حال ما خوب است اما تو باور نکن

جوابیه روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به خبر منتشر شده در دیارمیرزا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار مصاحبه مهدی احتشامی تهیه کننده فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» در پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با انتشار جوابیه ای نسبت به اظهارات تهیه کننده این فیلم واکنش نشان داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار مصاحبه مهدی احتشامی تهیه کننده فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» در پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا (اینجا) در خصوص علت عدم اکران این فیلم در دانشگاه گیلان, روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با انتشار جوابیه ای نسبت به اظهارات تهیه کننده این فیلم واکنش نشان داد.
eshads1234Untitledگفتنی است پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با فخر موسوی معاون هنری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی گیلان نیز در مورد علت جلوگیری از اکران این فیلم مستند گفتگو کرده بود.(اینجا) بنابراین برخلاف ادعای روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان قبل از درج خبر نظر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در مورد دلایل دستور عدم اکران این فیلم در یک واحد دانشگاهی اخذ شده و در همان خبر منتشر شده بود. دیارمیرزادر طول حیات کاری خود نشان داده است که به عنوان یک رسانه قانون مند صداقت و صراحت را سرلوحه امور کاری خود قرار داده و هرگز یک طرفه به قاضی نرفته است.بنابراین ضمن دعوت از همه ی مسئولان دولتی به صعه صدر و روحیه انتقاد پذیری از همین تریبون اعلام می داریم که حامی فعالیت های قانونی جوانان هنرمند و سایر تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر استان گیلان می باشیم حتی اگر از منظر اداره کل ارشاد گیلان آنها افرادی کم تجربه در عرصه ی هنر باشند.

در پایان متن جوابیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به شرح زیر است:

مدیر محترم پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا

با سلام و احترام

با ارزوی موفقیت روز افزون با توجه به خبر منتشر شده به شماره ۲۰۴۰۹۹ مورخ ۹۴/۱۰/۰۶ در خصوص عدم اکران فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» موارد زیر در راستای ماده ۲۳ قانون مطبوعات , جهت آگاهی و انتشار در آن پایگاه اطلاع رسانی تقدیم می گردد.

۱- ارسال فیلم به جشنواره های فیلم مجوزی برای سایر فعالیت ها و اقدامات هنری نیست و باید برای اکران و نمایش عمومی استان این فرآیند را طی کنند.

۲- مطابق قانون ساخت و اکران عمومی فیلم ها باید با مجوز از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد که مستند فوق هیچگونه پروانه ساخت از این اداره کل دریافت نکرده و پروانه ساختی نیز از ادارات کل دیگر ارائه ننموده است.

۳-با توجه به برنامه اکران فیلم در دانشگاه گیلان هیچ گونه پروانه اکرانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جهت اکران دریافت ننموده است که این تخلف به اطلاع سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به عنوان حامی این فیلم رسانده شد.

شایان ذکر است که فروش بلیت و یا اکران رایگان عمومی تاثیری بر دریافت مجوز اکران ندارد.

۴ – متاسفانه عدم آشنایی عوامل این فیلم با قانون و تجربه کم این عزیزان باعث شد تا به جای طی مراحل قانونی , دست به تشویش اذهان عمومی و انتقاد از مسوولین این اداره کل بزنند و کار را از راه های غیر اداری پیگیر شوند که متاسفانه نتیجه عدم اکران این مستند شد.

۵ – در دیدار عوامل مستند با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که در جمع صورت پذیرفت ایشان فقط به تشریح قانونی بودن نامه معاونت هنری پرداختند لذا انتساب جملات دیگر به ایشان کذب می باشد.

۶ – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می دارد عوامل این فیلم و سایر هنرمندان عرصه سینما می توانند با طی مراحل قانونی نسبت به دریافت پروانه ساخت یا اکران فیلم های خود اقدام نمایند.

به پیوست نامه معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان فرهنگی ورزشی در خصوص اکران این مستند تقدیم حضور می گردد.
از پایگاه خبری دیارمیرزا به عنوان یک رسانه قانون مند انتظار می رود تریبونی برای اشخاص کم تجربه در عرصه هنر و قانون گریز نباشد و قبل از درج چنین اخباری در آن رسانه از مراکز قانونی استعلام نماید.

 نامه معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان فرهنگی ورزشی

نامه معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان فرهنگی ورزشی

tel final1

Share