از گوشه و کنار سیاست در گیلان

اعلام مناطق اولویت بندی شده مبارزه با زمین خواری در گیلان/یک انتصاب درحوزه میراث فرهنگی گیلان/رد صلاحیت به معنای حذف هویت افراد نیست/خواهشمندیم استعفا دهید و درخواست داریم تغییر دهید/دیوار مهربانی به لاهیجان رسید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اعلام مناطق اولویت بندی شده مبارزه با زمین خواری در گیلان 

SIAC_0477 «احمد سیاوش پور» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور پیشگیری از جرایم زمین‌خواری اظهار کرد: در بحث زمین‌خواری جدیت و حساسیت ویژه‌ای داریم و در این زمینه دستگاه‌های متولی را حساس کرده‌ایم که در این زمینه نظارت کافی داشته باشند چرا که در صورت سهل انگاری مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

سیاوش پور تاکید کرد:  یکی از مهمترین اقدامات ما در زمینه مقابله و پیشگیری از زمین‌خواری اولویت‌بندی استانها  و مناطقی است که در معرض تهدید و آسیب این جرم قرار دارند.

رئیس دادگستری استان گیلان اظهار کرد:  شش اولویت مناطق استان ازجمله مرز گیلان و مازنداران، دیلمان، ماسال، حیران، تالش، چمخاله در لنگرود، زیباکنار و… است که نظارت بر آنها که ارضی آنها در معرض ویلاسازی هستند از طریق دادگستری و معاونت  پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بازرسی استان با نظارت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سواحل گیلان و مناطق کوهستانی و ییلاقی تحت نظارت دادستان‌ها قرار دارد و حساسیت و نظارت بیشتر شده است، البته ما ادعا نداریم که هیچ تخلفی  صورت نمی‌گیرد ولی با اتخاذ این اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش این جرم بوده‌ایم.

یک انتصاب درحوزه میراث فرهنگی گیلان

IMG_0223به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ صبح امروز رضا علیزاده در نشستی ضمن تقدیر از زحمات علیرضا زارع کار ، مختار حسین نژاد را به عنوان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه منصوب نمود.

رضا علیزاده در این نشست با اشاره به انجام عملیات مرمت پل نیاکو ، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی ، اجرای ویژه برنامه هایی با مضامین مرتبت با وظایف سازمان و میزبانی صحیح از گردشگران به عنوان عملکردی موفق در کارنامه علیرضا زارع کار مسئول اسبق نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه یاد کرد و اظهار داشت: آستانه اشرفیه با داشتن پیشینه تاریخی و اصالتی غنی به عنوان کریدور غرب به شرق استان بوده و به دلیل برخورداری از مناظر زیبای طبیعی، بناهای تاریخی و صنایع دستی گرانبها همواره مورد توجه گردشگران می باشد.

وی مناطقی همچون انبارسر، عسکرآباد و کیاشهر را از پتانسیل های گردشگری شهرستان آستانه اشرفیه خواند و اذعان نمود: جذب سرمایه گذار برای فعالیت در این مناطق و تلاش برای توسعه پایدار باید در راس امور سرپرست جدید نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان قرار گیرد.

این مسئول بر لزوم اهتمام جدی برای اجرای پروژه هایی همچون موزه شیلات، موزه مذهبی آستان قدس رضوی و پروژه انبار سر را تاکید نمود و گفت: اتمام این پروژه ها موجبات توسعه گردشگری شهرستان آستانه اشرفیه را رقم می زند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تعامل با هنرمندان صنایع دستی، پیگیری فعالیت های مرتبت با ستاد خدمات سفر نوروزی و نیز نظارت بر اماکن و تاسیسات پذیرایی و گردشگری را از سرپرست جدید نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آستانه اشرفیه خواستار شد.

رد صلاحیت به معنای حذف هویت افراد نیست

najafi1513دکتر نجفی در این نشست که اعضای ستاد انتخابات، هیأت بازرسی انتخابات و فرمانداران حضور داشتند درخصوص اجرای مراحل مختلف دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی خبرگان رهبری گفت : براساس تأکیدات رئیس جمهورمحترم ، راهبرد و خط مشی اساسی وزارت کشور و استانداری در اجرای مراحل مختلف انتخابات استناد به قانون و بی طرفی کامل است.

وی با اشاره به اینکه بنا به گزارشات رسیده  بررسی صلاحیت‌ها در هیأت اجرایی با تکیه به گزارشات مراجع چهارگانه و مستندات قانونی انجام پذیرفت گفت : رد صلاحیت برخی افراد در مراحل مختلف بررسی‌ها به معنی حذف همه‌ی هویتشان نیست.

استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت مسئله‌ی حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت : براساس فرمایشات ایشان و تأکیدات دولت که بر همین اساس استوار است مکلف هستیم تا زمینه‌های حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنیم تا هفتم اسفند به خلق یک حماسه سیاسی دیگر منجر شود.

خواهشمندیم استعفا دهید و درخواست داریم تغییر دهید

tamini_9575 تامینی لیچائی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: وضعیت آلودگی هوا، آلودگی‌های زیست محیطی در استان گیلان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، این در حالی است که در منطقه سراوان روزانه هزار تن انباشت زباله وجود دارد.خانم ابتکار شما مسئول هستید و خواهشمندیم که استعفا دهید.

وی افزود: مطالبات فرهنگیان، مطالبات پرسنل بهداشت و درمان باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد؛ از وزیر علوم خواهشمندیم نسبت به مسائل پیش آمده در این حوزه پاسخگو باشند و از رئیس جمهور درخواست داریم تا وزیر دیگری را به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کند.

گفتنی است نماینده مردم رشت چندی پیش شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور را نگران کننده خوانده و گفته بود: اگر جای وزیر بهداشت بودم قطعا استعفا می دادم.

دیوار مهربانی به لاهیجان رسید

دیوارمهربانی-لاهیجان-۲به گزارش سرویس اجتماعی «لاهیجان»، «لازم داری بپوش؛لازم نداری بپوشان»، جمله ای ساده که این روزها بر بسیاری از دیوارهای کشور با مردمان مهربانش نقش بسته است و امید و مهربانی را در دل نیازمندان واقعی جامعه بدون توجه به انتظارات آنها به دور از هرگونه ریاکاری و تبلیغات روشن کرده است.
دیروز یخچال مهربانی به همت جمعی از جوانان دلسوز لاهیجان در این شهر راه اندازی شد و امروز نوبت به دیوار مهربانی رسید. اهمیت ندارد چه کسی اولین دیوار مهربانی را در کدام نقطه کشور عزیزمان راه اندازی کرده است، مهم استقبال خودجوش مردمی است که با فرا رسیدن فصل سرد سال از همنوعان نیازمند خود در لاهیجان داشته و دارند.
این حرکت انسانی آنقدر در ایران اسلامی مورد استقبال مردم مهربان قرار گرفت که در مدتی بسیار کوتاهی، نه تنها تمام نقاط کشور را تحت پوشش خود قرار داد، بلکه توجه بسیاری از رسانه های بزرگ جهانی را نیز به خود جلب کرد.
در راستای اقدامات ارزشمند دیوار مهربانی، یخچال مهربانی و ایستگاه های مهربانی در شهرهای مختلف ایران، با شعار «لازم داری بپوش؛ لازم نداری بپوشان»، دیروز با تلاش جمعی از جوانان لاهیجان، اولین یخچال مهربانی در صحن مسجد امیرشمس الدین راه اندازی شد و امروز به همت جمعی دیگر از جوانان خیر و نوعدوست این شهر و برخی از دستگاه ها دولتی و نیمه دولتی، دیوار مهربانی در خیابان کاشف شرقی افتتاح شد.

tel final1

Share