استاندار گیلان در ستاد بازآفرینی اظهار کرد:

باید در جهت بازآفرینی شهری پایدار و رفع موانع توسعه تلاش کنیم/سکونت گاههای غیر رسمی جزو معضلات شهری هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء ، بهسازی و نوسازی شهری گفت : باید در جهت بازآفرینی شهری پایدار و رفع موانع توسعه به منظور فراهم کردن امکانات مورد نیاز شهروندان تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،استاندار گیلان در ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء ، بهسازی و نوسازی شهری گفت: باید در جهت بازآفرینی شهIMG_5177ری پایدار و رفع موانع توسعه به منظور فراهم کردن امکانات مورد نیاز شهروندان تلاش کنیم.

محمد علی نجفی در نخستین نشست ستاد باز آفرینی که در محل استانداری با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شد گیلان را از  استان های کم وسعت کشور عنوان کرد و افزود: گیلان به رغم مساحت کمتر از ۱ درصد ی ، ۳.۳ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است که این حاکی از تراکم بالای جمعیتی در این استان می باشد.

نجفی افزود: باید در جهت بازآفرینی شهری پایدار بر اساس معماری اسلامی و ایرانی و رفع موانع توسعه به منظور فراهم کردن امکانات مورد نیاز شهروندان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد : سکونت گاههای غیر رسمی نیز جزو معضلات شهری هستند که تدبیر مناسب برای حل این مشکل نیاز است.

وی ساماندهی بافت های ناکار آمد و فرسوده و همچنین توجه به مسائل فرهنگی شهر ها را از جمله اولویت های استان برشمرد و گفت : ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء ، بهسازی و نوسازی شهری با اقدامات مشخص میتواند کیفیت زندگی مردم را افزایش دهد.

نجفی مردمان گیلان را مردمانی با فرهنگ و پیشینه ای غنی و کهن دانست و افزود: سالانه به طور متوسط در این استان بیش از ۳۰ میلیون مسافر وارد می شوند .

وی همچنین  بر ضرورت نگهداری بافت روستایی و فراهم کردن امکانات لازم به روستاییان به منظور جلوگیری از مهاجرات آنان تاکید کرد .

نجفی بر ضرورت تشکیل ماهیانه ستاد ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء ، بهسازی و نوسازی شهری توسط فرمانداران تاکید کرد و افزود : گرچه برگزاری انتخابات از اهیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است اما نباید جلسات نظیر تولید ، اشتغال و کار آفرینی تحت تاثیر قرار گیرد .

استاندار گیلان همکاری وهماهنگی مشترک بین دستگاههای اجرایی استان را کم نظیر توصیف کرد و اظهار داشت : همواره در بخش های مختلف نظیر مدیریت بحران ، کارگروه رفع موانع تولید ، گازرسانی روستایی و در  بخش های عمرانی استان شاهد همکاری و هماهنگی خوب دستگاههای استان هستیم.

tel final1

Share