بازدید مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری از بافت فرسوده شهری رشت

ایزدی مشارکت بخش خصوصی را یکی از راهکارهای توانمند کردن بافت فرسوده و تاریخی دانست و افزود: بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی، دولت به تنهایی نمی تواند این حوزه را سامان ببخشد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایزدی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری در راس هیاتی از بافت فرسوده شهر رشت، مدرسه تائب و بازسازی حرم مطهر خواهر امام رضا (ع)در رشت بازدیدکردند.
photo_2015-12-27_16-38-20به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان در این بازدید دکتر ایزدی با اشاره به مقررات و قوانین موضوعه و مصوبات هیات وزیران درخصوص حمایت از نوسازی بافت های فرسوده و توانمندسازی وساماندهی سکونتگاه های غیررسمی، بر ضرورت بازنگری شاخص های شناسایی بافتهای فرسوده شهری تاکید کرد .
وی با بیان اینکه ،رویکردها در حوزه شهرسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی باید مدیریت یکپارچه باشد،خاطرنشان کرد:ایجاد ستاد بازآفرینی شهری، متولی بافت های فرسوده و تاریخی درسطح کشور مشخص شده و این ستاد در نظر دارد با مشارکت و همکاری مردم درتوانمندکردن این بافت ها تلاش نمایند.
وی مشارکت بخش خصوصی را یکی از راهکارهای توانمند کردن بافت فرسوده و تاریخی دانست و افزود: بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی، دولت به تنهایی نمی تواند این حوزه را سامان ببخشد.
در این بازدید از پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه تائب در محله ساغریسازان رشت و خواهر امام رضا (ع) بازدید بعمل آمد.
گفتنی است مدرسه تائب با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد در حال اجرامی باشد که تاکنون هزینه ای بالغ بر۱۳ میلیارد ریال برای اجرای آن صرف شده است.
تاکنون در استان گیلان شناسایی و تصویب محدوده بافت های فرسوده ۲۰ شهر صورت پذیرفته است که در این میان رایزنی های لازم برای ابلاغ محدوده مصوب بافت فرسوده ۶ شهر دیگردر دست اقدام می باشد.هچنین شناسایی و تعیین محدوده بافت های فرسوده ۷ شهردردست اقدام می باشدودر حال حاضر ۲۱۶۳ هکتار بافت فرسوده شهری در استان شناسایی شده است.
اجرای کفسازی محدوده پیرامونی دسترسی به خواهر امام رضا (ع) و مسجد حاج سمیع شهر رشت ،اجرای پروژه مجموعه ورزشی شهدای سلیمانداراب شهر رشت (مشارکتی) واجرای پروژه ساماندهی معابر اطراف آرامگاه میرزا کوچک خان در محله سلیمانداراب شهر رشت از جمله برنامه های آتی احیاء، بهسازی و نوسازی شهری رشت می باشد.
tel final1

Share