در همایش کودک و حمل و نقل مطرح شد:

۲۲ درصد تصادفات عابرین پیاده با خودرو مربوط به کودکان زیر۱۰ سال است/ شهر رشت آنچنان که باید با کودکان مهربان نیست/فقط ۳ درصد مسافرت های درون شهری توسط اتوبوسرانی صورت می گیرد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با سومین روز هفته حمل و نقل، همایش کودک و حمل و نقل با حضور مسئولنی و جمع کثیری از دانش آموزان دوره ابتدایی و همیاران پلیس در محل سالن اجتماعات آتش نشانی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با سومین روز هفته حمل و نقل، همایش کودک و حمل و نقل در محل سالن اجتماعات آتش نشانی رشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت  اظهار داشت:  براساس آمارها، تصادفات عابرین پیاده در کشورهای در حال توسعه دو برابر کشورهای پیشرفته است.

جمشید پور با اشاره به اینکه ۲۲ درصد تصادفات عابرین پیاده با خودرو مربوط به کودکان زیر۱۰ سال است ، گفت : پرداختن به موضوعات حمل و نقل و ترافیک آنچنان اهمیت دارد که باید برنامه ریزی های اساسی در دراز مدت برای این موضوع صورت گیرد.۰۱۴۲۵

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در ارتقا فرهنگ حمل و نقل و ترافیک  افزود : چند سالی است که شهرداری رشت برنامه های آموزشی مدونی را در بوستان پلیس برای دانش آموزان از مقطع پیش دبستانی آغاز نمود ه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت یادآور شد: آموزش های فوق در سه زمینه نوشتاری، عملی و فیلم و سی دی در پکیچ های مختلف پیش بینی شده بود، و این آموزش ها،  سه روز در هفته با کمک پلیس راهور آموزش های زیادی داده می شود.

رسولی نیز همایش کودک و ترافیک را از دو جنبه خدماتی و فرهنگی قابل بررسی دانست و گفت: با نگاه به شرایط موجود شهری در نحوه سرویس دهی و خدمات رسانی متاسفانه شهر رشت آنچنان که باید با کودکان ما مهربان نیست و از سوی دیگر فرهنگ سازی ترافیکی زمانی می تواند برای کودکان تاثیرگذار باشد که آموزش های مربوطه را ازDSC06633 سنین کودکی آغاز نماییم .

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت تحت پوشش قرار گرفتن  فقط ۳ درصد مسافرت های درون شهری  توسط اتوبوسرانی را بحرانی برای این شهر بر شمرد و گفت : تغییر این عادت نیاز  به یک فرهنگ سازی دارد که آن هم باید از دوران کودکی اتفاق بیفتد.

معاون عملیات و آموزش پلیس راهور استان گیلان ضمن قدردانی از شهردار رشت جهت همکاری در ارائه آموزش های ترافیکی به دانش آموزان تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته با آموزش فرهنگ ترافیکی از سطوح پایین  چشم اندازهای تصادفی کشور خود را به صفر رسانده اند.

سرهنگ شکارسری کشور ایران را جز ۵ کشور اول جهان در متوفیان ناشی از تصادفات دانسته و یادآور شد :  براساس آمارهای ارائه شده، در کشور ایران ، آمار کشته های ناشی از تصادفات در سال ۰۱۴۲۸۸۶ ، ۲۹ هزار نفر بوده و این در حالی است که  در سال ۹۳ این تعداد  به ۱۸ هزار نفر تقلیل یافته است .

وی با تاکید بر صدور  سالیانه ۲ میلیون گواهینامه راهنمایی و رانندگی خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش خودرو بنا بر تقاضا ، بالطبع ترافیک نیز افزایش یافته،  لذا حضور همیاران پلیس می تواند در ترویج فرهنگ ترافیک نقش بسزایی داشته باشند.
در پایان این مراسم  برای اولین بار در رشت از بازی های ترافیکی موسسه شهروند رونمایی شد.

DSC06601 ۰۱۴۷۴ ۰۱۴۲۴ ۰۱۴۲۷ ۰۱۴۲۹

tel final1

Share