معاون وزیر خارجه

اجرای برجام از شنبه یا یکشنبه دیرتر نمی‌شود/برای اطمینان از روند کار اراک قرارداد اصلی را با یک شرکت ایرانی بستیم/وزارت خارجه در کنار نیروهای مسلح دیپلماسی خود را پیش برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون وزیر خارجه گفت: برای آنکه مطمئن شویم موضوع اراک به خوبی پیش می‌رود قرارداد اصلی نوسازی راکتور اراک را با یک شرکت ایرانی بستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،معاون وزیر خارجه گفت: برای آنکه مطمئن شویم موضوع اراک به خوبی پیش می‌رود قرارداد اصلی نوسازی راکتور اراک را با یک شرکت ایرانی بستیم.ERAGH25000721_PhotoA

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حاشیه نشست «بررسی آخرین تحولات برجام» در خانه اندیشمندان علوم انسانی و در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت سوئیفت و بانک‌هایی که از آن خارج شده اند، گفت: تا آنجا که سؤال کردیم برخی بانک‌های ما همین الان هم به سوئیفت متصل هستند و بانک‌های جدید نیز به تدریج اضافه می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان دقیق اجرای برجام اظهار داشت: کارها به سرعت در حال انجام است و آخرین جزییات و امور آن ظرف امروز و فردا جمع بندی می‌شود و از شنبه یا یکشنبه دیرتر نخواهد بود.

معاون وزیر خارجه درباره جایگزینی شرکت ایرانی به جای چین در مدرن سازی راکتور اراک نیز گفت: برای آنکه مطمئن شویم موضوع اراک به خوبی پیش می‌رود قرارداد اصلی را با یک شرکت ایرانی بستیم تا با فرصت‌هایی که برجام در اختیار این شرکت قرار می‌دهد بتواند با شرکت‌های خارجی کشورهایی که متعهد به همکاری با ما در زمینه نوسازی راکتور اراک شده‌اند، همکاری کند. اگر شرکت‌ها طبق تعهد خود آمدند که هیچ، اما اگر نیامدند منتظر آنها نمی‌مانیم.

وی ادامه داد: تضمین اصلی اجرای برجام، توانمندی ما در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ماست.

عراقچی درباره دستگیری ۱۰ تفنگدار آمریکایی نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت ملی خود با هیچکس شوخی ندارد و وزارت خارجه در کنار نیروهای مسلح دیپلماسی خود را پیش برد.

tel final1

Share