فرماندهان انتظامي شهرستان رشت و صومعه سرا خبر دادند

از بازداشت کارمند قلابی در رشت تا دستگیری سارق با بیش از یک کیلو طلا در صومعه سرا+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا گفت: سارق ۶۷ ساله ای که خود را ساکن نیوزیلند معرفی و با چرب زبانی و تردستی از سوژه های خود سرقت می کرد، با یک کیلو و ۵۳۷ گرم طلا در شهرستان صومعه سرا، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی شهرستان رشت از شناسایی و دستگیری کارمند قلابی نهادهای دولتی با ۴ فقره کلاهبرداری در این شهرستان خبرداد.

DSCF5846سرهنگ حیم شعبانی در تشریح  این خبر گفت: در پی شکایت های مردمی مبنی بر کلاهبرداری فردی با شیوه برطرف نمودن امورات اداری، دستگیری متهم در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از تحقیقات و بررسی های متعدد، با استفاده از شگردهای پلیسی متهم را شناسایی  و دستگیر کردند.

سرهنگ شعبانی با بیان اینکه متهم ۱۸ سال سابقه دار می باشد، در تحقیقات پلیس به ۴ فقره کلاهبرداری اعتراف کرد، تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از کیف دستی متهم یک دستگاه شوکر برقی و یک قوطی اسپره افشانه دفاع شخصی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: به منظور برطرف نمودن امورات اداری از راه های قانونی اقدام و به وعده های افراد سود جو توجه نکنند.

سارقی که به اسم خیریه سرقت می کرد با یک کیلو و ۵۳۷ گرم طلا دستگیر شد

۱(۲) فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا گفت: سارق ۶۷ ساله ای که خود را ساکن نیوزیلند معرفی و با چرب زبانی و تردستی از سوژه های خود سرقت می کرد، با یک کیلو و ۵۳۷ گرم طلا در شهرستان صومعه سرا، دستگیر شد.

 سرهنگ اردشیر آقاجانی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت پول از دخل مغازه اش توسط فردی ناشناس، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی آثار و مستندات صحنه جرم، سرنخی از خودرو سارق بدست آورده و با ترفندی، سارق را در نیمه های شب دستگیر کردند.

آقاجانی با بیان اینکه سارق ۶۷ ساله که در ابتدا منکر جرم خود بود، با آثار و مستندات ارائه شده لب به اعتراف گشود و به سرقت اعتراف کرد ، بیان داشت: در بازرسی از صندوق عقب خودروی پراید متهم، در داخل کیفی یک کیلو و ۵۳۷ گرم طلا کشف شد.

وی با اشاره به اینکه سارق خود را ساکن نیوزیلند معرفی و با چرب زبانی و تردستی از سوژه های خود که اغلب پیرزن ها بودند، سرقت و با خودرویش متواری می شد، اظهار داشت: تاکنون هفت شاکی، متهم را شناسایی و از وی شکایت کرده اند.

این مقام انتظامی به یکی از شگردهای متهم اشاره کرده و افزود: متهم با سوار کردن پیرزن ها در خودرواش، با معرفی خود به عنوان خیر و اینکه در یک نهاد خیریه فعالیت می کند، پول هایی که بر روی صندلی پرایدش که بالغ بر چندین میلیون بوده را به سوژه خود نشان داده و با این پیشنهاد که می تواند او را در نهاد خیریه عضو کند، به وی پیشنهاد همکاری می داد.

آقاجانی بیان داشت: متهم در ادامه با این عنوان که اگر صاحب امور خیریه طلاهای پیرزن را ببیند با عضو شدن وی موافقت نمی کند، طلاها را از وی دریافت و بعد از قرار دادن آن در کیسه ای، به سوژه خود می گفت که از ماشین پیاده شده تا خودرویش را پارک کند و بعد از اینکه سوژه از خودرو پیاده می شد، به سرعت از صحنه می گریخت.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده و هفت فقره سابقه آدم ربایی، سرقت مسلحانه، تهدید ماموران، شرب خمر ، فروش آلات اشاعه منکر و… در پرونده خود دارد، خاطرنشان کرد: سارق اهل یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا و ساکن تهران است.

آقاجانی با تاکید بر اینکه ارزش تقریبی طلاهای کشف شده بیش از یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال است و سارق سرقت های اخیر خود را در تهران و شهرستان رشت انجام داده، تصریح کرد: تحقیق از متهم برای اعتراف به سرقت های احتمالی و نحوه بدست آوردن یک کیلو و ۵۳۷ گرم طلا همچنان ادامه دارد.

tel final1

Share