سام سکوتی بداغ

تکمیل فاز اول پروژه ی حماسه ی سیاسی

در یک نظام مردم سالار، فصل الخطاب ، صندوق های رای هستند و فرایند انتخاب از ثبت نام تا اعلام نتیجه در چند فاز سیاسی قابل بحث است. اینکه ستاد انتخابات در وزارت کشور و فرمانداریها شکل می گیرد و هیئت نظارت از زمان تشکیل هیئت اجرایی وارد گود می گردد را اگر شکل کار […]

در یک نظام مردم سالار، فصل الخطاب ، صندوق های رای هستند و فرایند انتخاب از ثبت نام تا اعلام نتیجه در چند فاز سیاسی قابل بحث است.sokoti

اینکه ستاد انتخابات در وزارت کشور و فرمانداریها شکل می گیرد و هیئت نظارت از زمان تشکیل هیئت اجرایی وارد گود می گردد را اگر شکل کار بدانیم با ثبت نام نامزدها بحث محتوایی انتخابات آغاز می شود و تا روز ۷ اسفند قدم های مهم دیگری باید برداشته شود تا پروژه ی خلق حماسه ی سیاسی وارد فاز اجرایی گردد .
گام اول را باید فعالان سیاسی و آنان که یا تشنه ی خدمت به مردم هستند و یا شیفته ی قدرت قشنگ برمی داشتند که برداشتند و از هر دوجناح سیاسی نامزدهای متعددی نام خود را بر روی صندلی سبز بهارستان منقوش می بینند و در انتظار روشن شدن تریبون برای نطق پیش از ورود خود هستند.
اصلاح طلبان با حضور گسترده در سراسر کشور خود را برای پرشور کردن انتخابات و گرم کردن تنور انتخابات آماده می کنند و چشم به قلم هیئت نظارت دارند که تا چه میزان تیغ نطارتی را کند و یا تند اعمال خواهند کرد و اصول گراها کمی آسوده خیال تر از تیزی لبه تیغ به فکر پایگاه مردمی و تبری جستن از خرابکاریهای هشت ساله ی تحت حمایت جریان فکری خود نگاه به آینده ی نامعلوم دارند.
فاز دوم و مهم این حماسه را مردم قرار است رقم بزنند که تمام این سازو کار انتخابات و وزارت کشور و هیئت نظارت و …… فقط و فقط برای مردم است و جلب حمایت مردمی، و دولت و مجلس مشروع وقانونی آنی است که بر آمده از رای قاطبه ی مردم باشد و انتظار مردم کشور از عوامل اجرا و نظارت فراهم کردن شرایط حضور حداکثری مردم در روز هفت اسفند برای بیعت مجدد و قهرمانانه ی ملت با حاکمان کشور است.
تمامی مسئولین کشور ، بزرگترین موفقیت را حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای می دانند و رهبری هم چنان اهمیتی برای نظر و رای مردم قائل شدند که آنرا حق الناس اعلام کردند و انصاف نیست با نگاه سلیقه ای و جناحی حتی یک رای ، تاکید می کنم یک صاحب رای از رفتن به پای صندوق های رای ناامید شود.
امیدوارم انتخابات دهم مجلس قدرتمندی را رقم بزند که کسی در این کشور به خود اجازه ندهد جملاتی همچون مجلس در راس امور نیست را حتی در ذهن خود تکرار کند و پارلمانی که واقعا عصاره ی ملت باشد تشکیل شود.
مجلس دهم می تواند اصلاح طلب باشد یا حتی اصول گرا، اما اصولگرایی که بالاترین اصولش احترام به رقیب سیاسی، نظارت حسن انجام امور و نه دخالت در کارهای اجرایی ، مبارزه با فساد تحت همان نظارت قانونی، از نصاب نیفتادن مجلس در روز جلسات رسمی، و اگر هم اصلاح طلب بود( که ان شا الله چنین باشد) پیشتر ثابت کرده است که به تمامی موارد فوق پایبند است.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

tel final1

Share