخواهیم، زیرا عقل و رفتار انسان را در مسیر هدایت قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جهل و کم‌خردی جامعه را به گمراهی می‌کشاند، خاطرنشان کرد: مرجعیت زندگی مردم در جامعه را ساماندهی می‌کند.

tel final1

Share