استاندار گیلان در دوازدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

تسهیل تجارت با روسیه راهبرد اصلی صادراتی در گیلان است/برنج تولید داخل با هیچ مشکلی مواجه نیست/مرغ گیلان از بهترین گوشت‌های سفید دنیاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در دوازدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت : با توجه به تحولات بین المللی اخیرتسهیل تجارت با روسیه راهبرد اصلی صادراتی در گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار صبح امروز در دوازدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت : با توجه به تحولات بین المللی اخیرتسهیل  تجارت با روسیه راهبرد اصلی صادراتی در گیلان است.

 IMG_6832دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به تحولات بین المللی اخیر و مناقشات بین روسیه وترکیه گفت : جهاد کشاورزی، استاندارد و اتاق بازرگانی می‌توانند در اعتماد سازی نسبت به استانداردهای موجود در محصولات پروتئینی وکشاورزی  گیلان نقش بسزایی ایفا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به سنگ اندازی‌های برخی کشورها در جلوگیری از ورود ایران به بازارهای جهانی اشاره وتصریح کرد : با توجه به تحولات بین المللی اخیر تسهیل  تجارت با روسیه راهبرد اصلی صادراتی در گیلان است.

وی بر تلاش همه‌ی واحدها برای برنامه‌ریزی در صادرات روان به روسیه تأکید کرد و افزود : متاسفانه تحریم‌های اقتصادی گذشته باعث شده بخش بزرگی از بازارهای ایران را از دست بدهیم و احیای دوباره این بازارها، دشوار است.

وی مرغ گیلان را از بهترین گوشت‌های سفید دنیا معرفی و خاطر نشان کرد : باتوجه به حجم ۲.۵ تا ۳ برابری تولید مرغ در استان نسبت به مصرف و وجود کشتارگاه‌های صنعتی و تولید کننده‌های برتر مرغ کشور در استان، باید از مزیت صادرات به روسیه بهره‌مند شویم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به راه‌اندازی برنجکده الگویی گیلان، خاطرنشان کرد: با ارائه مجموعه‌ای کامل از مراحل کاشت، داشت، برداشت و مصرف از سوی مرکز تحقیقلت برنج کشور می‌توانیم موفقیت های خوبی در اقتصاد برنج داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایران گریبانگیر هیچ نوع از امراض برنج موجود در دنیا نیست گفت : به اذعان آزمایشگاه‌های مختلف، برنج تولید داخل با هیچ مشکلی مواجه نیست.

tel final1

Share