استاندار گیلان در بازدیداز مراحل اجرای راه آهن رشت- قزوین

۲۷ درصد از راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده است/ برای اتمام پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، استاندار گیلان در بازدیداز مراحل اجرای راه آهن رشت- قزوین با بیان اینکه در یک ماه آینده ریل گذاری از مسیر رشت نیز آغاز خواهد شد افزود : تاکنون ۲۷ درصد از راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، استاندار گیلان در بازدیداز مراحل اجرای راه آهن رشت- قزوین با بیان اینکه در یک ماه آینده ریل گذاری از مسیر رشت نیز آغاز خواهد شد افزود : تاکنون ۲۷ درصد از راه آهن رشت – قزوین ریل گذاری شده است .( گزارش تصویری)

۲۰۱۵۱۲۲۱۰۹۵۴۳۴_IMG_3271دکتر نجفی  ظهر امروز در حاشیه این  بازدید که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید با اشاره به سفررئیس جمهور در فروردین ماه سال جاری و تاکیدات دکتر روحانی بر اتمام هر چه سریعتر این خط ریلی اظهار داشت : رئیس جمهور تاکید داشتند تا به گونه ای برنامه ریزی گردد تا پایان سال ۹۵ این خط ریلی به بهره برداری برسد .

دکتر نجفی با بیان اینکه  تمام تلاش متولیان امر بر این است تا این راه آهن تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسد افزود : در تمامی برنامه های زمان بندی نیز این اصل در نظر گرفته شده است .

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی نیز جدیت لازم را برای راه اندازی این پروژه در زمان تعیین شده دارند و ما هم به طور جدی پیگیر هستیم و جلسات منظمی در تهران و گیلان برگزار می کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای این خط ریلی ۵ ایسگاه اصلی پیش بینی شده است اظهار داشت : این ایستگاههای اصلی از پیشرفت ۹۰ و بعضاً ۱۰۰ درصدی برخوردار می باشند و تنها ایسگاه رشت به دلیل وسعت بالای آن با پیشرفت کمتری روبرو است

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت بطول ۱۶۴ کیلومتر در قالب ۸ قطعه و با ۷ پیمانکار در حال اجراء است گفت :برای ساخت این راه آهن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی زیر سازی آن تاکنون هزار و ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است گفت : اعتبار سال ۹۴ مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

دکتر نجفی افزود : ریل گذاری این مسیر از سمت قزوین به طول ۴۵ کیلومتر انجام شده است و در حال حاضر برای ۱۰ کیلومتر ریل گذاری از سمت رشت نیز آمادگی لازم وجود دارد.

استاندار گیلان درخصوص راه آهن رشت- انزلی نیز گفت : این پروژه نیز بطول ۴۱ کیلومتر در قالب ۳ قطعه می‌باشد که ساخت قطعه اول آن بطول ۱۸ کیلومتر در حال اجراء است.

دکتر نجفی افزود : زیرسازی این مسیر ۲۰ درصد پیشرفت کار دارد و در مجموع برای ساخت آن ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تصویب ساخت را آهن رشت- آستارا به طول ۱۶۴ کیلومتر در سفر دکتر روحانی به گیلان گفت : برای ساخت این راه آهن ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است که مذاکرات برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است.

tel final1

Share