رییس‌ جمهوری در مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی

افتتاح فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی نماد همکاری صمیمانه دولت و سپاه است/در روزهای آتی شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم ها خواهد بود/تخریب دولت منتخب مردم نتیجه نخواهد داد؛چرا عده ای از شادمانی مردم و تلاش جمعی نگرانند/با افراطی‌گری به هیچ جا نخواهیم رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دعوا و تحریم درست کردن با یک بی‌عقلی آسان است و در مقابل برداشتن تحریم‌ها و تعامل هنر است، تصریح کرد: با افراطی‌گری به هیچ جا نخواهیم رسید چرا که خراب کردن و آتش زدن کاری ندارد، هنر در ساختن و آباد کردن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ میدان گازی پارس جنوبی ثابت کرد که اراده ملت در برابر توطئه تحریم قدرت‌های بزرگ، خلل ناپذیر است.

۱۴۵۲۵۰۳۶۴۸۰۶۱۵۹۷۰۰رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به این که دولت، کشور را در شرایط نفت ۳۰ دلاری و نه نفت ۱۴۷ دلاری اداره می‌کند، گفت: توطئه‌ها باعث نخواهد شد تا دولت یازدهم از عمل به وعده‌هایش به ملت کوتاه بیاید و در روزهای آتی شاهد درهم پیچیده شدن طومار تحریم‌ها خواهیم بود.

دکتر روحانی افتتاح این طرح‌ها را در شرایط تحریم شدید جهانی علیه ایران مظلوم، به معنای همت و اراده قدرتمند این ملت برای توسعه، سازندگی و رونق کشور دانست و گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت با توجه به شرایط کاهش درآمدهای نفتی به شدت گرفتار شده‌اند ما به زودی بودجه‌ای به مجلس خواهیم داد که فقط ۲۵ درصد آن متکی به درآمدهای نفتی خواهد بود.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با مقاومت و ایستادگی خود و هدایت‌ها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست از مسیر بسیار دشوار تحریم‌ها عبور کند و با پایان تحریم‌ها عظمت کارهای این ملت بزرگ بیش از پیش آشکار خواهد شد.

دکتر روحانی افزود: این ملت بزرگ با کارهای عظیمی که انجام داد به همسایگان و دنیا نشان داد که می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

رییس‌ جمهوری در ادامه به تلاش‌های دولت برای مهار تورم اشاره کرد و گفت: با وجود همه سختی‌ها امسال باز هم رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود و به ملت بزرگ ایران قول می‌دهم که سال ۹۵ با همت جوانان ایرانی سال رونق اقتصادی خواهد بود.

دکتر روحانی در ادامه به اهمیت انتخابات اسفند ماه پرداخت و اظهار داشت: ملت ایران با حضور و مشارکت فعال خود حماسه تازه‌ای خلق خواهد کرد.

رییس‌جمهوری اظهار داشت: انتخابات باید صحنه رقابت آزاد، اخلاقی، عاقلانه و خردمندانه باشد، گفت: انتخابات جای تهمت، تخریب و دروغ نیست. دروغ‌ها نزد این ملت آشکار خواهد شد و چرا گروهی باید از شادی ملت خرسند نباشند و نخواهند ملت احساس کند که کشور در مسیر توسعه گام برمی‌دارد.

دکتر روحانی گفت: ما یک ملت واحد هستیم و نباید اجازه دهیم برخی‌ها اختلافات کوچک را تبدیل به شکافی عمیق کنند.

رییس‌ جمهوری در ادامه با تأکید بر این که کشور با برنامه‌های گسترده‌ای که در دستور کار است به سمت استقلال کامل اقتصادی پیش خواهد رفت، گفت: کشور در سایه فناوری، بهره‌وری، تلاش و کوشش جوانان در بازار کار و سرمایه و در سایه احیای استعدادها، ثروت خود را افزایش خواهد داد و وقتی اتکاء ثروت کشور به کار، تلاش و فناوری داخلی و تعامل سازنده با جهان باشد، این ثروت تداوم خواهد یافت و این همان اقتصاد مقاومتی است که با خودباوری جوانان محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در پناه توسعه بیگانگان نبوده و بر پایه و محور استعداد جوانان کشور می‌ایستد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دعوا و تحریم درست کردن با یک بی‌عقلی آسان است و در مقابل برداشتن تحریم‌ها و تعامل هنر است، تصریح کرد: با افراطی‌گری به هیچ جا نخواهیم رسید چرا که خراب کردن و آتش زدن کاری ندارد، هنر در ساختن و آباد کردن است.

رییس‌ جمهوری همچنین اظهار داشت: پیچ و خم‌ها را باید با علم و دانش، خرد، منطق، همکاری، هماهنگی، انسجام و اتحاد از بین ببریم.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود به موضوع آلودگی هوا و نقش گاز در کاستن از آلودگی هوا اشاره کرد و گفت:‌ دولت طی فعالیتش تمام تلاش خود را برای کاستن از آلودگی هوا بکار گرفته و این روند را ادامه خواهد داد و برای بهبود وضعیت محیط زیست همه باید کنار هم باشیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی تبلیغات مغرضان مبنی بر تداوم رکود در کشور گفت: به رغم این که برخی تبلیغ رکود می‌کنند اما در شرایط سخت اقتصادی و خشکسالی، در همه عرصه‌ها از جمله کشاورزی کشور رشد داشته است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که بارها تأکید کرده‌ام که همه طرح‌ها باید صد در صد تکمیل شوند تا افتتاح گردند، گفت:‌ هر طرحی را فقط باید یکبار کلنگ زد و یکبار افتتاح کرد.

دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از همه مدیران و دست‌اندرکاران اجرای این طرح به ویژه طرح قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: ‌همانهایی که در دوران جنگ برای استقلال کشور از جان خود گذشتند، امروز نیز برای آبادانی کشور بسیج شده‌اند.

رییس جمهوری در پایان همچنین از مردم منطقه و استان بوشهر تقدیر و تشکر کرد.

پیش از سخنان رییس جمهوری، وزیر نفت نیز گزارشی را از روند اجرای این دو طرح عظیم ملی ارائه کرد.

tel final1

Share