معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا

دستگاه قضایی هیچگونه مماشاتی با قانون ستیزان نخواهد داشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر احمد آقایی گفت:احیانا اگر کسی قانون ستیزی کند تحت تعقیب قرار گرفته و دستگاه قضایی با جدیّت به این موضوع ورود کرده و هیچگونه مماشاتی با قانون ستیزان نخواهد داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جان احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان از برگزاری مستمر جلسات ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی خبرداد.

aghaoadآقایی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا با بیان اینکه تاکنون ۸ جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی با مشارکت بیش از ۱۲ مدیر ارشد استانی در مرکز استان گیلان برگزار شده است , افزود:این جلسات در شهرستان ها نیز با مشارکت مدیران شهرستان برگزار می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان از تصویب ۱۲۲ مصوبه در این ستاد خبر داد و گفت: همه ی این مصوبات در راستای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی بوده است و تلاش بر این است که تا بستر و زمینه لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

این مسئول ارشد قضایی از تشکیل ۴ کمیته در ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی خبر داد و گفت:کمیته تخصصی حقوقی و قضایی, کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات , کمیته مدیریت پرنده های قضایی و کمیته رصد فضای مجازی و امنیتی چهار کمیته ای هستند که تشکیل شده اند.

آقایی یکی از وظایف رسانه های مکتوب و مجازی را ایجاد یک فضای امن و قابل اعتماد برای مردم دانست و یادآور شد:طبق فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ملاک و معبار در انتخابات رای مردم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان همچنین از ایجاد شعبات ویژه در داسراها و دادگاه ها خبر داد و گفت:احیانا اگر کسی قانون ستیزی کند تحت تعقیب قرار گرفته و دستگاه قضایی با جدیّت به این موضوع ورود کرده و هیچگونه مماشاتی با قانون ستیزان نخواهد داشت.

این مسئول مبانی تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی را ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ۱۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی دانست و گفت:ریاست محترم قوه قضائیه طی بخشنامه ای به سراسر کشور اعلام داشته اند که این ستاد در مراکز استان ها و متناظر آنها در شهرستان ها تشکیل شود و البته هیچگونه دخالتی در کار اجرایی ندارد و در کنار هیات اجرایی و نظارت خواهد بود.

آقایی با بیان اینکه در جهت اعتماد بخشی و اطمینان دهی به مردم به عنوان کسانی که نقش مستقیم در انتخابات دارند گام برمی داریم افزود:تلاش بر این است که فضای امنی ایجاد گردد و مطمئنا با قانون ستیزان بدون مماشات برخورد می کنیم.

وی افزود:خدا را شاکر هستیم که گیلان از جمله استان هایی است که به دلیل بالا بودن شعور سیاسی مردم و همچنین دارا بودن یک فرهنگ غنی , مردم نجیب گیلان پایبند به بایدها و نبایدها هستند.

آقایی با بیان اینکه شاهد بداخلاقی سیاسی نامزدها و دیگران نبوده ایم اظهار کرد: مردم, ناظران و مجریان انتخابات پایبند به باید ها و نبایدها هستند و امیدواریم که در یک فضای امن و آرام و در سایه اخلاق و قانون به مانند گذشته انتخاباتی شکوهمند و با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.

tel final1

Share