حجت الاسلام حجازی در همایش ترویج نماز با رویکرد بازار

مردم به جای تبلیغ کاندیداها, نماز را تبلیغ کنند/اگر در وقت نماز پاسخ گوی ارباب رجوع باشید خیانت است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام حجازی افزود:در هیچ جای کشور به اندازه گیلان اطعام و عزاداری نیست در حالی که ما در ترویج و تبلیغ نماز ضعیف عمل کرده ایم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش ترویج  نماز با رویکرد بازار ( طرح منهاج) با حضور مسئول ستاد اقامه نماز استان در شفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت در این نشست حجت الاسلام حجازی با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز دولتی نیست گفت:  این ستاد بر نماز دولتی ها نظارت می کند و ادارات و نهادها سعی کنند به ما کمک کنند.

photo_2016-01-08_08-47-53 ایشان با بیان اینکه ما در میان اهل سنت و اهل شیعه حجت الاسلام مطلق فقط یک نفر را داریم گفت: در میان شیعه سید محمد باقر شفتی حجت الاسلام «مطلق» بود و این تفاوت باید در اجرای احکام دینی مردم شفت بخاطر وجود این عالم ویژه دیده شود.

وی تصریح کرد :از مردم شفت انتظارات بیشتر داریم زیرا شفت شهر علمای بزرگ است.

مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان ضمن تقدیر از دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: نیامده ام که از فضیلت نمازبگویم و یا اینکه شما را نمازخوان کنم چون شما هم فضیلت نماز را می دانید وهم اینکه نماز خوان هستید بلکه من آمده ام از شما بخواهم برای اقامه نماز فضای لازم را در شهرستان  بوجود آورید.

حجت الاسلام حجازی  افزود:  اصناف و بازاریان فضایی ایجاد کنند که نمازگزار خودش برای نماز به مساجد بیاید. با تعطیل کردن مغازه ها در وقت نماز تبلیغ و فرهنگ سازی آغاز شود زیرا تبلیغات در نماز بسیار مهم است .

وی با اشاره به اینکه خیلی از ما سعی داریم تا کودکان را به مسجد نبریم گفت: آموزش نماز باید از کودکی اغاز شود.

حجازی از اتاق بازرگانی خواست تا ستاد اقامه نماز را تشکیل دهد زیرا این یک دستور است و همه سعی کنند مبلغ و مروج نماز باشند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان افزود: برای بر پایی و ترویج نماز در هر فضایی که هستید در عزا یا عروسی تظاهر به نماز خواندن داشته باشید  و با این کار سد های مانع از اقامه نماز در مجالس شکسته می شود.

وی نماز را مقدم بر عزاداری دانست و گفت: فقط عزاداری در ایام و از دست دادن عزیزان کافی نیست بلکه بر پایی نماز مهمتر و ثوابش بیشتر است.

حجازی از اصناف شهرستان خواست در وقت نماز و موقع ظهر و مغرب و عشاء به احترام نماز مغازه تعطیل شود تا تبلیغ نماز به ساده ترین روش اجرایی شود.

 مسئول ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: امروز تمام تبلیغات برای کاندیداها توسط شما مردم اجرایی می شود و اشخاص بعد انتخاب توجهی به شما ندارند و این در حالی است که شما باید برای نماز وقت گذاشته و تبلیغ کنید نه تبلیغ کاندیداها را داشته باشید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در وقت نماز ادارات و اصناف ۲۰ دقیقه موقع اذان برای اقامه نماز پاسخ گوی ارباب رجوع نباشند , یادآور شد: این خیانت به ارباب رجوع نیست اما اگر در وقت نماز پاسخ گوی ارباب رجوع باشید خیانت است.

photo_2016-01-08_08-47-43حجت الاسلام حجازی افزود:در هیچ  جای کشور به اندازه گیلان اطعام و عزاداری نیست در حالی که ما در ترویج و تبلیغ نماز ضعیف عمل کرده ایم.

معاون فرماندار شفت و دبیر ستاد اقامه نماز این شهرستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در این شهرستان شفت اقدامات خوبی انجام گرفته است ,گفت: جزو اولین افرادی بودیم هسته طرح یاوران نماز را تشکیل دادیم.

حیدر نژاد طرح سفیران صبح را که در مسجد امام زاده ابراهیم اجرا شد از دیگر برنامه ها خواند و اظهار کرد: در محرم توانستیم شعر نماز را با نگاه به محرم با حضور شعرا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اجرا کنیم.

وی از اجرایی شدن طرح خاطره نویسی در خصوص نماز برای کودکان خبر داد و گفت: اجرای مراسم اعتکاف از برنامه های این ستاد بوده است.

photo_2016-01-08_08-48-04 photo_2016-01-08_08-47-35

tel final1

Share