دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد:

ترکیب هیات اجرایی مردمی است و در آن بر اجرای قانون تاکید می‌شود/تعرفه‌های انتخابات چاپ شده است/تنها بر اجرای درست قانون توصیه کرده‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر ستاد انتخابات کشور به تشریح آخرین آمار انصرافی داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: ۲۳ نفر از ۸۰۱ نفر از داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان انصراف داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،دبیر ستاد انتخابات کشور به تشریح آخرین آمار انصرافی داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: ۲۳ نفر از ۸۰۱ نفر از داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان۱۳۹۴۰۵۲۵۰۰۰۳۲۹_PhotoA انصراف داده‌اند.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: با توجه به فرآیند انتخابات پیش رو ظرفیت‌هایی در قانون اساسی برای داوطلبین پیش بینی شده است که اگر داوطلبی احیانا رد صلاحیت شده باشد، از فردا به مدت ۷ روز مدت زمان هیات‌های نظارت استان‌ها به اتمام می‌رسد و پس از آن ۲۷ روز فرصت دارند که به شورای نگهبان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پس از این مدت نیز داوطلبان فرصت ۷ روزه‌ای را برای مراجعه به شورای نگهبان و ارائه اعتراض خود خواهند داشت تصریح کرد: براساس آنچه قانون تعیین کرده است از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده شده و تمامی ملزومات انتخابات برای روش سنتی و قدیمی فراهم شده است.

پورعلی مطلق با بیان اینکه تعرفه‌های انتخابات چاپ شده است تصریح کرد: تعرفه‌ها براساس جدول زمان بندی در استان‌ها به زودی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: دو انتخابات و دو صندوق اخذ رای در شعبات وجود دارد که با توجه به تدوین برنامه‌ها براساس روند و تقویم زمان بندی چیزی کم نداریم و در خیلی از جاها جلوتر هستیم.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به انصراف ۴۹۸ نفر و رد صلاحیت ۸۱۰ نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به نام نویسی بالای ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید بگویم که این انتخابات در مقایسه با انتخابات‌های گذشته روال طبیعی و فرآیند درستی را در پیش گرفته است که بیشترین تعداد افراد انصرافی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب در استان اصفهان ۷۵ نفر ، در تهران ۵۰ نفر و در استان فارس ۴۵ نفر بوده است.

پورعلی مطلق تصریح کرد: در انتخابات خبرگان نیز تا این لحظه ۲۳ نفر انصراف دادند و بالاترین تعداد انصرافی‌ها از این افراد ۷ نفر در تهران و ۳ نفر در کردستان بوده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به رعایت قانون‌مداری در امر  انتخابات گفت: تاکید داریم که قانون در امر انتخابات به درستی اجرا شود و ما نمی‌توانیم که به کسی توصیه کنیم که کسی را رد و کسی را تائید صلاحیت کند، آنچه مهم است قانون است که باید اجرا شود و در تمامی موارد براساس قانون عمل خواهد شد.

پورعلی مطلق تصریح کرد: در هیات های اجرایی با توجه به اینکه ترکیب مردمی و از اقشار مختلف هستند بر اجرای قانون تاکید می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قانوناً نمی‌توانستیم توصیه کنیم کسی را رد و یا تائید کنند تصریح کرد: ما تنها بر اجرای درست قانون توصیه کرده‌ایم.

tel final1

Share