بالا بردن تصویر سرکرده القاعده در میان جمعیت معترض به اعدام شیخ نمر+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزامشکوک بودن رخداد مشهد، از این باب است که نتیجه آن تضاد علنی با مقاصد جامعه و حکومت ایران در محکومیت اعدام شیخ نمر بود و به‌گونه‌ای مقصد اعتراضات را به سمت بسترسازی محکومیت ایران پیش برده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از راه‌دانا، اعدام آیت‌الله شیخ نمرالباقرالنمر رهبر شیعیان عربستان به همراه ۴۶ نفر دیگر روز شنبه ۱۲ دی‌ماه در ۱۲ منطقه در عربستان، موجی از اعتراضات جهان اسلام به‌خصوص در کشورهای شیعه‌نشین را در برداشته است.

۱۳۹۴۱۰۱۶۰۰۰۵۱۷_PhotoLاین موج اعتراضات اما در ایران به طرز عجیبی پیش رفت به‌طوری‌که نه‌تنها علیه عربستان به اتمام نرسید بلکه  منجر به حاشیه رفتن خبر اعدام شیخ نمر شد.

حمله به کنسولگری عربستان در مشهد و آتش زدن بخشی ازآنجا توسط عده‌ای ناشناس موجب شد تا دولت آل سعود در اولین گام، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و با بزرگنمایی این واقعه و سوار شدن بر موج آن، درصدد محکوم کردن ایران در جامعه بین‌الملل شود.

صبح روز گذشته نوبخت سخنگوی دولت در مورد حمله به کنسولگری عربستان اظهار داشت: عده‌ای که معلوم نیست مقاصدشان برای کدام دولت است٬ از احساسات مردم در حادثه عربستان سوءاستفاده کردند که از نظر ما موضوع مشکوک است.

مشکوک بودن رخداد مشهد، از این باب است که نتیجه آن تضاد علنی با مقاصد جامعه و حکومت ایران در محکومیت اعدام شیخ نمر بود و به‌گونه‌ای مقصد اعتراضات را به سمت بسترسازی محکومیت ایران پیش برده است.

اعدام آیت‌الله نمر در حالی رخ می‌دهد که عربستان به‌عنوان قطب پرورش و صدور تروریست در جهان شناخته می‌شود و آزادی و حقوق بشر در نازل‌ترین سطح خود در این کشور وجود دارد و با این ‌وجود تاکنون هیچ نهاد بین‌المللی حاضر به اعتراض نسبت به اجرای چنین حکمی نشده است و همیشه حاشیه امنی برای عربستان نسبت به خشونت‌های اجتماعی انجام‌شده، در جهان وجود داشته است.

به‌ هر حال نمی‌توان به‌سادگی از حمله به ساختمان کنسولگری عربستان  در مشهد گذشت و آن را طبیعی خطاب کرد بلکه در ورای آن می‌توان چنین نگاشت که یک بازوی اجرایی هدایت‌کننده‌ای در میان جمعیت معترض وجود داشته که هدفمند، جریان اعتراضات را به سمت خشونت نسبت به کنسولگری عربستان پیش می‌برد و عواملی آن را صحنه‌گردانی و کارگردانی کرده‌اند.

این جریان، قطع به‌یقین دارای بازوان داخلی و خارجی بوده است که این‌طور خود را در مرحله عمل به موفقیت نزدیک کرده است. آنچه در برآورد رسانه‌ای می‌توان دریافت این است که هدایت این جریان قطع به‌یقین در دستان خود عربستان و یا جریان‌های نزدیک به دولت آل سعود بوده است. در تصاویری که در یکی از خبرگزاری ها از وقایع اعتراضات مشهد مشاهده شد، تصویری عجیب در میان جمعیت ذهن هر ببینده ای را به خود جلب می‌کند که چرا عکس فارس آل شویل سرکرده و تئوریسین القاعده عربستان که هم‌زمان با شیخ نمر اعدام‌شده است با عنوان شهید و ترحم نسبت به وی بر دستان فردی گرفته‌شده است.

حتی اعدام این سرکرده القاعده در میان انبوه شیعیان و از همه مهم‌تر در کنار رهبر شیعیان عربستان، خود فتنه‌ای است که توسط دولت آل سعود پیش رفته تا توجیه‌گر عمل غیرانسانی و اسلامی آل سعود در اعدام آیت‌الله نمر باشد. حال به‌احتمال‌قوی بالا بردن تصویر سرکرده القاعده در میان جمعیت معترض به اعدام شیخ نمر، این را می‌رساند که آل سعود وهابی در ایجاد فتنه و هدایت اعتراضات به سمت‌وسوی مطلوب خود ، از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و این تصویر همچون دم‌خروسی از آستین آل سعود و نزدیکانش بیرون زده است.

tel final1

Share