سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

آب مورد نیاز گیلان را تا یک سال و نیم دیگر در سد شهر بیجار ذخیره داریم+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه خیال مردم گیلان از بابت ذخیره سازی آب راحت باشد، تصریح کرد: آب مورد نیاز استان را تا یک سال و نیم دیگر در سد شهر بیجار ذخیره داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ،سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه خیال مردم گیلان از بابت ذخیره سازی آب راحت باشد، تصریح کرد: آب مورد نیاز استان را تا یک سال و نیم دیگر در سد شهر بیجار ذخیره داریم.

nikkhoo_2016-01-12_18-32-07مجید نیک‌خوی، سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که در قالب کاروان خبری دهه فجر انقلاب اسلامی انجام شد، اظهار کرد: برکت‌های حاصل شده در نظام جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب است.

وی بیان کرد: راهی که آغاز شده است با همراهی، تلاش و برنامه ریزی به هدف متعالی ایجاد رفاه، آسایش و آرامش برای مردم این سرزمین کهن منجر خواهد شد.

نیک‌خوی با تاکید بر اینکه بستر لازم برای توسعه با ایثارگری شهدا و جانبازان فراهم شده است، تصریح کرد: امنیت امروز را مدیون این بزرگواران هستیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم، گفت: این شهدا نه تنها مدافعان حرم بلکه مدافعان حریم هستند.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در ادامه اذعان کرد: وقتی دولت تدبیر و امید آغاز بکار کرد، کارها را از روی عقلانیت، اندیشه و برنامه ریزی پی گرفت.

وی با بیان اینکه باید همواره به صورت تیمی در جمع بزرگ ملت ایران کار کنیم و از تک روی بپرهیزیم افزود: عیب‌جویی کار سختی نیست ولی خوش‌به‌حال کسانی که با اثرات مثبت کار می‌کنند.

نیک‌خوی اظهار کرد: بر اساس اسلوب علمی و تجربه دیگران کار کردن، بسیاری از هزینه‌ها را کم می‌کند و می‌توان بهتر کار کرد و نتیجه گرفت.

وی خطاب به خبرنگاران، آنان را تولید کننده و صادر کننده فکر ناب در جمهوری اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه دنیا طرفدار دارد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در ادامه در تشریح برنامه‌های آب منطقه ای استان از مهم بودن دو پروژه میکرو و تامین ۲۰۰نقطه آب لازم برای ماهیان خاویاری خبر داد و گفت: آب منطقه‌ای گیلان دارای چهار محدوده مطالعاتی است که خارج از استان نیز همسایه چهار محدوده دیگر هستیم که این هشت محدوده حایز اهمیت ویژه ای است.

وی رویکرد دولت تدبیر و امید را در مدیریت منابع آب خوب توصیف کرد و افزود: این دولت برنامه‌اش این است که کارهایی انجام دهد که قابلیت اجرایی داشته باشد.

نیک‌خوی مدیریت بهم پیوسته منابع آب را سرلوحه آب منطقه‌ای در گیلان و کشور دانست و اظهارکرد: توجه به مهار آب‌های تجدید شونده یکی از برنامه‌های مهم ماست که از عدد ۱۲۰میلیارد متر مکعب در سنوات گذشته به ۱۰۴میلیارد متر مکعب رسیده است.

وی علت این نزول را کاهش نزولات آبی و افزایش تلفات آب عنوان و اعلام کرد: باید در خصوص آب شرب، انتقال و توزیع آب از تلفات جلوگیری کنیم.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان تنها سد ساخته شده بعد از انقلاب اسلامی را سد شهر بیجار(آیت الله بهجت) دانست و افزود: ادامه شبکه اصلی و فرعی سد سفیدرود نیز یکی از برنامه‌های اجرایی ماست که می‌تواند یک میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب ذخیره داشته باشد که در گذشته این رقم حدود یک میلیارد و ۷۰۰میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۶/۵میلیارد متر مکعب آب تجدید پذیر در حوزه استان گیلان است، خاطر نشان کرد: در سد شهر بیجار ۱۶۵متر مکعب در حال آبگیری است.

nikkhoo_2016-01-12_18-31-57نیک‌خوی با تاکید بر اینکه خیال مردم گیلان از بابت ذخیره سازی آب راحت باشد، تصریح کرد: آب مورد نیاز استان را تا یک سال و نیم دیگر در این سد ذخیره داریم.

وی با بیان اینکه این میزان آب ذخیره شده برای ۷۰درصد از شهرهای استان کافی است، تصریح کرد: برای اولین بار است که این سد این  میزان آب شرب را مطابق با استانداردهای آب به ما می‌دهد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اظهار کرد: این سد و فعالیت‌هایی که امروزه انجام می‌شوند، از مواهب انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه بدنبال جذب سرمایه گذار هستیم، گفت: امروز نه بخاطر تحریم‌ها بلکه به دلیل استفاده از فرصت‌ها و حفظ منابع طبیعی خودمان باید به دنبال جذب سرمایه گذار برویم.

نیک‌خوی با اشاره به اینکه هر کشوری که رشد کرده است از مسیر سرمایه گذاری بوده، تصریح کرد: آب منطقه‌ای گیلان یکی از محدود شرکت هایی است که در خصوص مدل های مختلف جذب سرمایه گذار وارد عمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان بسیار کوتاهی تمام شهرهای استان گیلان به آب شرب با کیفیت دست خواهد یافت که از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

tel final1

Share