حجت‌الاسلام منتظری در مراسم گرامیداشت 9 دی

دشمن درصدد ایجاد فتنه‌ای بدتر از سال ۸۸ است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه ۹ دی میثاق امت با ولایت و روز حماسه بود، گفت: دشمن درصدد فتنه‌ای بزرگ‌تر از سال ۸۸ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس ,حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی در سالن اجتماعات بانک صادرات این شهر با تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ۹ دی روز حماسه و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: حضور در این محفل توفیقی بود و امیدواریم آنچه به خیر و مصلحت جمع ماست، تقدیم شود.(گزارش تصویری)

montazeriG_4683وی گفت: مردم ولایت‌مدار گیلان در ایجاد این حماسه از دیگر مردم گامی به پیش گذاشتند و حماسه خود را در هفتم و هشتم دی خلق کردند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به آیاتی از قرآن‌ کریم، تصریح کرد: در قرآن بسیار عمیق و سازنده برای امت اسلامی است که راه درست را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه انگیزه در قیام باید برای خدا باشد، افزود: حرکت موثر تنها باید انگیزه خدایی انجام می‌شود و این انگیزه نیز ویژگی‌های دیگری هم باید داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه گاهی انسان درباره مسیر و راهش باید به تنهایی بنشیند و تعقل کند و از اندیشه دیگران نیز بهره بگیرد، خاطرنشان کرد: زمانی که زمینه قیام، خلوص قیام و انگیزه الهی ایجاد شد باید در مسیر زندگی فکر و اندیشه خودمان را به‌کار گیریم و در تمام مسائل زندگی فکر و اندیشه کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید پیامبر در مسیر راه شما را از مصائب و مشکلات آگاه می‌کند، تصریح کرد: اگر ملت در مسیر حرکت خودش این تفکر و اندیشه را داشته باشد قطعاً به سعادت می‌رسد.

رئیس دیوان عدالت اداری به حوادث حدود هفت ماه قبل از ۹ دی اشاره کرد و گفت: ریشه این حوادث در برنامه‌ها و توطئه‌هایی بود‌ که در رأس آن آمریکا نقش داشت که ممکن بود به نابودی نظام منتهی شود.

وی اضافه کرد: از قبل مهره چینی‌ها توسط دشمنان انجام شده بود و بسیار حساب شده برنامه‌ریزی کرده بودند.

منتظری اعلام پیروزی یکی از سران فتنه در انتخابات را قبل از شمارش آرا از نشانه‌های فتنه دانست و تصریح کرد: یکی از کاندیداها قبل از اعلام نتایج، خود را پیروز میدان دانست و نتیجه آن حوادثی مانند آتش‌سوزی و … بود که رخ داد.

دسیسه دشمنان خارجی در فتنه ۸۸

montazeri_4673وی با بیان اینکه ایران‌ جایی‌ نبود که چنین دسیسه‌های دشمنان بتواند مشکل‌ساز شود، خاطرنشان کرد: رهبری به این امر ورود کردند و خواستار بررسی نتایج شدند و این اقدام‌ها حدود هفت ماه طول کشید و به موضوع عاشورای امام حسین (ع) رسیدیم که برای ملت ایران بسیار مهم است.

این مقام مسئول به ارزش‌گذاری عاشورای حسینی در نزد مردم ایران اشاره کرد و یادآور شد: در عاشورای امام حسین (ع) کار به جایی رسید که عوامل سرسپرده به عاشورا اهانت کردند و اساس نظام را با شعارهای خود مورد هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: دنیای سلطه شعارها و خط فکری آنها را مطرح می‌کرد و حتی در شعارهای خود می‌گفتند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است، و زمانی که اصل نظام نشانه باشد و در شرایطی که اصل و تحقق نظام جمهوری بر محور ولایت است، مردم وارد صحنه می‌شوند.

منتظری با اشاره به اینکه امام راحل حرکتی را آغاز و مردم خسته از ظلم در مسیر امام (ره) حرکت کرده و زنجیرها را پاره کردند، افزود: مردم ولایت‌مدار ایران در فتنه ۸۸ بار دیگر پشت ولایت حرکت کرده و زنجیرهای فتنه را پاره کردند و حماسه ۹ دی را به وجود آوردند.

وی گفت: فتنه‌گران می‌خواستند با نابودی اصل ولایت فقیه به اهداف شوم خود برسند، همانگونه که پس از رحلت پیامبر (ص) کسانی که به دنبال اهداف شخصی بودند اصل ولایت را زدند و غدیر را نادیده گرفتند.

حماسه ۹ دی خط بطلان به تمام دسیسه‌ها دشمنان

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه مردم در سال ۸۸ متوجه شدند دشمنان برای تمام ارزش‌ها و باورهای آنها نقشه کشیدند، متذکر شد: حماسه ۹ دی خط بطلان به تمام دسیسه‌های دشمنان کشید.

وی تاثیر عاشورا را شگرف خواند و خاطرنشان کرد: عاشورا از دو زاویه مهم است، ابتدا درس‌های عاشورا و دوم عبرت‌هایی که عاشورا داد.

منتظری با اشاره به اینکه حوادث هر روز قابل تکرار است، تصریح کرد: درس‌هایی که ما از ۹ دی می‌توانیم بگیریم حضور تمام مردم در بزنگاه‌هاست و اسلام هر جا که عامه مردم حضور داشته، موفق بوده است.

وی دومین درس از حماسه ۹ دی را خاموش شدن آتش فتنه عنوان کرد و ادامه داد: دشمن برای ایجاد فتنه هزینه بسیاری کرد و انسان‌های مختلفی را‌ در اختیار گرفته بود و درس سوم از این حماسه، ولایت‌پذیری مردم و جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه زمانی که مردم در صحنه حضور یابند و اعلام حمایت کنند فتنه دشمن به‌هم می‌ریزد، خاطرنشان کرد: ملت ایران باشعور، قدرتمند و فهیم است و حتی این روزها با وجود اینکه در کشور جنگ نیست اما شهدایی می‌بینیم که جان خود را در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نثار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام مرز نمی‌شناسد، یادآور شد: امروز دنیای سلطه در برابر اسلام مخالف است زیرا به منافع آنها ضربه می‌زند اما با اسلام عربستان که‌ مدافع منافع دشمنان است مشکلی ندارند.

منتظری تربیت و ایجاد داعش و دادن حکومت‌های اسلامی به دست عوامل دشمن را خواسته دنیای سلطه دانست و خاطرنشان کرد: نفوذ دشمن در کشورهایی مانند مصر و لیبی به دلیل نبود اصل ولایت فقیه بود.

وی با تصریح بر اینکه زندگی با عزت و امنیت مردم ایران موجب بغض دشمن شده است، به عبرت‌های عاشورا و پس از پیامبر (ص) اشاره کرد و متذکر شد: یکی از عبرت‌های عاشورا و حوادث پس از رحلت پیامبر این است که عده‌ای از اصحاب رسول‌الله (ص) به جبهه مقابل امام حسین (ع) پیوستند و زبیر با پیامبر (ص) نسبت داشت و مورد اعتماد حضرت زهرا (س) بود اما بعد دنیاپرستی و دسیسه دشمنان کار را به جایی رساند که برای علی (ع) شمشیر کشید.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دقیقاً شرایط دوران پس از پیامبر (ص) در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد و برخی خواص که پیرو مکتب امام (ره) و انقلاب بودند از عوامل مهم فتنه ۸۸ شدند.

تهاجم فرهنگی بزرگ‌ترین خطر برای کشور

montazeri4656وی با اشاره به اینکه آمریکا هر ساله میلیون‌ها دلار برای ضربه زدن و مقابله با نظام جمهوری اسلامی هزینه می‌کند، یادآور شد: مسئولان نظام می‌دانند که این پول‌ها به چه طریقی برای ضربه زدن به نظام هزینه می‌شود.

منتظری با بیان اینکه بسیجیان، روحانیون و همه باید مراقب تهاجم فرهنگی باشند، خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که از بیرون نمی‌تواند با نظام مقابله کند و از طریق جنگ و ترور نتوانستند به نظام جمهوری ضربه بزنند به همین دلیل با جنگ نرم در حال اقدام هستند.

وی بزرگ‌ترین خطر دشمن را تهاجم فرهنگی دانست و متذکر شد: دشمن حساب شده روی این موضوع در حال کارکردن است بنابراین باید در خانواده و جامعه بصیرت‌سازی کنیم و اگر دشمن نتواند از طریق جنگ و ترور عمل کند از تهاجم فرهنگی می‌تواند به خواسته و دسیسه‌هایش برسد.

دشمن درصدد فتنه‌ای بزرگ‌تر از ۸۸

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: امروز شواهد، رصدها و علایم نشان می‌دهد که دشمن درصدد ایجاد فتنه‌ای بدتر از سال ۸۸ است.

وی اضافه کرد: دشمن با یک برنامه حساب شده قصد ورود به انتخابات آینده را دارد و اگر می‌بینیم مسائلی در کشور مطرح می‌شود باید‌ آن را بررسی کنیم و مطرح کردن شورای رهبری، نظارت بر رهبری و… به دنبال اهدافی است.

منتظری با تأکید بر ضرورت اجتناب از سخنان برخی کاندیداها که موجب پریشانی و نگرانی بین مردم می‌شود، یادآور شد: همه باید مراقبت باشیم تا حوادث ۸۸ تکرار نشود.

وی تصریح کرد: مردم با تعقل و اندیشه و براساس خط فکری خود، فرد مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند و نقش رهبری پس از امام راحل در تثبیت نظام و آرامش و امنیت کشور بی‌بدیل است و باید پشت سر رهبری حرکت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام دشمنان نظام به نقش بی‌بدیل رهبری اذعان دارند، خاطرنشان کرد: باید پشت سر رهبری حرکت و از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع کنیم.

tel final1

Share