معاون عمران وزیر کشور از کارخانه کمپوست انزلی بازدید کرد

بی توجهی در حوزه پسماند،آسیب هایی به طبیعت شمال کشور وارد کرده است+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در جربان بازدید از کارخانه کمپوست انزلی اظهار کرد: طبیعت شمال دارای اکوسیستم ویژه و بی نظیری است که بی توجهی انسان ها در حوزه پسماند و زباله های شهری به این طبیعت آسیب هایی وارد کرده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در جربان بازدید از کارخانه کمپوست انزلی اظهار کرد: طبیعت شمال دارای اکوسیستم ویژه و بی نظیری است که بی توجهی انسان ها در حوزه پسماند و زباله های شهری به این طبیعت آسیب هایی وارد کرده است.

khandandel-8049-208c42b990aaبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,خندان دل افزود: با توجه به افزایش حضور گردشگران در زمان تعطیلات همچون اعیاد و فصل تابستان  به شمال کشور لازم است تهیداتی درجهت افزایش میزان فعالیت های کارخانه ها در راستای کنترل پسماند و زباله در نظر گرفته شده است که در همین راستا مکان یایی و جانمایی برای مدیریت پسماند صورت پذیرفته است.

خندان دل هدف از این بازدید را بررسی لازم برای گسترش این کارخانه در دو بخش نام برد و تصریح کرد: جلوگیری از ورود شیرآبه به آب های زیرزمینی و همچنین پرس کردن زباله ها در جهت تسهیل بخشیدن در دفن و انتقال به زباله سوز ها از جمله موراد است.

تولید روزانه ۱۸۰۰ تن پسماند در گیلان/تعیین ۴ نقطه برای احداث نیروگاه زباله سوز

حجت شعبان پور معاون عمرانی استاندار گیلان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت استان گیلان بیش از ۲ و نیم میلیون نفر است که ۳۹ درصد آن روستانی و مابقی آن آن شهری هستند که در همین راستا سرانه تولید پسماند برای هر فرد در شهرها ۸۵۰ و روستاییان ۵۵۰ گرم است که به طور متوسط حدود ۱۸۰۰ تن پسماند روزانه در استان گیلان تولید شده که با وجود سه کارخانه کمپوست رشت ، انزلی و رودسر که دارای ظرفیت های بترتیب ۴۰۰ ، ۱۵۰ و ۱۰۰ تنی هستند هنوز از تبدیل همه زباله های استان به کمپوست عاجزیم.
shabanpoorb53-8bdc217b46ff
وی افزود: در همین راستا ۴ نقطه برای احداث نیروگاه های  زباله سوز تعیین شده تا نیازهای های استان را برطرف کند زیرا ظرفیت فعلی توان کمپوست کردن تمامی پسماند ها را نداریم.

شعبان پور در پایان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی ها و مطالعاتی که در حال انجام است امیواریم علاوه بر اینکه به محیط زیست گیلان کمک می شود از این ثروت نهایت استفاده و سودآوری صورت گیرد.

گفتنی است  شهردار انزلی جهت گسترش کارخانه اعتبار ۲ میلیاردی از معاون عمرانی وزارت کشور درخواست کرد که که با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی برای آغاز فاز اول پروژه موافقت شد.

tel final1

Share