فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران

آمریکایی ها از ما عذرخواهی کردند/ رفتار ما با آنها اسلامی بود/واقعا نمی‌دانستند در آب‌های کشور ما هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رفتار ما با تفنگداران آمریکایی اسلامی بود گفت که آن‌ها واقعا نمی‌دانستند در آب‌های کشور ما هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا،فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رفتار ما با تفنگداران آمریکایی اسلامی بود گفت که آن‌ها واقعا نمی‌دانستند در آب‌های کشور ما هستند.۱۵-۴-۱۶-۱۲۵۷۴۶۸۱۵۷۳۶۲۴-۶۳۹۱۷۶۵

سردار فدوی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما در خصوص نوع رفتار با تفنگداران آمریکایی گفت: به دلیل این‌که رفتار ما با آن‌ها اسلامی و بر مبنای اسلام بود؛ بنابراین آن‌ها نیز نگرانی از رفتار ما نداشتند. در عین حال از همان ابتدا تصریح کردند که نمی‌دانستند در سرزمین ما به سر می‌برند.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما از سیستم‌های شناورهای آن‌ها نیز نشان داد که حرف‌شان غیردرست نیست. در حالی‌که در آرامش بودند، رفتار مناسبی با آن‌ها شد و از غذا و امکان اسکان خوبی برخوردار بودند. بچه‌های ما ترجیح دادند از جاهایی که خودشان در آن به سر می‌برند و بهتر است، برای نگهداری از این تفنگداران آمریکایی استفاده شود.

سردار فدوی همچنین خاطر نشان کرد: آن‌ها در نهایت با قبول اشتباه توسط خود آن‌ها و همچنین توسط دیپلمات های آمریکایی و اینکه سعی می‌کنند از بروز این اتفاق جلوگیری کنند و عذرخواهی کردند مسئولین تصمیم گرفتند آن‌ها لحظاتی پیش آزاد شوندو توسط شناورهای ما به ناو آمریکایی تحویل داده شدند و اکنون در اختیار ناوهای آمریکایی هستند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص علت ورود آن‌ها به آب های کشورمان گفت:‌ مسافت کویت تا بحرین مسافت زیادی است و آن‌ها عنوان کردند که از کویت به بحرین می رفتند و ظاهرا هماهنگی مناسبی بین این شناورها و ناوبر این منطقه وجود نداشته و در حال طی کردن این منطقه بودند که البته نباید با چنین شناورهایی این مسافت را طی می کردند و در این بین سیستم آن‌ها نیز مشکل پیدا کرده و ارتباطشان قطع شده و این موضوع مشخص بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین تاکید کرد: یکی از تفنگداران آمریکایی خانم بود که رفتار بسیار خاص تری با ایشان نشان داده شد.

سردار فدوی در ادامه گفت‌وگوی خود با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما اظهار کرد: شناور آمریکایی از امکانات موقعیت‌یاب از جمله جی‌پی اس برخوردار بوده ولی این سیستم دچار مشکل شده است.

این مقام عالی‌رتبه در سپاه پاسداران در مورد واکنش رزم‌ناو آمریکایی در لحظات اولیه دستگیری ملوانان آمریکایی و اینکه آیا اقدام این رزم‌ناو در راستای آزاد کردن این ملوان‌ها بوده است، گفت:‌ آمریکایی‌ها خاصه به خصوص نیروهای آنها که مربوط به نیروی دریایی آمریکا هستند تجربه حضور در خلیج فارس را دارند و مطمئن هستند که در هیچ درگیری در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نمی‌توانند به اهداف خود برسند و نتیجه اینگونه درگیری‌ها انهدام ناو‌ها یا برکگشت بی‌ثمر آنها خواهد بود.

فدوی ادامه داد: در ۴۰ دقیقه اول آمریکایی‌ها به خاطر فشار روانی که بر آنها بود در موقعیتی انجام وظیفه نکردند که یک نیروی دریایی حرفه‌ای انجام می‌دهد و آنها احتمالاً به خاطر این اقدامشان مورد توبیخ قرار گرفته یا می‌گیرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز و با اعتقاد به اینکه حضور نیروهای آمریکایی در این منطقه همواره باعث ایجاد ناامنی شده است که نمونه آن در جنگ هشت‌ساله و جنگ خلیج فارس قابل مشاهده است، تصریح کرد: راه‌حل اصلی این است که آمریکایی‌ها این منطقه را ترک کنند.

فدوی در بخش دیگری از اظهارات خود در این گفت‌و گوی خبری با بیان اینکه اقدام قاطع سپاه پاسداران دو پیام برای دنیا و آمریکایی‌ها داشت، افزود: این اقدام توانمندی نیروهای مسلح ایران را نشان داد و اینکه اگر دیگر نیروهای منطقه به این نیرو پیوندند خود کشورهای منطقه توانایی آن را دارند که امنیت منطقه را تأمین کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به این موضوع آمریکایی‌ها باید بفهمند که حضور آنها در منطقه نه تنها اهداف آنها را تأمین نمی‌کند بلکه باعث ایجاد ناامنی می‌شود و باید آمریکایی‌ها در این ارتباط تصمیمی بگیرند که هم در راستای منافع کل جهان باشد و خود این کشور هم به عنوان عضوی از جامعه جهانی از آن بهره ببرد.

tel final1

Share