عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد:

۷۰ نماینده به دنبال حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از امضای بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان برای طرح حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: با تصویب این طرح، مجازات اعدام در خصوص موادمخدر صرفا در قاچاق مسلحانه اعمال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت ،عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از امضای بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان برای طرح حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: با تصویب این ۷۳۹۷۷_origطرح، مجازات اعدام در خصوص موادمخدر صرفا در قاچاق مسلحانه اعمال خواهد شد.
میرهادی قره‌سید رومیانی از تلاش جمعی از نمایندگان برای ارائه طرحی به مجلس درخصوص حذف مجازات اعدام از قاچاق مواد مخدر خبر داد و افزود: امروز بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر را به امضا رساندند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، درباره جزئیات طرح مذکور، ادامه داد: ایران اسلامی در مبارزه با موادمخدر و جلوگیری از ترانزیت آن به اروپا هزینه‌های سنگینی داده و بیشترین آمار اعدام در کشور نیز مربوط به این مساله است؛ لذا نمایندگان با ارائه این طرح خواستار حذف اعدام در مجازات مربوط به موادمخدر شدند.

وی یادآور شد: همچنین نمایندگان در این طرح مجازات جایگزین پیشنهاد کرده‌اند و با تصویب آن مجازات اعدام در خصوص موادمخدر صرفا در قاچاق مسلحانه اعمال خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از تصویب این طرح زندانیانی که اکنون در زندان به سر می‌برند آزاد شده و بار سنگینی نیز از دوش قوه قضاییه برداشته خواهد شد.

tel final1

Share