نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس

با قاطعیت طرح سؤال از رئیس‌جمهور وقت را امضا کردم/تغییر فرمانداران سیاسی نیست/زیر پرچم هیچ جریان سیاسی قرار نگرفتم/از افتخارات مجلس تحول در حوزه بهداشت بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانی پایبندی خود را به‌سلامت، صداقت و توانمندی را سه شعار اساسی خود برشمرد و ادامه داد: من در این مدت تلاش کردم از مدیران قوی برای پیشبرد برنامه‌های شهرستان استفاده کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جلال شرق ، نماینده مردم شهرهای آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در نشست با اصحاب رسانه، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان اعلام کرد: با توجه به اینکه دولت در تقسیمات کشوری پرونده شهرستان شدن بعضی از شهرها را به وزارت کشور ارجاع داده است اما شهرهای بندر کیاشهر و خمام از گیلان مقدمات کارشناسی آن به اتمام رسیده است.

photo_2016-01-01_18-11-53محمدحسین قربانی ضمن دفاع از عملکرد خود در گروه بهداشت و درمان در پاسخ به سوالی مبنی بر جریان اصولگرایی در مجلس گفت: من زیر پرچم هیچ جریان سیاسی قرار نگرفتم و دارای یک چارچوب و خط قرمزی هستم.

وی بابیان اینکه من با قاطعیت طرح سؤال از رئیس‌جمهور وقت را امضا کردم افزود: بعضی از دوستان ما در مجلس در آن زمان ما را بی‌بصیرت معرفی می‌کردند زیرا من هیچ تعهدی به هیچ جریان سیاسی نداشتم.
قربانی با توجه به نقش وی در قضیه‌ی برجام و حمایت‌های وی از دولت حسن روحانی اظهار داشت: اگرچه ما در حمایت از دولت قدم‌های مؤثری برداشتیم و همانطوری که در دفاع از وزارت فرهادی باعث شد که وی رأی بیاورد ولی با نعمت زاده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردم.

وی تصریح کرد: اگرچه در بخش هسته‌ای نقدی هم داشتیم ولی در طرح ارائه‌شده برجام به مجلس و تصویب آن از طراحان آن بودم.
نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در خصوص تغییر فرمانداران در این مقطع در استان گیلان گفت: در تغییر و تحول فرمانداران حق دولت است و من تغییرات در این مقطع را سیاسی نمی‌دانم.

وی با اشاره به اینکه من این حق را با توجه به شناختی از دکتر نجفی استاندار گیلان دارم می‌توانم اذعان کنم که تاکنون تغییرات وی سیاسی نبوده و بسیاری از جابجایی‌های سیاسی که در استان‌های دیگر منتج به تنش شده این چالش را در گیلان نمی‌بینم.
نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر درباره نقش خود در گروه بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: از ۱۲ گروه تخصصی مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان با عضویت سه وزیر از تخصصی‌ترین گروه‌های مجلس است و از افتخارات مجلس تحول در حوزه بهداشت بوده است.

photo_2016-01-01_18-11-20قربانی با تأکید بر این نکته که امروز زیر میزی‌ها به جد کنترل‌شده و مردم کمتر از ۱۰ درصد خدمات پزشکی را هزینه می‌کنند افزود: زمانی که واردات دارو ۱۲۰۰ قلم از خارج بوده است امروز به مرز ۳۱۰ قلم رسیده است و حتی امروز یکی از کشورهایی هستیم که داروهای سرطان را به روسیه صادر می‌کنیم.

وی یکی از چالش‌های حوزه سلامت را تجمیع بیمه‌ها نام برد و اظهار امیدواری کرد با تأکیدات رئیس‌جمهور به‌ویژه تأمین اجتماعی این کار زودتر انجام گیرد.
قربانی نقش راهبردی ایران را در سوریه و همکاری ایران و روسیه باهم گفت: حضور پوتین در ایران و دیدار با مقام رهبری و همسویی ایران و روسیه در مبارزه با داعش، ارتباط بین دو کشور را بیشتر کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه من آدم شفافی هستم و به اصل تفکیک قوا معتقدم اظهار داشت: باید هر سازمان و نهاد به وظیفه خود عمل کند و در قالب همدلی و هم‌زبانی و احترام متقبل مشکلات کشورا پیش ببریم.

وی در خصوص مدیران اجرایی شهرستان و همسویی باسیاست‌های دولت و مجلس افزود: در طی این مدت من از همه سلیقه‌های سیاسی استفاده کردم و نگاه من یک نگاه سیاسی و انتخاباتی نبود و بسیاری از مدیران شهرستان من در دوره‌های قلی مدیر این شهرستان بودند.

قربانی پایبندی خود را به‌سلامت، صداقت و توانمندی را سه شعار اساسی خود برشمرد و ادامه داد: من در این مدت تلاش کردم از مدیران قوی برای پیشبرد برنامه‌های شهرستان استفاده کنم.
photo_2016-01-01_18-11-26وی عملکرد مجلس نهم را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: به همه چالش‌هایی که در داخل و عرصه بین‌المللی داشتیم مجلس نهم یک مجلس موفق بود با عنایت به این نکته که در تغییرات دو دولت در حد عالی‌ترین نظارت کار خود را پیش برد.
قربانی به بخش توریسم و گردشگری در گیلان پرداخت و ادامه داد: صنعت گردشگری و توریسم درآمدش از نفت هم بیشتر است و اگر یک توریست وارد کشور شود ۵/۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

دکتر قربانی در این نشست درباره اقدامات انجام‌گرفته در حوزه استحفاظی و آماده‌سازی زیرساخت‌های روستایی به گازرسانی و آب‌رسانی در روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و گفت: گیلان نسبت به شاخص‌های توسعه از کشور و آستانه‌اشرفیه از شاخص‌های گیلان در سطح پایین‌تری بودند ولی با تلاش همه مسئولین امروز آستانه‌اشرفیه ازلحاظ توسعه در گیلان حرف اول را می‌زند.

وی افزود: در بخش گازرسانی امیدواریم تا پایان امسال دومین شهر سبز گیلان باشیم که گازرسانی به همه روستاهای آن انجام‌گرفته باشد و در بخش آب‌رسانی برای اولین بار در کشور به شیوه B.O.T از بخش خصوص با سرمایه بالای ۸ میلیارد تومان استفاده کردیم و پروژه‌ای که می‌خواست در عرض ۲ سال انجام بگیر د در طی سه ماه به اتمام خواهد رسید که تاکنون ۹۲ در صد کار انجام‌شده است.

دکتر قربانی درباره برنج وارداتی، جاده چهار بانده آستانه به کیاشهر، تعریض جاده کناره سه رود بنه به انبار سر، پل کابلی آستانه، چای و دیگر محصولات استراتژیک گیلان مطالبی را بیان کرد.


tel final1

Share