در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار گیلان مطرح شد:

کمک استانداری برای اکران فیلم های جشنواره فجر و برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان امشب در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در استانداری برگزار شد از برگزاری اکران فیلم های جشنواره دهه فجر در گیلان با اختصاص مبلغی به این رویداد فرهنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،استاندار گیلان امشب در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در استانداری برگزار شد از برگزاری اکران فیلم های جشنواره دهه فجر در گیلان با اختصااصلی_۶ص مبلغی به این رویداد فرهنگی خبر داد.

محمد علی نجفی در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گیلان گفت: پروژه های عمرانی در حال احداث در گیلان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی به اختصاص اعتبار به پروژه های تالار مرکزی و کتابخانه عمومی رشت در سفر رییس جمهور به گیلان اشاره کرد و افزود: با سفر رییس جمهور اجرای این طرحها سرعت گرفته است و  کارهای ویژه ای در بخش های فرهنگی گیلان در دولت تدبیر و امید در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به استقبال خوب مردم هنر دوست گیلان از جشنواره فیلم فجر و عدم برگزاری آن در سالهای گذشته گفت: با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و کمک استانداری فیلم های جشنواره دهه فجر امسال در گیلان اکران می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت رواج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: استانداری همچنین برای برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در گیلان کمکهای لازم را انجام می دهد.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری هشت طرح ملی در کشور در حال اجرا دارد تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبار که در سال جاری با آن مواجه هستیم در خصوص احداث و تکمیل این پروژه‌ها مشکلاتی داشتیم اما بیشتر هزینه‌های تکمیل را به پروژه‌های در گیلان و قم اختصاص دادیم.

علی جنتی  با اشاره به افتتاح تالار مرکزی رشت اظهارکرد:‌ همه بخش‌های این تالار به جز سالن کنسرت که دارای مشکلاتی است و باید رفع شود تا دهه فجر امسال قابل افتتاح است.

وی تالار مرکزی رشت را بزرگترین تالار شمال کشور دانست و تصریح کرد: امسال برای تکمیل این تالار ۱۵میلیارد تومان اعتبار داده شد که تاکنون هشت میلیارد تومان اختصاص و باقیمانده اعتبار نیز در ماه اخبر واریز می‌شود.

tel final1

Share