محمدپور خبرداد

با جدیت به دنبال رفع مشکلات کتابخانه های عمومی در سراسر استان هستیم/طرح توسعه کتابخانه عمومی لنگرود و ۸ بخش کودک در کتابخانه های گیلان به بهره برداری می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست کتابخانه های عمومی را دروازه ای بسوی دانش و معرفت عنوان کرد که شرایط لازم برای یادگیری مداوم، تصمیم گیری مستقل و توسعه فرهنگی افراد و گروههای اجتماعی رو را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی گیلان ،جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فرماندار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی، شهردار، رئیس شورای اسلامی و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
امیر محمدپور در این جلسه اظهار کرد با مدیریت موفق مسئولین شهرستان ماسال امروز شاهد رشد و توسعه شهرستان در حوزه های مختلphoto_2015-12-23_15-38-48 (2)ف از جمله شاخصهای مطالعه هستیم که این مهم حاصل تلاش تک تک اعضای انجمن و کتابداران پرتلاش در کتابخانه های عمومی ماسال است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به نقش کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی جامعه گفت: کتاب و میزان مطالعه افراد جامعه یکی از مولفه های اصلی توسعه یافتگی یک جامعه محسوب می شود و کتاب بعنوان مرجع رسمی اطلاعات و یکی ازعناصر اصلی در کتابخانه در مراحلی گردآوری، ذخیره و بسته بوع نوع نیازهای منطقه هدف در این محیط اشاعه می شود.
وی اضافه کرد امروز کتابخانه های عمومی بعنوان متولی اصلی ترویج فرهنگ مطالعه به جدیت در تلاش است علاوه بر تامین منابع اطلاعاتی برای عموم در جهت بومی سازی منابع نیز اقدامات جدی به انجام برساند. وی کتابخانه های عمومی را یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد که بدون درنظر گرفتن سن، جنس و مذهب، شغل و میزان تحصیلات در کسوت مرجع فرهنگی به خدمات رسانی در این حوزه اقدام کند.
محمدپور کتابخانه های عمومی را دروازه ای بسوی دانش و معرفت عنوان کرد که شرایط لازم برای یادگیری مداوم، تصمیم گیری مستقل و توسعه فرهنگی افراد و گروههای اجتماعی رو را فراهم می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه ضمن قدردانی از همه مسئولین شهرستان ماسال در پیگیری و رفع مشکلات و ایجاد شرایط برای رشد و توسعه کمی و کیفی شاخصهای مطالعه اظهار کرد: علیرغم دغدغه مندی فراوان در این شهرستان برخی از موضوعات در زمینه های منابع درآمدی بطور کامل محقق نشده است که انتظار داریم با تعامل بیشتر شهرداری و کتابخانه های عمومی ماسال این مشکل نیز برطرف شود. وی بر حل مشکلات موجود در این حوزه با تعامل و همکاری تاکید کرد.
محمدپور بر استفاده از منابع درآمدی کتابخانه های عمومی از محل نیم درصد شهرداریها برای کتابخانه های عمومی همان شهرستان تاکید کرد و گفت: در سال جاری و از محل همین درآمدها بخش های ویژه کودک در پنج کتابخانه عمومی به بهره برداری رسید که این اقدامات در آینده نیز در حوزه های مختلف به انجام خواهد رسید.

با جدیت به دنبال رفع مشکلات کتابخانه های عمومی در سراسر استان هستیم

photo_2015-12-23_15-38-49 (2)وی همچنین از نیازسنجی امکانات و منابع کتابخانه های عمومی توسط کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی در ماه گذشته و برای تامین نیاز آنها خبرداد و گفت: با جدیت به دنبال رفع مشکلات کتابخانه های عمومی در سراسر استان هستیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با تاکید بر عدم وجود کتابخانه مستقل و استاندارد در شهرستان ماسال گفت: با توجه به استقبال فراوان علاقمندان مطالعه در شهرستان ماسال وجود این کتابخانه و ایجاد بستر های توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی در این شهرستان امری ضروری است که باید برای حل آن اقدامات مناسبی صورت پذیرد.
در این جلسه فرماندار ماسال نیز با قدردانی از اقدامات موثر و ارزنده اداره کل کتابخانه های عمومی استان در توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی، نقش پررنگ و اثربخش محمدپور در ایجاد فضای همدلی در این حوزه را بسیار مهم دانست.
محمود قاسم نژاد با تاکید بر استفاده از همه ظرفیتهای شهرستان در جهت حل مشکلات کتابخانه های عمومی، تعامل شهرداریها با کتابخانه های عمومی بعنوان حامی اصلی این مراکز فرهنگی را خواستار شد. وی رشد و افزایش سرانه مطالعه در شهرستان ماسال را موجب حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی عنوان و بر ضرورت ایجاد خلاقیت در ترویج کتابخوانی تاکید کرد.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال در پایان با قدردانی از رئیس اداره کتابخانه های عمومی، کتابداران و مسئولین کتابخانه ها و نیز اعضای انجمن همدلی ایجاد شده در شهرستان را موجب رشد و توسعه کتابخوانی در ماسال ارزیابی کرد.
در پایان این نشست شهردار ماسال، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، یکی از کتابداران و عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ماسال به بیان دیدگاههای خود در زمینه توسعه کتابخوانی در این شهرستان پرداختند.

طرح توسعه کتابخانه عمومی شمس گیلانی لنگرود و ۸ بخش کودک در کتابخانه های گیلان به بهره برداری می رسد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان خبرداد: همزمان با ولادت رسول اکرم(ص) و با حضور دکتر مهردخت وزیرپور عضو هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مشاور دبیرکل نهاد، طرح توسعه کتابخانه عمومی لنگرود و ۸بخش ویژه کودک در کتابخانه های سراسر گیلان به بهره برداری می رسد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، امیر محمدپور ضمن اعلام این خبر افزود: کتابخانه عمومی حجت الاسلام و المسلمین شمس گیلانی لنگرود روز دوشنبه۷ دی ماه میزبان عضو هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتاب خوانان و مسئولین استانی و شهرستان لنگرود برای افتتاح طرح توسعه این کتابخانه خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین در این روز بصورت همزمان ۸ بخش ویژه کودک در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید. محمدپور گفت: با توجه به رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی در ایجاد بسترهای کتابخوانی از دوران کودکی و نهادینه کردن آن در میان خانواده ها ایجاد بخش ویژه کودکان در کتابخانه های عمومی یکی از مهمترین برنامه های اصلی این نهاد در سال جاری است که در گیلان به همت کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی در حال اجراست.
گفتنی است مراسم افتتاح طرح توسعه کتابخانه عمومی حجت الاسلام شمس گیلانی لنگرود و افتتاح همزمان ۸بخش ویژه کودک در کتابخانه های عمومی گیلان صبح روز دوشنبه راس ساعت ۱۰ صبح در این کتابخانه برگزار خواهد شد. عملیات بهسازی و توسعه این کتابخانه با همکاری انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود و نیز شهرداری انجام شد که با گسترش فضای مطالعه این کتابخانه بخش اعظمی از مشکلات فضای مطالعه در این شهرستان محقق شد.

tel final1

Share