معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان مطرح کرد

آمادگی پلیس برای برخورد با عاملان آتش سوزی مراتع و جنگل های گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در صورتی که مشخص شود در آتش سوزی مراتع و جنگل های منابع طبیعی، عامل انسانی نقش داشته است، موضوع با اعلام دستگاهای ذی ربط در دستور کار پلیس قرار می گیرد.

DSC_1303به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه گفت: براساس اطلاعات موجود طی روزهای گذشته، در پی وزش بادهای گرم جنوبی حدود ۲۵ هکتار از پوشش گیاهی مراتع و جنگل های منابع طبیعی در مناطق مختلف استان گیلان به دلایل نامعلومی طمعه حریق شده و در آتش سوخت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه آتش سوزی های رخ داده در شهرستان های سیاهکل، شفت، رودبار، ماسال، رضوانشهر، رشت، لاهیجان، لنگرود و صومعه سرا بوده است، افزود: ماموران انتظامی با حضور در محل، با تسهیل عبور و مرور با کمک به سایر دستگاه های امدادی از سرایت آتش به منازل مسکونی جلوگیری کرده و آتش را مهار کردند.
سرهنگ جعفری خیرخواه گفت: خوشبختانه این حوادث خسارت جانی نداشته است.
وی با تشریح هشدارهای ارائه شده از سوی مبادی مربوطه در خصوص عدم روشن کردن آتش در مراتع و جنگل های منابع طبیعی، تصریح کرد: در صورتی که مشخص شود در آتش سوزی های رخ داده در مراتع و جنگل های منابع طبیعی این استان، عامل انسانی نقش داشته است، موضوع با اعلام دستگاهای ذی ربط در دستورکار پلیس قرار می گیرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان صیانت از منابع طبیعی را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: باید با فرهنگسازی در بین مردم از وقوع آتش سوزی در جنگل ها پیشگیری کرد.

۰ ۱۴۶

tel final1

Share