ایرج اسماعیل پناه هفتمین نامزد انتخابات لاهیجان و سیاهکل:

تا آخر هستم حتی اگر یک رای داشته باشم/نیازی به تبلیغات ندارم/در حسابم مبلغ ۵هزار و چهارصد و شصت تومان موجودی دارم/همه ی سیاهکلی ها رمز کارت بانکی ام را می دانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ایرج اسماعیل پناه تنها نامزد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل بود که در روز سوم به عنوان هفتمین کاندیدا در فرمانداری لاهیجان حضور یافت. کاندیدایی که از ابتدای مصاحبه تا انتهای آن به تمامی سوالات با گویش دیلمانی پاسخ گفت و معتقد بود که هدفی جز خدمت صادقانه به مردم محروم و کشاورز ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از لاهیجان ،ایرج اسماعیل پناه تنها نامزد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل بود که در روز سوم به عنوان هفتمین کاندیدا در فرمانداری لاهیجان حضور یافت. کاندیدایی که از ابتدای مصاحبه تا انتهای آن به تمامی سوالات خبرنگار «لاهیجان»با گویش دیلمانی پاسخ گفت و معتقد بود که هدفی جز خدمت صادقانه به مردم محروم و کشاورز ندارد.

ایرج-اسماعیل-پناه-۳معرفی از خودتان داشته باشید و انگیزه خود را از ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان لاهیجان و سیاهکل بیان بفرمائید؟
ایرج اسماعیل پناه فوق لیسانس زراعت، شاغل در جهادکشاورزی سیاهکل و مسئول جهادکشاورزی دهستان خرارود هستم.

۲۱سال سابقه کار در جهادکشاورزی را داشته و مدت هفت سال مدیرعامل تعاونی تولید جهادکشاورزی سابق بودم و حدود ۱۷سال در سیاهکل شاغل هستم.

مهم ترین مشکلات حوزه انتخابیه لاهیجان وسیاهکل چیست؟
طرح هایی کشاورزی برای ارتقاء بخش کشاورزی دارم چون کل منطقه لاهیجان و سیاهکل صنعتی نیست و کاربری کشاورزی دارد، متاسفانه این همه نماینده که مجلس تشریف بردند هیچکدام در بخش کشاورزی هیچ قدمی برنداشتند. سازمان چای که چای شمال را به این وضعیت در آورده و به علت خرد شدن زمین های کشاورزی که سال به سال هم این وضعیت بغرنج تر می شود توجیه اقتصادی ندارد که فرزندان یک کشاورزی روی زمین کار کنند.

جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی یکی از برنامه ها و طرح های بنده است. آیا کشاورز انگیزه کار کردن روی زمین های یک یا دو هکتاری کوچک را دارد.بیمه کشاورز برنامه دیگر بنده است که کل کشاورزان باید مثل کارمندان پس از سی سال کار روی زمین کشاورزی بیمه شود؛ چون دیگر توان کار کردن را ندارند.

 اصلاح طلب، اعتدالی، اصولگرا و یا مستقل؛ به کدام حزب و جناح وابستگی دارید؟
وابسته به هیچ گروهی نبوده و نیستم و همیشه سعی کردم مستقل عمل کنم. فردی که وابسته به جایی باشد در درجه اول باید تامین کننده اهداف سازمان باشد، اگر بالادستی های وی بگویند دو ضربدر دو جوابش هفت میشود، بنده ای که جیره خور آنها هستم باید از این تز دفاع کنم و هیچ موقع از واقعیت نمی توانم دفاع کنم.

من تا آخر هستم حتی اگر یک دانه رای داشته باشم، چون متاسفانه دوره های قبل هم اگر من نبودم عده ای سقوط می کردند. اتفاقا دوستان گفتند فلانی فردی شایسته است، من در جواب گفتم پیش ما نه چکی گذاشته و نه سفته ای دارد، اگر فردا در مجلس جواب گوشی ما را ندهد، ما جواب ملت را چه باید بدهیم.

 برای کدام یک از مناطق رودبنه، لاهیجان،سیاهکل،دیلمان برنامه ریزی کرده اید؟
من خودم اصلیت املشی هستم و نزدیک به ۲۰ سال است که در سیاهکل زندگی میکنم و نیازی به تبلیغات ندارم. یکبار به ییلاقات برای تبلیغات و دیدار با مردم رفتم که مورد اعتراض مردم قرارگرفتم و به بنده گفتند بیش از ۲۰سال است که تو را میشناسیم و میدانیم که تمام وقت خود را برای حل مشکلات ما گذاشته ای، سیاهکل هم به این شکل است. روستاهای دهسر، تموشل و آهندان هم اگر بدانند که من قصد آمدن دارم برایم کافی است.

 تا الان چند میلیارد هزینه کردید و آیا شما پول های میلیاردی برای انتخابات کنار گذاشته اید؟
در حسابم مبلغ ۵هزار و چهارصد و شصت تومان موجودی دارم. این هم آخرین موجودی حساب بانکی ام. به کل سیاهکلی ها زنگ بزنید و از آنها سوال کنید که رمز کارت حقوقی اسماعیل پناه چند است؛ همه می دانند که ۴۵۳۱ است.

: به نظر شما با این مبلغ می توان در انتخابات کاری از پیش برد؟
در انتخابات مردم علاقه مند هستند و خودشان تشخیص می دهند؛ بخداقسم نود درصد مردم نان و نمک را تشخیص می دهند و آن باقیمانده هم که ناسپاس هستند همه جا پیدا می شوند. در روستای جلیسه فردی چند روز قبل به بنده گفت که یک تن فندق را می فروشم و برای انتخابات در حمایت از تو خرج میکنم، چون پانزده سال پیش لطفی در حق خانواده ام کردی که هرگز فراموش نخواهم کرد.

اگر با آرای مردمی نماینده مجلس شورای اسلامی شوید برای کدام کمیسیون برنامه دارید؟
کمیسیون کشاورزی برنامه خاص دارم، چون استان گیلان صنعتی نیست و متاسفانه نمایندگانی که میروند هیچ کدام سررشته ای از کشاورزی ندارند.

متاسفانه آمار و تعریف درستی از بیکاری نداریم، چون فردی که به اندازه دو برابر یک ماشین زمین کشاورزی دارد را کشاورز می نامیم که این آماری دروغ است و این باعث می شود تصمیمات اشتباهی برای رفع این معضل گرفته شود.

سخن پایانی؟
ان شاء الله که هرکس با نیت کمک به مردم به مجلس میرود خداوند به او سلامتی دهد و هرکس هم به فکر خودش است، خداوند سرنگونش کند.

tel final1

Share