با حضور مسئولان

اولین پل عابر پیاده مکانیزه آسانسور دار رشت افتتاح شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم افتتاح اولین پل عابر پیاده مکانیزه آسانسوردار گیلان به همت سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری رشت و با حضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت،رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت‌، سرهنگ شعبانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشت و جمعی از مسوولین شهرداری رشت ظهر دیروز برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم افتتاح اولین پل عابر پیاده مکانیزه آسانسوردار گیلان به همت سازمان حمل ونقل وترافیک شهرداری رشت و با حضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت،رضا رسولی رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر رشت‌، سرهنگ شعبانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشت و جمعی از مسوولین شهرداری ۰۰۰۰۰۰۰۱۳رشت ظهر دیروز برگزار شد.

ثابت قدم شهردار رشت در این مراسم اظهار داشت: ایمنی روانی و جسمی در زندگی هر انسانی یک اصل است‌ و  ارتقاء و کیفیت‌بخشی به این اصل بزرگ در سه حوزه سکونت‌، فراغت و فعالیت‌ زندگی انسانی از وظایف شهرداری‌ها محسوب می شود.

وی افزود: تامین مسکن از وظایف دولتهاست اما فراغت و فعالیت برای شهروندان در حوزه شهرداری ها تعریف شده و کیفیت بخشی و ایجاد سلامت روانی و جسمی راه‌ها و معابر که در مسیر زندگی انسانی است برعهده ما قرار دارد. از این رو ساخت پل‌های عابر پیاده مکانیزه نیز یکی از ابزارهای رسیدن به سلامت است و باید به حداکثر ایمنی برسند تا سلامت جسمی شهروندان علیرغم تمام  گرفتاریهای روزمره زندگی  در عبور و مرور از آنها تحت شعاع قرار نگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال آینده تمامی ۴۶ پل عابر پیاده که جانمایی آن‌ها در مسیرهای پرتردد و نامطمئن شهری مشخص شده  ساخته شود و بتوانیم امکان عبور و مرور مطمئن شهروندان را توسعه و سرعت بدهیم.
در ادامه فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت  گفت: ‌در ساخت پلهای هوایی عابر پیاده همواره انتقاداتی از سوی برخی از شهروندان وجود داشت مبنی بر اینکه قابل استفاده معلولان و جانبازان نیست لذا مقرر شد این پل‌ها برای استفاده همه اقشار مجهز به آسانسور شوند‌. در این مدت نیز کلنگ احداث ۱۶ پل هوایی‌ مکانیزه از ۴۶ مکان شناسایی شده در فاز اول به زمین زده شد که امروزشاهد افتتاح اولین پل مکانیزه در کلانشهر رشت هستیم و دوپل دیگر در دهه فجر با رفع معارضات شهری افتتاح خواهند شد.

وی با ارایه آماری از تصادفات عابرین پیاده در استان گفت: از تعداد ۳۹ مورد تصادف فوتی عابر پیاده استان ۱۶ مورد درشهر رشت  بوده که از این میان نیز ۹ مورد در کمربندی ها رخ داده است. این مساله نشان دهنده نامطمئن بودن کمربندی های شهر در عبور مرور عابرین پیاده است و لذا با بررسی  اماری و جمع بندی شرایط موجود برنامه ریزیها ی متناسب برای رفع این مساله  تصمیم به ساخت این پل‌ها ‌گرفتیم‌. ساخت مابقی پلهای هوایی مکانیزه در فاز دوم این طرح به سال اینده موکول شده و بلافاصله با رفع معارضات شهری برق و گاز و اب نسبت به ساخت انها اقدام خواهیم کرد.

۰۰۰۰۰۰۰۰۱۲ DSC07097 DSC07119 DSC07124 DSC07128tel final1

Share