احتشامی پس از ممانعت ارشاد گیلان از اکران فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» در گفتگو با دیارمیرزا

ارشاد گیلان نه تنها به بنده بلکه به هنر گیلان از پشت خنجر زد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تهیه کننده فیلم مستند «حال ما خوب است ام تو باور نکن» با بیان اینکه از مدیرکل و معاون هنری فرهنگ و ارشاد استان گیلان که سواد هنری ندارند واقعا گلایه مند هستم اظهار کرد: این فیلم در راستای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ساخته شده بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در حالیکه مهدی احتشامی تهیه کننده فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» از اکران این مستند سینمایی در سینما فلسطین تهران با حضور هنرمندان برجسته کشور و در چارچوب  «جشنواره مردمی فیلم عمار» خبر داده است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان مانع از اکران این مستند سینمایی در دانشگاه گیلان شد!

ارشاد گیلان با آبروی بنده بازی کرد/گفتند اگر وزیر کشور هم بیاید اجازه پخش نمی دهم

مهدی احتشامی تهیه کننده فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان اینکه از مدیرکل و معاون هنری فرهنگ و ارشاد استان گیلان که سواد هنری ندارند واقعا گلایه مند هستم اظهار کرد: این فیلم در راستای جنگ نرم و تهاجم فر۵۴۹۶۴۶۵۴۱۶۴هنگی که رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص این موضوع تذکر داده اند ساخته شده بود.

احتشامی با بیان اینکه ریالی از ارشاد گیلان برای ساخت این فیلم کمک دریافت نکرده است, گفت: آقایان چطور مانع پخش فیلم می شوند؟ مگر این فیلم در سالن ارشاد پخش شده یا در گیلان ضبط شده است؟ و اساسا مگر بنده برای این فیلم بلیط فروشی کرده ام که مانع پخش آن در دانشگاه می شوند؟
این تهیه کننده سینما افزود: این فیلم قرار بود در دانشگاه گیلان اکران شود و مهمان های زیادی از داخل و خارج استان دعوت شده بودند.متأسفانه ارشاد استان گیلان با این کار تیشه به ریشه بنده زد.
احتشامی اظهار داشت: بنده به راحتی از این موضوع نمی گذرم زیرا با آبروی من و استان گیلان بازی کردند و این کار درست نیست.
تهیه کننده فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» گفت: دیروز ساعت سه عصر و بعد از ساعت اداری به ما خبر دادند که فیلم نباید اکران شود در صورتیکه هفته پیش نشست خبری این فیلم برگزار شده بود و روزهاست که بنرهای اکران این فیلم در سطح شهر وجود دارد و می توانستد این موضوع را زودتر بیان کنند.
وی اضافه کرد: بنده و آقای جوقه دوست کارگردان این کار پس از شنیدن این خبر پیش آقای مهدی قربانی فرزند آیت الله قربانی رفتیم و همچنین با مهندس جعفرزاده رییس مجمع نمایندگان استان گیلان صحبت کردیم و خواستار پا در میانی آنها بودیم. این عزیزان نیز بارها برای حل مشکل ما تماس گرفتند اما متأسفانه مسئولان ارشاد کار خودشان را انجام دادند.
احتشامی گفت:از دست مسئولان ارشاد دلگیرم آنها کار ما را خراب کردند.این موضوع مانند این است که شما در خانه خودتان مهمان دعوت کنید و همسایه بگوید که چرا مهمان دعوت کردی! آیا این موضوع عجیب نیست؟ این فیلم در واحد دانشگاهی قرار بود اکران شود و ارتباطی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نداشت.

احتشامی ادامه داد: بنده از مدیر ارشاد پرسیدم که چطور وجدانت اجازه داد که مانع پخش این فیلم شوی.در جواب به من می گوید اگر وزیر کشور هم بیاید اجازه پخش نمی دهم زیرا پروانه ساخت نگرفته ای.

وی ادامه داد: خدا شاهد است هدف من از ساخت این فیلم به هیچ وجه مالی نبوده است و فقط می خواستم در راستای فرهنگ سازی جامعه کمک کنم تا مردم ما به سمت ماهواره ها نروند.

فخر موسوی:فیلم مجوز اکران نداشت / عوامل این فیلم حرفه ای نیستند

IMG_9554سید وحید فخرموسوی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا دلیل جلوگیری از اکران عمومی فیلم مستند «حال همه ما خوب است اما تو باور نکن» را عدم دریافت پروانه اکران توسط عوامل این فیلم دانست و افزود: فیلم علاوه بر پروانه ساخت پروانه اکران نیز می خواهد.

وی با بیان اینکه پروانه ساخت این فیلم در تهران گرفته شده اما پروانه اکران  باید از ارشاد گیلان دریافت می شد اظهار کرد:  اگر این فیلم بصورت خصوصی اکران می شد مشکلی نبود اما وقتی در سطح شهر بنر نصب میشود و فیلم قرار است اکران عمومی شود طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر برنامه هنری که جنبه عمومی پیدا کند باید از ارشاد مجوز دریافت کند.
فخرموسوی اظهار کرد: دلیل عدم اکران نامه ارشاد به سازمان فرهنگی ورزشی و دانشگاه گیلان نبوده بلکه گفته شده طبق قانون این کار نباید اکران شود ولی مسئولیت این کار با سازمان مربوطه است.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان تصریح کرد: امروز مدیرکل ارشاد استان گیلان گفته بود که تدبیری برای این کار اندیشیده شود و حتی خانم دهقان رییس سمعی و بصری در مراسم حضور پیدا کرده بود اما کسی در آنجا نبود که پیگیر این کار شود. بنده نمی دانم آقای احتشامی و سایر عوامل این فیلم چگونه در ایران کار می کنند ولی روند کار در ایران را نمی دانند.
فخرموسوی اظهار کرد: خدای نکرده ما با کسی  پدر کشتگی نداریم، آقای احتشامی یک مورد نامه به بنده نشان بدهند که درخواست پروانه اکران از ارشاد کرده باشند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان در پاسخ به اینکه چرا زمان اعلام جلوگیری از اکران فیلم بعد از ساعت اداری و تنها یک روز قبل از اکران بوده است گفت: هر زمان نماینده ارشاد تبلیغات عمومی را ببیند که مجبورند که اقدام کنند شاید این موضوع از دید ارشاد دور بوده است.

وی گفت: عوامل فیلم اگر صبح به ارشاد استان مراجعه می کردند ما اجازه اکران را به آنها می دادیم چرا آنها نیامند؟ اگر عوامل این فیلم حرفه ای بودند اقدام می کردند.

احتشامی:برای آقای فخر موسوی متاسفم/نامه ارشاد گیلان تهدید آمیز بود

مهدی احتشامی پس از سخنان سید وحید فخرموسوی معاون هنری اداره کل ارشاد استان گیلان با بیان اینکه بنده واقعاً برای آقای موسوی متأسفم گفت: امروز با آقای نظرخواه و جوقه دوست کارگردان این اثر به ارشاد گیلان مراجعه کردیم و گفتند ما به هیچ عنوان نمی گذاریم که این کار اکران شود حالا هر کاری که می خواهید انجام دهید.
وی با اشاره به اینکه ارشاد استان گیلان به هیچ وجه به ما اطلاع نداده و به سازمان های دیگر نامه زده است , گفت: وقتی ارشاد استان گیلان می داند بنده برای این کار پروانه ساخت دارم و سازمان فرهنگی و هنری شهر رشت و یک موسسه فرهنگی پشت  این کار  است چگونه جلوی اکران کار فیلم را می گیرند؟
احتشامی اظهار کرد: ارشاد گیلان با این کار نه تنها به بنده بلکه به هنر گیلان از پشت خنجر زد.

تهیه کننده فیلم مستند «حال همه ما خوب است اما تو باور نکن» گفت: برای اولین بار دو نفر گیلانی برای نشان دادن معضلات سینمای کشور در حال کار بودند که متأسفانه ارشاد گیلان با این کار تیشه به ریشه ما زد.
وی با بیان اینکه طبق آیین نامه اکران در دانشگاه به ارشاد استان گیلان مرتبط نمی شود اظهار داشت: نامه ارشاد گیلان به شکل تهدید آمیزی به سازمان فرهنگی رشت و دانشگاه گیلان ارسال شد.
احتشامی عنوان کرد: زمانی که به ما گفته شد که این نامه زده شده است ما با آقای فاضلی تماس گرفتیم که متأسفانه ایشان از جریان نامه بی اطلاع بودند.

گفتنی است قرار بود که فیلم مستند «حال ما خوب است اما تو باور نکن» امروز (یکشنبه) ساعت ده صبح در تالار حکمت دانشگاه گیلان به صورت رایگان اکران شود اما از  پخش آن ممناعت به عمل آمد.

این فیلم مستند به کارگردانی علیرضا جوقه دوست و تهیه کنندگی مهدی احتشامی در جشنواره فیلم عمار و جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

خبرنگار: صابر عاشری

tel final1

Share