با نشت گاز شهری در رشت اتفاق افتاد:

انفجار گاز شهری در رشت دو خانه را تخریب و به ۹ منزل مسکونی خسارت زد/خسارت به ۴ دستگاه خودروی سواری و سوختگی شدید مالک منزل+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشت گاز شهری در رشت موجب تخریب و آسیب دیدگی ۱۱ باب منزل مسکونی چهار دستگاه خوراکی سواری و سوختگی شدید مالک منزل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشت گاز شهری در رشت موجب تخریب و آسیب دیدگی ۱۱ باب منزل مسکونی چهار دستگاه خوراکی سواری و سوختگی شدید مالک منزل شد.

۲۰۵۱-۴۳این حادثه دریکی از خانه های بلوار امام خمینی(ره) رشت روی داد که بر اثر آن مردی ۴۳ ساله از ناحیه دست، سر و صورت و پا دچار سوختگی شدید شد و به بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت این شهر انتقال یافت .

 در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۳:۱۱ دقیقه بامداد امروز ۲۲ دی ماه ۹۴ مبنی بر انفجار و تخریب، بیدرنگ محمد صفرپور مستقر در ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی چهار دستگاه خودروی اطفایی و نجات بهمراه ۱۱ آتش نشان را به محل حادثه واقع در بلوار امام خمینی(ره)- کوچه امید اعزام کرد.

محمد علی صولتی مسوول ایستگاه ۶ آتش نشانی در این باره به خبرنگار تحریریه خبر گفت: بر اثر نشت سه راهی متصل به اجاق گاز شهری موجبات بروز انفجار و نهایتا تخریب فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این حادثه مالک منزل به شدت از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شدید شد افزود: آتش نشانان بواسطه تخریب صورت گرفته پس از اتخاذ تدابیر ایمنی به جستجوی محبوس شدگان احتمالی پرداختند و خوشبختانه دریافتند به کسی آسیب جانی نرسید.

صولتی اشاره داشت: در این  انفجار؛ دو باب منزل مسکونی تخریب(خسارت در حدود ۱۲۰ میلیون تومان) ، ۵ باب منزل مسکونی همجوار از ناحیه سقف ، سربندی “اعم از پرسیانا و حلب و شیشه “( خسارت در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون) و چهار باب منزل مسکونی دیگر به واسطه شکستگی شیشه (خسارت در حدود ۳ میلیون) دچار  آسیب دیدگی دیدند.

این مسوول آتش نشانی با اشاره به اینکه در این حادثه چهار دستگاه خودروی سواری با خسارتی در حدود ۱۰ میلیون تومان دچار آسیب دیدگی شد افزود: متاسفانه با توجه به آسیب دیدگی ۱۱ باب منزل مسکونی تنها یک منزل مسکونی دارای بیمه بوده و مابقی فاقد بیمه اعلام شده است.

وی در پایان تاکید داشت: فرهنگ سازی در زمینه بیمه منازل مسکونی امری مهم در جهت کاهش استرس، اضطراب و نگرانی های آسیب دیدگان بوده و انتظار می رود شهروندان به اهمیت لزوم بیمه منازل مسکونی و اماکن تجاری خود بیش از پیش توجه نمایند.

همین گزارش حاکی است: آتش نشانان پس از انجام تمهیدات ایمنی در محل بخصوص قطع جریان برق و گاز و همچنین پاکسازی محل از عوامل خطر آفرین و خاموش کردن قسمتهای کوچک آتش گرفته به ایستگاههای مربوطه مراجعت نمودند.

tel final1

Share